Herní blesk: za nedostatkem Xboxů je cítit konspirace!

Podle britských prodejců konzole Xbox prý Microsoft schválně omezuje dodávky * Mark Rein z Epicu vyvrací velké řeči velkých herních vydavatelů o tom, jak strašně drahé budou hry příští generace * Krátký pohled na nezávislé herní vývojáře * Japonsko je v šoku - v čele Sony Američan!
Herní blesk: za nedostatkem Xboxů je cítit konspirace!

Málo Xboxů v Anglii, kdo za to může?

Prodejci her a herních zařízení v Británii doslova zuří. Mají na skladech naprostý nedostatek konzolí Xbox, přitom zájem o ně je stále ještě poměrně veliký. Microsoft se zdráhá tyto problémy jakkoliv oficiální cestou vysvětlit, a proto mezi prodejci bují nejrůznější teorie. Mnozí například spekulují o tom, že Microsoft si chce připravit půdu pro příchod druhé generace své konzole - navnadit hráče, vyvolat u nich pořádný hlad, podobně jako když nechávali staří Římané vyhladovět lvy před gladiátorskými zápasy. Je tedy klidně možné, že konzoli Xbox v Británii za normální cenu neseženete až do letošních Vánoc, kdy má být uveden Xbox 2. Je tedy i pravděpodobné, že se rozroste černý obchod s konzolemi Xbox a jejich cena by se tak mohla vyšplhat do závratných výšin.

Mark Rein: "Hry dražší nebudou!"

V obsáhlém rozhovoru s Markem Reinem na Gamesindustry.biz se můžete vyjma spousty zajímavých věcí o Unreal Enginu 3 dozvědět také jednu poměrně zásadní věc o hrách příští generace. A totiž, že nebudou tak strašlivě moc drahé, jak nás straší některé jiné herní společnosti (v čele s Electronic Arts). Říká se, že vývoj her pro příští generaci konzolí mohou stát až 30 milionů dolarů, což by se odrazilo i na finální ceně pro zákazníky - hry by tak mohly stát až o deset dolarů více. Mark Rein oponuje v tom, že tituly příští generace budou sice dražší, ale ne tak drasticky. Navíc se s novmi nástroji (především novou verzí jejich Unreal Enginu) značně urychlí tvorba nových her, což má přinést další výhody. Aneb EA dělá bububu, ale my se nelekneme!

  

Nezávislí vývojáři přežívají na másle

Jednou ze součástí nadcházejícího ročníku Game Developers Conference, která se koná 9. až 11. března v San Francisku je i Festival nezávislých her (Independent Games Festival). Tam se budou prezentovat desítky menších herních společností i jednotlivců z jedenácti různých zemí. Současně s tím tam proběhne také soutěž o nejlepší nezávislé hry. Při této příležitosti se redaktoři magazínu GameDaily zeptali některých nominovaných vývojářů, jak se vlastně vyrovnávají s mnohem menším rozpočtem, který na své projekty mají k dispozici:

Paul Dennen (Worlds Apart Productions / Nayantara Studios): Kromě schopnosti přežívat na dietě zahrnující burákové máslo a sandwiche jsem se musel dost ohánět s různými kontrakty. Počáteční investice do hry byla docela malá, zaplatit sem výtvarníka a webdesignéra a zbytek prací už byl zajištěn kontrakty, které zajišťovaly určitý procentuelní podíl na zisku po spuštění hry.

Alex (Chronic Logic): Utrácíme mnohem méně peněz a snažíme se udělat něco úplně jiného, než všichni ostatní.

Mare Sheppard & Raigan Burns (Metanet Software Inc.): Od velkých herních developerů nás odlišuje hlavně asi to, že pojídáme o dost víc lidských mozků. Jsme pak mnohem chytřejší!

Japonsko je v šoku - v čele Sony bude Američan!

Japonci, kteří jsou pověstní svým přístupem k práci, jsou doslova v šoku. Celou zemi zasáhla obrovská nejistota a strach z možných dalších změn. Do čela jedné z největších japonských korporací, elektronického giganta Sony, se totiž prodral americký manažer Howard Stringer. Opakuji: americký manažer! Všichni víme, co to asi znamená. Japonští zaměstnanci, zvyklí na pravidelné ranní rozcvičky a tvrdou pracovní morálku se teď budou muset povinně ládovat hamburgery, colou a kuřaty z KFC. Jejich zaběhané pracovní postupy a zvyklosti dostanou pořádnou ránu, když se celý jejich pracovní život bude muset podřídit "americkému stylu". Schválně, jak dlouho Howard v čele Sony vydrží?

     

Zdroje: Gamesindustry.biz, GameSpy, Actiontrip

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět g…

Jestli něco Ubisoft umí, pak jsou to pestré světy, lákající k focení.

16.  1.  2021 | |11 N/A
Daniel Pánek
Assassin's Creed ValhallaGalerie
Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých nikdo nic nečekal

Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých ni…

Od následujících her si hráči příliš neslibovali, přesto všechny dokázaly překvapit.

12.  1.  2021 | |10 N/A
Ladislav Novák
Téma
Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit za to ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutra…

Za kvalitní hry nemusíte utratit ani korunu. Máme pro vás tipy na nejzajímavější hry zdarma, které přitom snesou srovnání s draze placenými tituly a v mnohém je i překonávají. Hry žijí z drobných nákupů přímo ve hře, ale ani za ně utrácet nemusíte.

10.  1.  2021 | |35 N/A
Michal MaliarovMartin NahodilVojtěch Matušinský
TémaFree-to-play