Herní byznys loni poprvé pokořil 200 miliard dolarů. Polovina peněz se protočí na mobilech

Mobily jsou stejně výnosné jako konzole a PC dohromady

Podle analytiků z Newzoo se loňské celosvětové tržby v oblasti videoher poprvé vyšplhaly přes 200 miliard dolarů. Konkrétně to bylo 203,1 miliardy, o 5,4 % více než v roce 2020. Společnost odhaduje, že se na tom podílelo 3,1 miliard hráčů.

O největší videoherní trh světa se přetahují USA (50,5 mld.) a Čína (50,2 mld.). Při rozdělení na větší regiony už ale jasně vede asijsko-pacifická oblast, na kterou připadá 47 % tržeb. Dalších 27 % skončilo v Severní Americe, 18 % v Evropě a po 4 % pak v Latinské Americe a Středním Východě plus Africe.

Tržby z mobilních platforem poprvé překročily 100 miliard dolarů. Mobily proteklo 91,4 miliardy, tablety pak 12,1 miliardy. Konzolisté vygenerovali 58,6 miliardy dolarů, hráči na PC pak 41 miliard, z toho 2,3 miliardy padlo v prohlížečových hrách a 38,7 miliardy pak v těch klasických krabicových nebo stažitelných ze Steamu a spol.

Newzoo prostřednictvím magazínu GamesBeat prozradilo i výsledky jednotlivých vydavatelů. Deset největších vygenerovalo 126 miliard dolarů, tedy 62 % z celkových tržeb. Konsolidace trhu tedy způsobila, že se nejvíce peněz hromadí u těch gigantů.

Společností číslo jedna je čínský Tencent, na něhož připadlo 32,3 miliardy dolarů (16 % z celosvětových tržeb). Firma plně ovládá například Funcom (Conan Exiles) nebo Riot Games (League of Legends), vlastní většinu Grinding Gear Games (Path of Exile) nebo Supercellu (Clash of Clans), ale má podíly také v Epicu, Bloober Teamu, Ubisoftu, Paradoxu, Remedy, Robloxu nebo tuzemské Bohemii Interactive. Ve prospěch Tencentu ale bude hrát roli i to, že v Číně vydává západní hry jiných studií, protože proniknout přes byrokracii a cenzuru do Země draka není jednoduchý úkol.

Podobně funguje i čínský NetEase, který v Číně vydává Minecraft nebo Overwatch, ale s Blizzardem společně tvoří také chystané Diablo Immortal. NetEase tak s 9,6 miliardy dolarů patří šesté místo.

Před něj se dostaly Sony (18,2 mld.), Apple (15,3 mld.), Microsoft (12,9 mld.), Google (11 mld.), za tím jsou Activision Blizzard (8,1 mld), Nintendo (8,1 mld.), Electronic Arts (6,5 mld.) a Sea Limited (4,3 mld.). Newzoo mimochodem vypočítalo, jak by se do statistik propsaly letos oznámené obří akvizice. Microsoft by se společně s Activision Blizzardem s tržbami 21 miliard dolarů dostal na druhé místo před Sony. Na deváté místo by pak s 5,7 miliardy dolarů poskočilo Take-Two, které kupuje Zyngu.

Diskuze (2) Další článek: Starfield a Redfall se odkládají. Bethesda své očekávané tituly vydá až v první polovině příštího roku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
SEGA plánuje celou řadu remaků, remasterů a nových her ještě na letošní rok

SEGA plánuje celou řadu remaků, remasterů a nových her ještě na letošní rok

Vydavatelé i přes rozličné odklady slibují velké věci.

Michal Maliarov
SEGAByznys
Studie sledovala přesnost chytrých hodinek. V měření kalorií jsou prakticky nepoužitelné

Studie sledovala přesnost chytrých hodinek. V měření kalorií jsou prakticky nepoužitelné

** Chytré hodinky dnes změří spoustu věcí, přeností ale někdy pokulhávají ** Studie se zaměřila na měření spálených kalorií ** Výsledky pro žádné z hodinek nedopadly dobře

Martin Miksa
MěřeníChytré hodinkyApple Watch
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
Nejlepší aplikace pro tento týden: Lenivé kosti, topografické mapy a preventivka

Nejlepší aplikace pro tento týden: Lenivé kosti, topografické mapy a preventivka

**V marketech najdete množství titulů, ale jak objevit ty kvalitní? **Každý týden je vybírá Apple, ale řada z nich má i verzi pro Android. **Výsledkem jsou kolekce těch nejlepších aplikací svého druhu.

Adam Kos
Nejlepší aplikace
Nabíjecí „baterky“: Jak pečovat o akumulátory, aby dlouho vydržely

Nabíjecí „baterky“: Jak pečovat o akumulátory, aby dlouho vydržely

Telefon, chytré hodinky, notebook a třeba i akční kamera. To jsou všechno přístroje obsahující akumulátory, o které je potřeba se alespoň trochu starat.

Jakub Michlovský
AkumulátoryTipy
Hry zadarmo, nebo se slevou: oslavy výročí třetího Zaklínače a Borderlands 3 zdarma

Hry zadarmo, nebo se slevou: oslavy výročí třetího Zaklínače a Borderlands 3 zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní výčet** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Prodělaný covid? Jako když mozek zestárne o dvacet roků

Prodělaný covid? Jako když mozek zestárne o dvacet roků

** Zdoláním nákazy covid nekonč, následky mohou přetrvávat ještě řadu měsíců ** Práci mozku může choroba poznamená podobně, jako kdyby člověk zestárnul o dvacet let ** V IQ testech se to projeví poklesem o deset bodů

Jaroslav Petr
SARS-CoV-2COVID-19Mozek