Herní blesk: dějí se věci!

Romero to věděl už dávno, Spector si to uvědomil teprve koncem minulého roku - Ion Storm končí * Electronic Arts se snaží seč můžou dostat Ubisoft, ten zakládá univerzitu * World of Warcraft bere Evropu útokem * Čína zase bere útokem internetové kavárny
Herní blesk: dějí se věci!

Ion Storm jde do kytek

Šuškalo se o tom dlouho a teď se ukazuje, že oprávněně. Ion Storm nepřežil komerční neúspěch druhého pokračování Deux-Ex a odporoučel do věčných lovišť. Nezachránil ho ani kvalitní a mnohem úspěšnější Thief: Deadly Shadows. Krach austinské pobočky Ion Stormu znamená definitivní zánik této herní značky, která nás provází už od roku 1996. Tehdy nové studio založili uprchlíci z id Softu John Romero a Tom Hall, ke kterým se navíc přidal také Todd Porter. Záhy potom je, zřejmě díky nepřekonatelné výmluvnosti Johna Romera, koupil Eidos, který si bláhově myslel, že smlsne smetanu z chystané FPS Daikatana.

Anachronox Anachronox

Dávno zapomenutá, nicméně skvostná RPG adventura Anachronox (recenze)

Anachronox Anachronox

Jenže, jak se později ukázalo, investice do Ion Stormu byla snad nejhoší investicí, jakou kdy Eidos udělal. Romero si mohl jenom mnout ruce a v duchu (nebo možná i nahlas) se smát těm "pitomcům z Eidosu". Romero opustil Ion Storm už dříve, další velká jména, jako Warren Spector, odešla koncem minulého roku. Ze studia tak zbyly pouhé trosky, které se vlastní vahou zřítily počátkem února 2005. Odpočívej v pokoji, Ion Storme. 

  

Poslední Deus-Ex byl sice dobrý, ale ne dost dobrý...

EA a Ubisoft investují do vzdělání, EA chce sežrat Ubi

Hlad po nových talentech je u velkých herních firem neukojitelný, asi proto se Electronic Arts i Ubisoft rozhodli, že si vyrobí talenty vlastní. EA otevřeli na jihokalifornské univerzitě fakultu interaktivní zábavy a elektronických her. V jejím čele stojí Bing Gordon, hlavní kreativní ředitel EA a zároveň jeden ze spoluzakladatelů společnosti. Každý rok se ale osoba sedící v tomto křesle bude měnit, vždy do něj usedne nějaký zasloužilý veterán herního průmyslu. Nový program na jihokalifornské univerzitě je prvním oficiálním herním vzdělávacím programem v USA. Takže tady v Evropě nejsme zase o tolik pozadu, ba naopak.

  

Ubisoft a Electronic Arts jsou spolu na kordy

Ubisoft to vzal z gruntu, a tak se rozhodl rovnou založit univerzitu vlastní. Bude se jmenovat "Ubisoft campus" a má vyrůst v kanadském Montrealu. První studenti se tam dostanou už letos na jaře, budou moct studovat cokoliv počínaje 3D modelováním přes programování až po level design. A získají tituly oficiálně uznané kanadským ministerstvem školství. Asi něco jako "doktor level designu" nebo "magistr 3D animace".

Obě výše zmíněné firmy jsou, jak je vidět, ostrými konkurenty. Přesto se EA i nadále snaží procpat do správní rady Ubisoftu - ačkoliv po nedávném získání 20% akcií Ubisoftu zástupci EA prohlásili, že "víc už nechtějí", v posledním týdnu jakoby na toto své prohlášení zapomněli a tvrdí, že "by rádi získali větší podíl ve firmě". Tihle chlapíci mají asi dost krátkou paměť...

World of Warcraft zasáhl Evropu jako vichřice

Blizzardi jsou vskutku hodni svého jména. Jejich masivně multiplayerová online hra World of Warcraft dokázala vyvolat masové šílenství nejen za oceánem (kde se to, nalijme si čistého vína, dalo čekat), ale kupodivu i na Starém kontinentu! Registrace nových hráčů musela být dokonce, podobně jako v případě amerických serverů, dočasně odstavena. Nyní už ale opět běží na plné obrátky - vývojáři jen nově příchozím radí, aby si pro hraní vybírali raději méně zatížené servery a oblasti, což je vcelku pochopitelné. Jenom mi trochu nejde do hlavy, proč se Blizzard nepoučil z amerického startu a nenavýšil kapacitu svých serverů i v Evropě?! Ále co, stejně to vypadá, že se WoW nakonec stane jednou z nejúspěšnějších online her všech dob. A dobře mu tak!

    

Veleúspěšný World of Warcraft tíží stovky tisíc hráčů, kteří žijí a umírají v tomto novém online světě

Čínská vláda: "Internetové kavárny nestrpíme"

Během října až prosince 2004 bylo v Číně uzavřeno na 12 500 internetových kaváren. Většina z nich prý byla "ilegálních". Proč? Z jednoduchého důvodu - byly příliš blízko škole. Čína v roce 2002 zavedla přísná pravidla pro provoz internetových kaváren, která mimo jiné určovala, jak daleko musí být internetová kavárna vzdálena od nejbližší školy. Tato hranice byla stanovena na 200 metrů. Čína se totiž obává, že internet může mít neblahý dopad na její mládež. Krom výše zmíněného omezení musí každá z přibližně 100 000 internetových kaváren mít nainstalovaný software, který kontroluje, na kterých stránkách její zákazníci browsí. Tyto záznamy jsou navíc dlouhodobě skladovány. Aneb Velký bratr hadr!

Zdroje: Gamesindustry.biz, BBC, Slashdot, WoW


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si letos můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si let…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Tady jsou naše tipy na nejlepší hry pro mobily.

25.  11.  2020 | |18 N/A
Ladislav Novák
Nejlepší hryTémaMobily
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |5 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Hry zadarmo nebo se slevou: Black Friday a Elite Dangerous zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: Black Friday a Elite D…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

21.  11.  2020 |
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce