Americká herní výstava Electronic Entertainment Expo se poprvé ve své historii potýká s akutním problémem - není míst! * Rocková hvězda Bono Vox byl nedávno na návštěve v IO Interactive a podle všeho má zálusk na celý krachující Eidos * V Číně je nejvíce hráčů * Americký stát sponzoruje hraní Solitaire
E3: máme plno, musíte ven!
Americká výstava Electronic Entertainment Expo, která proběhne v polovině května, se s ročníkem 2005 dočká i jedné velké novinky. Jelikož losangeleské Convention Center je již plné (dva měsíce před zahájením výstavy!), rozhodli se vystavovatelé pro dohodu s městem, díky které mohou nyní pronajímat i plochu v okolí Convention Center. Stánky vystavovatelů tak pravděpodobně dostanou zcela nový rozměr, protože budou moct stát na ulicích, v parcích a na silnicích. Takový datadisk k RollerCoaster Tycoonu nebo různých závodních her tak mohou získat docela povedenou reklamu.
Bono Vox má zálusk na Eidos
Společnost EIDOS je nyní velkou mediální hvězdou, tak trochu paradoxně ve chvíli, kdy ji zbývají poslední chvilky života. Tento britský vydavatel už se delší dobu potácí v nesnázích obřích rozměrů, červená čísla vyskakují i tam, kde se tiskne pouze černobíle a i dosud neohlášené projekty jsou odkládány na neurčito. V tu chvíli se diskutuje o možném prodeji Eidosu, mezi zájemci se objevila také společnost Elevation Partners. Členem správní rady této společnosti je i slavný lídr kapely U2 Bono Vox. Krom toho však podalo nabídku na odkoupení Eidosu i několik dalších společností, mimo jiné SCi. Ti nakonec Eidos získali. Bono prý chtěl totiž vyrábět hry typu "SuperStar" a dovážet je do zemí třetího světa jako humanitární pomoc, tudíž zdarma. To se představitelům Eidosu nelíbilo, a tak dali přednost "jatkářům" z SCi (známí díky sérii Carmageddon).
Čína má nejvíc hráčů
Číná hlásí, že v roce 2004 stoupl počet hráčů na téměř třicet milionů a v roce 2009 to má být dokonce 55 milionů! Nejoblíbenější herní platformou jsou přitom online hry. Hraní roste v Číně nevídaným tempem, a to i přes četné zákazy a zavírání internetových kaváren. Zdá se proto pravděpodobné, že budoucí protikomunistická revoluce by mohla začít právě u mladých hráčů počítačových her. Sázejí na to dokonce i odborníci z řad politologů a sociologů.
Stát sponzoruje hraní Solitaire
Díky nedávnému výzkumu se ukázalo, že většina zaměstnanců státní správy amerického státu Severní Karolína stráví více než 50% pracovního času hraním jedné z nejrozšířenějších her na světě - klasického Solitaire (někteří jedinci však z neznámých důvodů dávají přednost Hledání min). Na tuto neproduktivní činnost nedoplácí nikdo jiný než běžní američtí občané, neboli daňoví poplatníci. Jeden ze senátorů za tento stát chce tedy uvést v platnost zákon, který by zakazoval přítomnost těchto miniher na počítačích státní správy. Druhá strana se však hájí tím, že poté by pracovní morálka upadla nadobro. Kde je asi pravda?
Zdroje: Slashdot, Actiontrip, GameSpot, GameGossip