Herní filosofie: hry jsou stále větší a delší, ale chceme to?

Diskuze k článku

Seph  |  28. 05. 2022 04:35

Samurai creed of Tsushima jsem třeba taky nedohrál, právě kvůli opakujícímu se konceptu soubojů v každé vesnici, základně nebo hospodě.

 |   |  Odpovědět
Tygřice  |  29. 05. 2022 21:51

Já jsem Ghost of Tsushima dohrála, pravda že, jsou tam opakující se souboje, Mongol na každém rohu. Samotný příběh je super ale, rychle vás hra hodi do bludného kruhu: Soubojové výzvy, obsazená vesnice, nepozorovaně se dostaň tam a tam, tohle kazí celkový prožitek z hraní.

 |   |  Odpovědět
mycash the cat  |  30. 05. 2022 08:12

Stojí ti
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tozato?

 |   |  Odpovědět
Tomáš  |  28. 05. 2022 08:35

A přesně proto miluju lineární hry, kterých už dnes moc není... V
Je to sice koridor, ale člověk pořád drží pozornost u jedné linie. Když jsem vržen do gigantického světa, tak je toho tolik že vlastně nevím co dělat .

 |   |  Odpovědět
mycash the cat  |  29. 05. 2022 06:09

ano
vetsina lidi nechce hledat cesty
vetsina lidi chce byt rizena nekym jinym

b
be
ber ee
be e e e eéé

 |   |  Odpovědět
_DAVE_  |  28. 05. 2022 10:45

Vlasně se vším souhlas. Osobně bych taky dodal, že herního obsahu je doslova přetlak a výraz “herní sucho” dnes může použít hen někdo, kdo u toho tráví doslova desítky hodin týdně bez ohledu na roční období.

Poslední dobou si hry snažím VELMI vybírat, ale jsem multižánrový a furt je to sakra hodně.

O délce nelze paušálně říci, že je to problém Zaklínče3 jsem dohrál komplet i s DLC a bavilo mě to až do konce. Pravda, ale v hraní byly pauzy

 |   |  Odpovědět
Jasuja  |  29. 05. 2022 16:07

Hmm, až na to, že nadpis by měl být upraven na: Chci to?

Protože každý preferuje něco jiného a o tom to je. Jako filozofická myšlenka je tento článek poněkud vyčpělí, protože tohle je stokrát omletá žabomyší válka, která má jediné rozuzlení a to je prostě fakt, že hra je tu především od toho aby bavila, není to otázka společenského konsenzu, ale osobní preferencí. A proto někdo upřednostňuje kvalitu a druhý kvantitu. Trh a vývoj hry je odrazem převažujících požadavků hráčů. A dnes je pro minoritní preference ještě skvělé, že existují start-upy, které pro příznivce slabých proudů chrlí tuny her, kde si každý najde co potřebuje. Kolik bychom asi slyšeli žalozpěvných nářků herních minorit, kdyby tu byla jen velká vydavatelství? S prominutím, článek je v tomto světle úplně o ničem, protože autor kritizuje skutečnost, která dnes v podstatě nenastává.

 |   |  Odpovědět
mycash the cat  |  29. 05. 2022 20:01

Váš názor
mne nezajímá.

 |   |  Odpovědět
uni  |  01. 06. 2022 07:49

Přesně. Ano, redaktor - profesionál je unaven 7. "stejným" AC.
Já si velmi užil 4ku (piráti, Karibik) a těším se na Odyssey (budu Perseus bojující s titány, kdo by nechtěl😄 ). Stojany tak 2 hry za dekádu, které mě oslovili. A jsem rád, že v rámci té dlouhé série vznikly a mohly mě svým zasazením oslovit.

Nikde není psáno, že musím hrát celou IP, kór když víme, že vydavatel není schopen udržet konzistenci světa 🙂

 |   |  Odpovědět
Nymfy Hoods  |  30. 05. 2022 15:35

Mám rád dlouhé hry. Jsem též pracující člověk, ale během týdne v zimě si ten čas udělám. CCA 1 hodina denně po práci. Průměrná hra má průměrnou délku 50 hodin což vychází na dva měsíce. 🙂 Je to i vlastně logické. 🙂 Hry vychází především výhradně na podzim pro hraní na zimu, když lidé tráví více času doma.

 |   |  Odpovědět
mycash the cat  |  30. 05. 2022 21:09

máš rád dlouhé ... hmmm

 |   |  Odpovědět
Nymfy Hoods  |  30. 05. 2022 15:38

Takový článek plný bldů. Když nechceš nebo tě nebaví hrát hry, tak si nestěžuj!
Mnoho lidí, co hraje hry a mají rádi příběh neřeší délku, ale kvalitu. Neznám moc her, které by byly dlouhé a neměly kvalitní příběh.

Assassins Creed je velký a má vždy skvělé příběhy. Zaklínač je skvělý. Uncharted nebo Last of Us 2 je skvělé

 |   |  Odpovědět
mycash the cat  |  30. 05. 2022 21:09

co to?

 |   |  Odpovědět
Udoo  |  31. 05. 2022 16:26

Naprosto souhlasím stačí například porovnat tyto tři hry (Far Cry, poslední 3 stejné díly Assasina a Horizon Zero). Tyto hry jsou sice převlečené do jiného kabátku, ale vlastně to je stejná hra. Všude se opakuje toto = přijď sem vymlať tenhle tábor, osvoboď lidi, dostaneš fajfku; jdi jsem vymláť další tábor, zachraň další lidi dostaneš fajfku jo a ještě odemykání území je taky sranda! Ve FarCry lezeš na věže, v Horizon Zero lezeš na žirafy a v assassinovi lezeš na skály, ale v podstatě pořád odemykáš území s dalšími úplně totožnými úkoly a milion otazníků:o) Myslím si, že mě hodně zdegeneroval Zaklínač 3, protože od té doby co jsem dohrál Zaklínače mě v podstatě už žádná hra nebaví. Zaklínač měl smysl, měl příběh, mohl sis odpočinout, mohl si dělat hlavní příběh. Každopádně každý úkol byl úplně jiný, s jiným příběhem, s jiným koncem. Zaklínače můžete hrát například po desáté a ty úkoly budou úplně jiné!!! Záleží na tom jak odpovídáte a jak se ve hře chováte k lidem.

 |   |  Odpovědět
uni  |  01. 06. 2022 07:54

A vadí to, že jsou vlastně stejné? Já rád ten svět proběhnu za Alloy nebo Batmana, ale nemusím za jiné populární postavy (typicky z japonských her), takže jsem rád, že jsem s Batmanem vyčistil město a s Alloy pátral po ztracené civilizací.
A ano, šel jsem tam, vykydlil, tam jsem vyplnil otazník na mapě a dál a dál. A příště bych to rád dělal třeba za Laru.
A za 5 jiných postav/v jiných univerzech, protože NEMUSÍM 😉

 |   |  Odpovědět
KosKarel  |  01. 06. 2022 15:17

Jako dobrý příklad lze uvést Mass Effect. Původní trilogie byly koridory. Sice se tam byla open-world citadela, ale to je taková ta "odpočinková" lokace.
U Mass Effect: Andromeda se tvůrci rozhodl pro úplný opak. Většina světa je open-world a jen některé mise mají "koridorový" charakter.
Ze začátku to vypadalo úžasně a bavilo to, první planetu, dvě jsem prolezl celou do detailů, ale ve chvíli kdy už jste přiletěli na Xtou planetu a snažili se otevřít Xtý Vault a vše bylo to samé v bledě modrém, zážitek ze hry šel dolů.
Hra se pak změnila v prachobyčejný grind, kdy jste čistili jednu vygenerovanou základnu za druhou, posbírali jste nějaký ten loot, provedli pár stále se opakujících misí a šlo se dál. Pouze těch pár "koridorový" misí si udrželo úroveň, což bohužel na původní trilogii nestačí.

 |   |  Odpovědět
Citroff  |  02. 06. 2022 23:08

Veľmi sa mi páčilo ako k tejto problematike pristúpilo Metro Exodus. Striedali sa “Open world” s koridormi, pričom každá lokácia bola úplne iná a ani raz som nemal pocit že robím zas to isté. Dĺžka bola tak akurát a aj keď by som osobne prijal ešte tak 2-3 kapitoly, nebol som sklamaný tým že by to bolo krátke.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor