Herní Blesk – nové GTA nebude tak brutální!

Desátý díl populární série Might and Magic bude značně připomínat akční adventuru. Namísto otevřeného světa lineární příběh bez možnosti volby. * Vyšetřování Hot Coffee u konce. V novém pokračování GTA se nesetkáme s brutalitou srovnatelnou s předchozími díly.

Upozornění
Tento článek je založen na rozhodně neoficiálních, částečně smyšlených a stoprocentně neověřených informacích. Neberte je proto ani trochu vážně.

Vyšetřování Hot Coffee u konce, nové GTA méně brutálnější

Rockstar Games nejenže umí dělat kvalitní hry, ale dokáže i šokovat. O Hot Coffee slyšel bezmála každý a rok táhnoucí se kauza kolem nechvalně známé modifikace konečně dosáhla konce. A jaký je výsledek? Vzhledem k ojedinělému případu nebudou společnosti Take-Two Interactive a ani Rockstar Games finančně penalizovány.

Podobná věc se však nesmí opakovat. V případě dalších hříšníků přijdou na řadu daleko tvrdší postihy, zejména co se týče peněžních pokut. Jejich rozsah přitom bude záviset na soudci a porotě, což není příliš dobré. Takové číslo se může vyšplhat do závratných výšin a vývojáři zejména v Rockstar Games si toho jsou dobře vědomi.

Chystají proto jistá opatření, která zajistí prevenci proti dalším případným potyčkám se zákony. Jinými slovy by podle všeho nový díl GTA neměl být tak krvavý, brutální a provokativní. Jen málokdo si přitom dokáže přestavit jeho podobu. Krev a brutalita ke GTA patří stejně jako volant k automobilu. A vůz bez možnosti ovládání není schopen jízdy. Tvůrci totiž chtějí dosáhnout dostupnosti pro věkovou skupinu 15+, z čehož si lze podobu hry již nyní představit. A následky? Podle mě nedozírné pro úspěch na trhu.

  
Nový díl GTA bez krve a bezmezné brutality? Bohužel, ale vypadá to tak.

Nový díl Might and Magic bez volnosti

Zamyslel-li bych se nad nejdelšími a historicky nejstaršími hrami, spadala by mezi ně série Might and Magic. Za léta oslovila nespočet hráčů, ironií ale také zůstává, že mnoho odradila. Proč? Zdárným příkladem tomu je deváté pokračování, které by se dalo zařadit do kolonky takzvaných „rychlokvašek“. Vývoj bleskurychlý, kvalita mizerná a bugů nespočet. Důvod byl sice pochopitelný, ale přesto neomluvitelný - 3DO krachovalo a peníze byly potřeba.

Tak či tak pánové ze slavné společnosti svému osudu neunikli a nikdo nevěděl, co se stane s hrami ze světa Might and Magic. Naštěstí byla práva poskytnuta na prodej, čehož se chytnul Ubisoft. A výsledek? Nějaký ten pátek kutí na novém díle, s názvem Dark Messiah of Might & Magic. Důvodů k oslavám ale mnozí příliš mít nebudou. Současní tvůrci chtějí odbočit z vyjetých kolejí a koncept značně přepracovat. 

Podle dostupných informací se setkáme s lineárním příběhem. Nikoliv se světem, v němž půjde jít na jakékoliv místo. Desátý díl Might and Magic nabídne ucelený zážitek se stanovenou cestou, nascriptovanými sekvencemi a předem určenými úkoly bez možnosti výběru. Tatam je volnost, možnost volby a podobné radovánky zcela otevřeného světa. Bohužel.

Slibovaný temnější příběh a akčnější zážitek nezní špatně, ale k čemu nám to bude dobré? Kdo z nás chce další akční adventuru s pár puzzly navíc a RPG náznaky? Možná je lepší, že pohádkový vzhled říše Ashan nabere na drsnější podobě, ale pochybuji, že podobná „inovace“ bude zarytým fanouškům stačit. RPG je holt RPG. Na internetu dokonce vznikla petice bojující proti akčně-adventurnímu pojetí. Před pár týdny přitom byla uzavřena a její „výsledek“ odeslán tvůrcům. Naděje na úspěch však nejsou nikterak velké. Uvidíme, co nám přichystá osud.

  
Krása možná opravdu nemusí znamenat vše.

Upozornění
Tento článek je založen na rozhodně neoficiálních, částečně smyšlených a stoprocentně neověřených informacích. Neberte je proto ani trochu vážně.

Diskuze (6) Další článek: Detaily o Vice City Stories

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,