Máme tady další měsíc, takže nemůže chybět ani naše pravidelná agenda. Tentokrát se zase urodilo pár povedených kousků, které by rozhodně neměly chybět ve vaší knihovničce. Mimo jiné se také podíváme do zákulisí fanatického kultu, do vězení nebo za kormidlo pirátské lodě.
Far Cry 5
Ubisoft se nezastavil ani po ne tak úspěšném Far Cry Primal a chce s touto značkou zajít ještě dál. Tentokrát je prostředí opravdu zajímavé a nevidíme ho v každé druhé hře, především je ale věrohodnější a realistické. Konkrétně se podíváme do americké Montany, kde řádí fanatický kult jménem The Project at Eden's Gate.
Celé to vede Josef Seed, který sám sebe jmenoval svatým otcem a členové kultu věří, že jen on je může dovést ke spáse. K tomu jim mimo jiné mají dopomoci zbraně, díky kterým se mohou chránit před hříšníky. Ve finále to ale vypadá tak, že každý, kdo neuznává tento kult, se považuje za hříšníka a přívrženci kultu s takovými lidmi nemají slitování.
Ve chvíli, kdy už má skoro celou oblast Seed pod palcem, přicházíte vy coby outsider, který se nakonec stane tím, kdo to s kultem musí vyřídit. Sami na to ale nebudete. Vývojáři se už od oznámení chvástají tím, že celá hra půjde projít v kooperaci. Ještě před vydáním jsme dostali pořádnou nálož informací o vedlejších postavách, mezi které patří i pes. To pro případ, že nemáte po ruce kamarády.
Z hlediska hratelnosti to nevypadá na žádnou revoluci. I tak si ale Far Cry drží zajetých standardů. Pokud patříte mezi fanoušky třetího a čtvrtého dílu, pětka vás určitě nezklame. A jestli bude tohle vaše první zkušenost s touto sérií, tak si to užijete ještě více.
Sea of Thieves
Vytaste svoje háky a papoušky, vyplouváme na širé moře. Konečně se po tolika letech dostává na trh velmi nadějně vypadající multiplayerová záležitost Sea of Thieves. Ještě před vydáním proběhlo několik betatestů a už ty nám napověděly, že to opravdu bude stát za to. Potenciál to má obrovský.
Hra je přesně taková, jakou ji vývojáři slibovali. V roli pirátů se vydáváte po stopách spousty různých pokladů a díky drobným indiciím je musíme najít. V jednom to ale bude trošku složitější. Takhle totiž zvládnete jen menší lodičky. Abyste se mohli ujmout pořádného škuneru, musí vás na to být několik.
Kooperace je nedílnou součástí hry. Na výpravách ale potkáte i další hráče, kteří se s vámi klidně mohou pustit do potyčky. Nebo ještě hůř, poklady vám hned vyfouknout. Pokud jste ale se zbytkem posádky dobře zkoordinovaní, můžete si lehce poradit i s přesilou lodí. Nezkorigovaná posádka toho moc nezvládne.
Hráči neberou moc dobře, že Sea of Thieves nepořídíte jinak než přes Windows Store, který nemá zrovna tu nejlepší pověst. Microsoft ale chce mít svoje nadcházející tituly pěkně pod kontrolou a nechce se o nic dělit s Valve. Pokud ale chtějí, aby jejich politika uspěla, budou se o ně také muset řádně starat.
A Way Out
U kooperace ještě chvíli zůstaneme. Tentokrát to ale nebude žádné šíré nespoutané moře. A Way Out se točí kolem útěku dvou výtržníků z vězení. Každý z nich bude představovat jednoho hráče a vývojáři slibují, že kooperaci posunou zase jednou o úroveň výše. Už v minulosti dokázali, že vědí, o čem mluví. Studio Hazelight stojí třeba za Brothers: Tale of Two Sons.
Leo a Vincent, hlavní postavy, se poznají až ve vězení. Vincent už je ostříleným vězněm, který má respekt a ví, co a jak, Leo je zavřený čerstvě a všichni si ho zatím oťukávají. Tito dva si k sobě najdou cestu a společně plánují uprchnout z vězení. Tím to ale nekončí. Jejich příběh budeme sledovat i po tom, co se dostanou na svobodu. Od té doby se musejí skrývat a utíkat před zákonem. Příběh je jedním z prvků, na kterých hra stojí, takže vám nebudeme prozrazovat žádné podrobnosti.
Jak že má vypadat ten nový level kooperace? Už z prvních záběrů ze hry můžete vidět, že se bude hrát skrze split-screen. Vývojáři tuto mechaniku ale trochu upgradovali. Každému se totiž na jeho části obrazovky děje něco jiného a když se jeden z hráčů dostane do důležitější situace, jeho část obrazovky se zvětší. To samé i při cut-scénách. Zatímco jeden hráč kouká na filmeček, druhý stále pokračuje v hraní. Mohlo by snad A Way Out zpopularizovat tento způsob hraní? My jsme rozhodně pro, protože to vypadá přinejmenším zajímavě.
Assassin's Creed: Rogue Remastered
Neuběhlo dlouho a máme tady dalšího asasína. Nejásejte předem, není to tak úplně zbrusu nový díl. Už jste si ho mohli zahrát na minulé generaci konzolí a později také na PC. Teď se konečně dostává i na čtvrtý Playstation a Xbox One.
Rogue je celkem zapadlým dílem. Jsou k tomu jednoduché důvody. Vyšel na konci cyklu konzolové generace, a navíc ve stejnou dobu vycházelo Assassin's Creed: Unity, které jako první bylo exkluzivní pro tehdy novou generaci konzolí. Nevěnovala se mu tedy taková pozornost, jakou by si hra zasloužila.
Obzvlášť příběh je zajímavý. Sleduje člena templářů jménem Shay Patric Cormac, který ale není jedním z těch, co by jen vydávali rozkazy a čekali, až jim poskoci donesou úlomky ráje až k nohám. Všechno si vyřizuje osobně a mimo jiné byl také známý jako lovec asasínů. Podíváme se do severní Ameriky v 18. století. V příběhové lince se Rogue řadí časově mezi díly Black Flag a AC III. Potkáme se i třeba s postavou Haythama Kenwaye, kterého ze třetího dílu moc dobře známe.
Slovo remaster je v názvu spíš jen tak na okrasu. Klidně by v této formě hra mohla vyjít na konzole s normálním názvem a nic by se nestalo.
Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom
Teď něco ze země vycházejícího slunce. Už podle vzhledu Ni no Kuni nezapře, odkud pochází. Tenkrát ale uvidíme mnohem více změn, než by se zprvu mohlo zdát. Hned na okraj by bylo dobré říct, že i když jste první díl nehráli, dvojka by vás i tak měla zajímat.
Příběhy na sebe navazují jen mírně. Potkáte tady staré známé postavy, ale jinak bude celý svět zbrusu nový. Dostáváme se totiž do jiné dimenze. Může to znít zamotaně, ale vývojáři tohle rozhodnutí udělali proto, aby mohli volně tvořit nové dobrodružství bez ohledu na svět z prvního dílu.
Abychom ale byli také trochu konkrétní, příběh se točí kolem mladého krále Evana, který je ale svými ministry z postu sesazen a přichází o všechno. Bývalý král ale ve své zemi ještě najde nějaké podpůrce, kteří následně tvoří vaši partu. Úkol je pak jednoduchý. Získat znovu přízeň lidí a dostat se zase na trůn.
Výše zmiňovaných změn je opravdu dost. Souboje už nebudou probíhat na tahy, ale jsou dynamičtější a akčnější. Vývojáři se snažili příběh brát vážně, zatímco v jedničce to byla více méně pohádka. Nesmíme ani zapomínat na režim Kingdom, kde spravujete celé své království. Je toho zkrátka hodně, takže určitě bude stát za to, když si to prožijete na vlastní kůži.
Burnout Paradise Remastered
Na Burnout Paradise se vzpomíná jako na klasiku. Přitom to není nijak revoluční záležitost. Proč jí tedy mnoho hráčů uděluje status legendy? Zkrátka je to proto, že dělá všechno tak, jak se v arkádové závodní hře sluší a patří. V některých případech možná i lépe a rozhodně nadčasově.
V dnešní době nemají arkádové závody moc velké zastoupení. Když už něco vyjde, jedná se buď o simulaci, nebo je v tak špatném stavu, že to ani nestojí za instalaci. Návrat Burnout Paradise by mohl ale leccos změnit.
Pokud remaster bude slavit úspěchy, můžeme se v budoucnu určitě těšit na další arkádovku podobného typu. Nemusí to být přímo následovník série Burnout, ale dáme ruku do ohně za to, že se alespoň jeden titul najde. Podobně by mohl vody rozvířit i The Crew 2, který nedávno dostal oficiální datum vydání.
Tou druhou změnou, kterou by úspěch Burnout Paradise Remastered mohl přinést, je příchod vlny remasterů her od EA. Vím, že obecně není na předělávky starších her moc dobrý ohlas. Nevím jak vy, ale třeba takovou trilogii Mass Effect bych si na PS4 s chutí dal. Jakou hru od EA byste si přáli v remasterované verzi vy? Dejte nám vědět do komentářů.
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně