Herní Blesk – Fallout 3 a nové střípky

Co nového u Falloutu 3? Zajímá vás, jak pokračuje vývoj? Bethesda chystá pár víceméně podstatných změn. *** Před nedávnem byl ohlášen Mortal Combat: Armageddon, který se co nevidět dostane na pulty obchodů. S novým pokračováním ale přijde řada úprav.

Upozornění
Tento článek je založen na rozhodně neoficiálních, částečně smyšlených a stoprocentně neověřených informacích. Neberte je proto ani trochu vážně.

Fallout 3 a nové střípky

Fallout 3 je věru smolný projekt. Za svoji poměrně dlouhou dobu vývoje prošel mnohými úskalími, setkal se s řadou překážek a krach Interplay jej málem poslal k ledu. A přestože mu i všichni jednu chvíli nosili na hrob smuteční věnce a kytičky, nakonec se vše v dobré obrátilo. Jako anděl z nebes přišla Bethesda, jež vzala toto ozářené, doposud nenarozené, dítko pod svá křídla a rozhodla se hru dotáhnout do konce. Jak tedy vývoj pokračuje? Jsou známy nějaké novinky?

Vzhledem k tomu, že Bethesda se rozhodla postavit Fallouta 3 na enginu, který pohání nově vydaný trhák Oblivion, herní koncept se dočká řady změn. Nejvýraznější z nich se přitom týká snímání kamery. Přestože nám bylo slibováno na každém rohu, že vše bude v jádru shodné s původními Fallouty, o kameře by se asi hovořit v tomto případě nedalo – bude snímat postavu za jejími zády či v FPS režimu, jako v klasickém RPG á la Morrowind nebo Gothic. Další změna se má týkat ucelení světa – zapomeňte na příruční PipBoy s praktickou minimapou. Prostředí bude působit jako celek, v němž půjde chodit kamkoliv dle libosti, aniž byste se museli pohybovat po mapě v podobě tečky.

Překvapuje vás to? Zarytý fallouťák si asi říká, že v Bethesdě jsou pěkná prasátka (ehm), když se nebojí měnit základní kameny samotného Falloutu. A mám chuť se k této menšině přidat. Ovšem uklidňuje mě vlastní svědomí a víra v to, že páni tvůrci opravdu vědí, co dělají. Konceptem by jinak hra neměla doznat výrazných změn – všech perků, skillů a jiných věcí se máme dočkáme ve víceméně neměněné podobě. Naštěstí. A ještěže tak.

  

Fallout 3 bude asi vypadat podobně.

Mortal Combat: Armageddon ohlášen. Co nás čeká?

Mortal Combat – dvě slova, jež se nedomyslitelně zapsala za dobu své dlouhé historie do paměti mnoha hráčů. A přestože se v posledních letech jevilo, že celá série již nikdy nebude mít dalšího pokračovatele, před pár dny se opak ukázal pravdou. V průběhu tohoto října se dočkáme nového dílu, tentokrát s podtitulem Armageddon. Co nás v něm čeká?

Inu, oproti jeho bratříčkům zřejmě nic hezkého. V Midway se rozhodli, že nové pokračování nebude tak krvavé, jako předchozí díly. Důvodem je co možná nejnižší věková hranice dostupnosti, neboť tvůrci chtějí prodat co nejvíce kusů. Kdyby však ponechali hře svoji osobitou brutálnost, dle jejich slov by stěží uspěla na trhu. Takže minimum krve a žádné trhání končetin. Fňuk.

Ovšem aby se neřeklo, že chtějí všechny fanoušky ochudit o to nejlepší ze hraní, rozhodli se přidat do Mortal Combat: Armageddon nové možností. Například co se týče výběru postav – k dispozici budou jak unikátní bojovníci, tak i editor sloužící ke tvorbě vlastních „hrdinů“. Díky tomu má hra nabrat na zcela jiném rozměru a z mnohých soubojů si odnesete neopakovatelný zážitek. Jenže nepřehání to trochu s těmi slovy?

Radost totiž neudělá ani technické zpracování – Armageddon běží na zastaralé, byť modifikovaném, Unreal Enginu (Unreal Tournament, Medal of Honor...), jenž nemá na trhu šanci uspět. Přitom nikdo nechtěl prozradit, proč nový díl Mortal Combat nepostavili na jakémkoliv jiném, hlavně však novějším herním stroji. Že by otázka peněz? Nechme se překvapit, třeba nakonec nedopadne vše tak špatně, jak si nyní myslíme.

 

Grafika už na obrázcích nevypadá zrovna zázračně.

Upozornění
Tento článek je založen na rozhodně neoficiálních, částečně smyšlených a stoprocentně neověřených informacích. Neberte je proto ani trochu vážně.

Diskuze (4) Další článek: Neverwinter Nights 2 útočí na vaše peněženky

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,