Herní blesk, díl 1. - Carmack a jeho děti

Gooka 2 chce do světa, pustí ji přes hranice? * Electronic Arts jsou neodolatelní * John Carmack se nechce babrat s příliš dlouhým projektem * Lara Croft říká "Sbohem světě!", alespoň prozatím * DOOM 3 si zahrajete s celou rodinou * Jedině blbost je věčná, Nokia chystá N-Gage 2
Herní blesk, díl 1. - Carmack a jeho děti

Vítám vás u nového pravidelného článku, se kterým se na Doupěti budete setkávat vždy jednou za čtrnáct dní. Herní blesk představuje souhrn těch nejzajímavějších zpráviček z herního světa, podaný tak trochu odlehčeným a oddychovým způsobem. Vážně nevážně vždy shrneme události posledních dvou týdnů - a aby to nebylo tak jednotvárné, budu se v psaní článku střídat s Honzou Morkesem. Oba samozřejmě uvítáme jakékoliv vaše připomínky a nápady! Pusťme se do toho.

Česká Gooka 2 chce prorazit v zahraničí

První Gooka nadzvedla svého času české hráče z pohodlných židlí - byla to vcelku povedená adventura, která se sice stále ještě nemohla tak docela měřit se svými kolegy ze západu (a odjinud), nicméně už to konečně nebyl ani - buďme upřímní - poloprofesionální nebo dokonce zcela amatérský polotovar, na které jsme byli do té doby zvyklí. Společnost Centauri Productions už nějakou tu dobu kutí dvojku, která sice měla být nejprve opět klasickou ručně kreslenou 2D záležitostí, ale po zhlédnutí Broken Swordu 3 zřejmě autoři zjistili, že takhle nemají šanci na úspěch. A tak bylo rozhodnuto přidat jednu dimenzi - a hup, nyní si už věkem ostřílený, obtloustlý Gooka nosí zadnici ve 3D světě.

Vývojáři z Centauri se fušují, že příběh je mnohem filmovější, odpovídá současným "módním" trendům a engine je uzpůsobený i pro portování na konzole. Cenega dokonce oznámila, že Gooku 2 vydá v zahraničí pod drsňáckým názvem Gooka: The Mystery of Janatris. Tak nevím, jestli to někoho opravdu dokáže zlákat. Z Gooky 2 by se nejprve musela stát mnohem méně adventura a více přímočará akce (jako v BS3), než by se dočkala úspěchu u našich západních nebo jižních sousedů. A tím víc, pokud by se chtěla vydat i na konzole. Podle screenshotů to zatím nevypadá zase tak špatně, není to nic extra, na BS3 zajisté Gooka 2 nemá, ale lokace vypadají originálně. Silnou stránkou bude jistě také příběh, který bezesporu je důležitý - teď jde o to, aby Centauřané správně skloubili příběh s hratelností. Když jsem jim to podaří, může se "hloupý Honza" vydat i do světa, a ne jen sbírat drobty na domácím trhu.

EA lapají po nových příležitostech

Z nablýskaného kolosu jménem Electronic Arts dorazily nedlouho po sobě dvě zajímavé zprávy. Obě jsou dobré a špatné zároveň. Kterou chcete slyšet první? OK, tak tu první. Gas Powered Games v čele s Chrisem Taylorem, jehož posledním dítkem byl dobrý (ale s odstupem času nutno uznat, že ne zas až tak moc dobrý) Dungeon Siege, se upsali EA se svým dalším projektem, což by podle prvních indicií měla být realtime strategie vycházející ze skvělého starého počinu jménem Total Annihilation, který dnes vzpomenou asi skutečně jen milovníci tohoto žánru. Objevit se má v roce 2006. Druhá zpráva je obdobná, EA se totiž upsali také Castaway Entertainment, což není nikdo jiný než bývalí vývojáři Blizzardů, kteří pracovali mimo jiné třeba na Diablu 2. Momentálně dělají také na "jakémsi" RPG.

Nebudeme teď rozebírat, proč vlastně Taylor zdrhnul od Microsoftu, kde si docela v poklidu vyvíjí Dungeon Siege 2, pojďme si raději říct, v čem jsou tyhle zprávy dobré a v čem špatné. Dobré jsou proto, že EA, podobně jako Microsoft, může poskytnout vývojářům dostatečnou finanční i marketingovou podporu. Přeci jen více než 20 let zkušeností v herním průmyslu (narozdíl od Microsoftích ani ne deseti) už něco znamená. Na druhou stranu se EA v poslední době nechová k vlastním vývojářům příliš jemně, jak dokazuje třeba násilná centralizace některých amerických studií, kdy lidé musejí dojíždět do práce dlouhé hodiny místo toho, aby v klidu a pohodě pracovali někde daleko od centrály EA. Že by se manažeři inspirovali v naší státosprávě 50. let? Možná chtějí prostě ušetřit. Ale co když se zanedlouho stane to, co položilo takové veličiny jako Maxis a spoustu dalších, tedy že EA nakonec GPG i Castaway koupí a nenávratně vcucne do své obrovské masy ideového poloprázdna? Inovace a originalita budou tatam. Snad se Taylor ani exBlizzardi k tomuto kroku nikdy umluvit nenechají, vždyť obdobnou situaci už všichni jednou zažili!

Carmack chystá zmrtvýchvstání Quake 2?

Skromný génius (a zároveň trochu rozhazovačný podivín) John Carmack se konečně odhodlal poprvé vystoupit na Game Developers Conference. A hned se z něj sypaly samé zajímavosti. Mezi ty největší patří informace o tom, že "DOOM 3 je už blízko vydání" - co ale podle Carmacka znamená blízko, to si nikdo netroufá odhadnout. Jsou blízko letošní prázdniny? Nebo Vánoce? Nebo třeba polovina roku 2005? Těžko říct. Bylo by hloupé vydávat DOOM 3 v létě, na druhou stranu by bylo stejně hloupé čekat s ním až na letošní Vánoce. Takže podzim - září/říjen, vypadají jako nejpravděpodobnější měsíce.

Druhá zpráva se týká dalšího projektu id Software. Carmack řekl, že je pro něj neúnosné trávit na jedním projektem dlouhá léta (DOOM 3), takže by raději připravil nějaký ten remake. Pravda je taková, že remaky starších her obvykle nedopadají právě valně, co si budeme nalhávat. Na druhou stranu tohle je id Software, John Carmack a jeho banda, která vlastně nikdy nevydala vyloženě špatný titul. Jak by se vám líbil Quake 2 v enginu DOOMa 3, hmmm? Já bych rozhodně nebyl proti. Quake 2 byl boží, DOOM 3 bude pekelný, kombinace obou dvou, to už vypadá na infarktovou záležitost!

Lara Croft? Díky, ale letos ne, říká EIDOS!

Tomb Raider: Angel of Darkness byla taková kravina, že si ji koupilo pěkných pár milionů lidí. Dost na to, aby EIDOS zmoudřel a zastavil šílenství kolem macaté archeoložky alespoň na dobu určitou - na letošním E3 se žádné balónky neobjeví. Tým Crystal Dynamics, který převzal vývoj nových dílů Lařiných dobrodružství, tak bude mít na přípravu dalšího dílu alespoň o něco větší klid. Vývojáři si tak můžou všechno pěkně v klidu rozmyslet a nevyvádět podobné skopičiny, jako Core Design v zatím posledním "andělském" pokračování, Praha vypadala tak trochu jako Paříž. Nechává snad EIDOS vyčpělou kozatou Laru letos u ledu, aby s ní mohl za dva roky oslavit triumfální návrat? A co na to Angelina Jolie?

"Rodinná" verze DOOMa 3

"DOOM 3 pro nejmenší - aneb zahrajte si DOOMa 3 s celou rodinou!" Zdá se vám to přehnané? Ani náhodou, jedna hračkářská společnost se rozhodla, že tuhle pecku předělá do podoby stolní deskové hry. Takové figurky v podobě potvor z téhle hry by mohly být docela roztomilé, co myslíte? A ta kostka, to bude jistě nějaká perverznost! Fantasy Flight Games chtějí svůj produkt prodávat už někdy v říjnu tohoto roku, v těsné souvislosti s uvedením třetího dílu, což jen potvrzuje mou výše uvedenou domněnku, že se DOOM 3 objeví právě někdy v průběhu září nebo října.

Nokia je nepoučitelná! Chystá N-Gage 2...

Tohle snad ani nepotřebuje komentář. Severská Nokia je v posledních letech vzorem mnoha velkých společností, ale co předvádí se svým nepovedeným dítkem jménem N-Gage, to je opravdu k nevíře. Cožpak si nevidí ani na špičku nosu? Vždyť sám velký generální ředitel Nokie nepřímo přiznal, že N-Gage byl propadák. Tak PROČ proboha chystá N-Gage 2?! Může mi to někdo vysvětlit?

Když tuhle informaci prokec Romero, většina lidí si myslela, že jde o další z jeho "povedených" diletantských žertíků. Jenže ouha, pouhých pár dní poté byla na GDC příprava "vylepšené" N-Gage oficiálně potvrzena zástupci Nokie. Jejich blbost! Ale jsem navýsost zvědavý, na co se budou vymlouvat, až pohoří i N-Gage 2.

Zdroje: BluesNews, Actiontrip, GameGossip, Gamesindustry.biz

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 16 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
7 nejlepších historických zážitků, které můžete zažít ve hrách

7 nejlepších historických zážitků, kte…

Kingdom Come dokázalo v posledních dnech ukousnout solidní porci pozornosti. Není ale jedinou hrou, která se zaměřuje na středověk a věrohodnou historii. Pojďme se podívat na ty nejlepší alternativy.

20.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A