Herní Blesk: Spore má problémy

Spore je nuda, tvrdí betatesteři. Co čeká ambiciózní projekt? Odložení nebo přepracování? * V novém díle NFS s podtitulem Carbon nepůjde designově upravovat auta. Jaký je důvod absence tuningu? Čtěte dále.

Tento článek je založen na rozhodně neoficiálních, částečně smyšlených a stoprocentně neověřených informacích. Neberte je proto ani trochu vážně.

Spore je riskantní projekt. Hrozí pozastavení?

Will Wright. Znáte ho? Říkají vám něco názvy Sim City nebo The Sims? Je asi zbytečné připomínat, že zmíněný člověk má za sebou pěknou řádku originálních titulů. Pravdou zůstává, že on sám nerad pracuje na pokračováních svých dítek a raději se vrhá na zcela nové projekty. Jakoby jeho mysl neznala mezí. Jakoby studna nápadů nikdy nemohl být vyčerpána.

Nový počin, na němž usilovně pracuje, se nazývá Spore. Mnozí z vás o něm již určitě slyšeli – hráč se zhostí role „Boha“ a z prvotních mikroorganismů vybuduje vlastní populaci inteligentních tvorů. Ovšem lákavě znějící slůvka se možná zanedlouho rozplynou jako pára nad hrncem. Proč?

 „Trvalo dlouho, než jsme mohli odvodit, zda-li Spore bude opravdu zábavné, či ne“, tvrdí autoři. Co tím ale chtěli říci? Je to velice jednoduché; po namáhavém vývoji se celý projekt dostal do hratelné fáze. Najatí betatesteři usedli ke hře a začali se probojovávat světem neznáma. Po pár hodinách ale drtivá většina z nich konstatovala nemilé zjištění – „Je to nuda.“. A tvrdě znějící slova s Willem pěkné zamávala.

Stalo se to už podruhé. Pamatujete si na Willovu zrušenou hru Sim Ville? Mix Sim City a The Sims skončil díky své nezáživnosti krachem a celý projekt letěl do koše. Hráči se proto ptají, zda čeká Spore podobný scénář... a otázka to určité není zbytečná.

Odpověď na ni ale není jasná. Díky několikamilionové investici, jež společnost EA vložila do vývoje, nelze ze dne na den celou hru zahodit. V současné době se řeší dilema, zda je vhodné investovat další peníze a projekt přepracovat, nebo vývoj pozastavit na dobu neurčitou.

Hovoří se o změnách, které tvrdě zasáhnou do konceptu. Autoři možná budou muset mírně komické pojetí předělat do realistické podoby – namísto trojnohých potvůrek nás čekají lidé. Spekuluje se i o celkovém vyjmutí první fáze napodobující Pacmana, nicméně informací je opravdu poskromnu. Zatím proto raději počkejme, třeba to vše dopadne jinak.    

  
Možná opravdu není originalita vše

V NFS: Carbon nepůjdou tunit auta

Pokud jste si z posledních dílů NFS navykli na možnost designově upravovat svá vozidla, asi vás příliš nepotěší následující zpráva. Nový, v pořadí již desátý, díl NFS s podtitulem Carbon hráči nebude umožňovat „tunění“. Rozlučte se s neony, spoilery, různými křídly apod. V Carbon vás nic takového nečeká.

Chytáte se za hlavu stejně jako já? Ptáte se, proč tomu tak je? Hledáte rozumné vysvětlení? Mohu vám předem říci, že vysvětlení by jedno bylo, ovšem o jeho rozumnosti bych mohl pochybovat. EA údajně chce stihnout vydání letos v listopadu, jak je nám je mimo jiné přislíbeno. Stav vývoje se ale nachází v  ranné fázi a tudíž se muselo z plánu pár věci vyškrtnout. Ano, tušíte správně, i  tuning mezi ně bohužel spadá.

A pokud bych se ptal sám sebe, zda-li mne to překvapuje, moje odpověď by zněla ne. EA je herní Hollywood, kde je důležitější kvantita něž kvalita. Za poslední léta si toho lze dobře všimnout a s jitou oblibou sleduji, že také poslední vydané díly NFS nejsou to, co to bývávalo. Inu, je to tak.


Tunění aut se považuje v NFS za samozřejmost... která však nyní už tak samozřejmá není.

Tento článek je založen na rozhodně neoficiálních, částečně smyšlených a stoprocentně neověřených informacích. Neberte je proto ani trochu vážně.

Váš názor Další článek: Enemy Territory: Quake Wars až příští rok

Témata článku: , , , , , , , , , ,