Herní filosofie: jak nekupovat špatné hry

Diskuze čtenářů k článku

Karel  |  09. 10. 2014 07:15

No a další problém je ten že vyjde recenze tak ji beru na vědomí ale jak se na hru těšíš tak stejně jdu do toho hold některé srdcovky jsou prostě neodolatelné u mě je to Gran Turismo a není díl který bych neměl doma v den vydání snad první dva díly na ty sem musel šetřit dlouho jako student Každopádně u NHL sem zachoval chladnou hlavu i když sem měl na to peníze a těšil sem se jako malé dítě a nakonec koupil za pár kaček tentokrát sem dal na recenze a nechtěl sem za plnou cenu kupovat nedodělanou hru. Jen sem chtěl říci, že recenze někdy pomůžou a někdy ne člověk se hold chce přesvědčit sám jak to vlastně je, někdy se poučí a jindy si říká je to super nechápu proč se to ostatním nelíbí. I recenzent je jen člověk a taky se mu nemusí líbit vše a být objektivní je někdy náročné.

 |   |  Odpovědět
chiko  |  21. 10. 2014 10:38

Proto je dobré mít oblíbeného recenzenta, který má podobný vkus a názor na hry :)

 |   |  Odpovědět
JamesS  |  09. 10. 2014 08:10

Jak nekupovat špatné hry? No jednoduše,stáhnout si je na zkoušku a pak zakoupit originály těch her co se líbí.... V dnesní době,kdy už prostě výrobci ve většině případů neuvádí demo verze, je bohužel warez jedinou metodou jak hru vyzkoušet,popřípadě vyzkoušet optimalizaci, no a pokud se hra líbí ,podpořit výrobce její koupí, pokud ne, nemá smysl ji hrát...

 |   |  Odpovědět
Skrblík  |  09. 10. 2014 11:26

Souhlasím. Počítač či telefon si před koupí také ozkouším. Někdo říká, že hry jsou služba. Službami jsou MT hry, kde jejich funkčnost závisí na tom, kdy jí provozovatel ukončí, to ano. Klasické, SP hry ale beru jako zboží. A expediment za 1400 Kč je pro mě dost drahý expediment. Stáhnu, vyzkouším a smažu. Studia, permanentně tvořící špatné hry jsou špatná studia, a ty já kvůli hezké krabičce a "krásné grafice" na několika 5x4 cm obrázcích podporovat nebudu. To ať dělají ti, kteří na to mají, nebo ti, co nelitují promrhaných peněz.

 |   |  Odpovědět
Tttpl  |  09. 10. 2014 19:09

Soused má krsný auto který bych chtěl taky ale je dost dráhy tak mu ho ukradnu oskouším jestly mě pasuje a pak mu ho vrátím a možná si ho pak koupím jestly bude dost dobrý vše je vpořadku?

 |   |  Odpovědět
MR.sugar  |  09. 10. 2014 22:00

Naprosto hloupé přirovnání. Hra, jakožto nehmotná věc je něco jiného, než auto, které se například můžeš nabourat, opotřebovává se. Další velký rozdíl je, že když "ukradneš hru" (warez ale neni krádež mimochodem), nezpůsobim škodu. Protože hra se prostě může namnožit (dnes jak originál- digitální, nebo warez) na nekonečně mnoho kopií a nezpůsobuješ tím žádné náklady nebo cokoli, co by výrobce/distributor opravdu pocítil. Na každou "kopii" auta je ovšem vždy použitý určitý materiál a lidská práce a to něco stojí. Dost zásadní rozdíl. Software jsou dost specifická záležitost...

 |   |  Odpovědět
MR.sugar  |  09. 10. 2014 22:03

A ještě dodám, že když vemeš sousedovi auto, tak mu zamežíš v užívání jeho majetku. Když "ukradneš hru", nikomu tim v jejím užívání nezabráníš, což je mimochodem zároveň i rozdíl mezi krádeží a porušováním licenční smlouvy

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  11. 10. 2014 20:58

Kecy kecy kecy :) Typické kecy warezáků...

Stažením hry vzniká škoda. Vypůjčením a vyzkoušením sousedova auta mu nijak bránit v užívání nemusíš - když je třeba letecky na dovolené. Na hru jsou taky vynaložené nějaké náklady a lidská práce, které něco stojí. Když auto vrátíš, taky nikomu nic nezmizelo. Atd. atd. Když už se snažíš někomu vyvracet argumenty, zamysli se nejdřív nad těmi svými.

Stažení hry podle zákona krádež není, ale morálně i logicky to krádež je. Vzal a užil jsi zadarmo věc bez dovolení vlastníka.

Když už teda stahuješ hry, aby sis je zkusil, tak ok, ale neomlouvej si svoje nemorální a nezákonné jednání přiblblými argumenty. I kdybys nakrásně vyargumentoval, že to není krádež, zákon hovoří jasně.

 |   |  Odpovědět
Mroz  |  12. 10. 2014 09:25

Problém je v tom, že v dnešní době není možné bez warezu hru osobně vyzkoušet. Deset, patnáct let zpět by to nebyl ani takový problém, jenže dnešní trh her je pro hráče velmi nevýhodný. Obrovskou část trhu dnes zabírá nezávislá scéna u níž si ze zřejmého důvodu nemůže být člověk jistý vůbec ničím mnohdy i proto, že jejich cílová skupina bývá často mnohem užší, než je tomu u velkých vývojářských studií. Dalším velkým segmentem současného trhu jsou porty z konzolí jejichž nedostatkem bývá zpravidla obrovská HW náročnost, což klidně může znamenat, že hra, která by podle screenshotů měla běžet na čemkoliv se bude sekat i na titanu.
Za takové situace je nakupování her jen na základě příslibů vývojářů jen a pouze past na hráče, kteří to myslí dobře. Za poslední rok jsem na steamu koupil hry za tisíce, ale to množství zklamání ze zakoupených titulů je prostě hodně velké. A vysokými nároky to opravdu není.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  12. 10. 2014 14:25

Tohle samozřejmě chápu a nic proti tomu nemám. Mám jen problém s těmi argumenty... Ať si ty hry na vyzkoušení stahují, ať ty špatné po pár misích smažou a ty dobré si potom koupí (ne že je dohrajou a pak si nic nekoupí), ale ať jsou si proboha vědomi, že ani podle zákona, ani morálně to není správné a aspoň trochu se za to stydí.

 |   |  Odpovědět
Haw  |  12. 10. 2014 23:18

Morálně se za to v žádném případě nestydím. Pokud díky výrobci kupuji zajíce v pytli, tak se podle toho zařídím.

Jak bylo argumentováno, než koupím auto, projedu si ho, podívám se do interiéru a až pak se rozhodnu, ovšem u hry to nejde. Takže dle zákona to v pořádku není, dle morálky ovšem já problém nemám.

 |   |  Odpovědět
MR.sugar  |  12. 10. 2014 09:49

Ne, když ukradneš hru na warezu, tak na tu konkrétní kopii nebyla vynaložena práce ani materiál. Prostě se udělala hra a ta se jednoduše namnoží do prakticky nekonečně mnoho kopií. Náklady tak jdou buď třeba na Steam, který ti hru dodá nebo na warez server přes který stahuješ, autorovi ale rozhodně žádné náklady nevzniknou (finančně).

Když zničíš warez kopii hry, nikomu tim neublížíš. Když sousedovi nabouráš auto, tak to už je trochu jiná. A tvá výmluva souseda na dovolené je taky hloupá, protože i tak mu můžeš způsobit problémy. Auto je je psané na něj, tak si to domysli. A je sakra rozdíl si to půjčit nebo ho vzít bez svolení.

Stejně to tak můžeš vzít u rohlíků. Ukradneš rohlík, protože si ho chceš nejdřív ochutnat. Jenže na ten konkrétní rohlík jsou použity suroviny a práce, takže vlastně pekař přišel o prachy. Rohlík se totiž narozdíl od softwaru nedá namnožit aniž by se tim nezvýšily náklady na výrobu.

Navíc nejsem warezák a do vývoje her sám dělám, takže si ty kecy nech od cesty. Tohle je ale prostě jasnej fakt, kdo se zamyslí, tak vidí rozdíl. A v dnešní době, kdy se vše překrucuje v marketingu, PC verze mizerně optimalizují a raději ani demo nevydaj, tak zaplať pánbůh za warez. Jak jinak to vyzkoušet že hra běží? Mimochodem, ani požadavky na krabici nic neznamenají. Mám osobní zkušenost v dobách, kdy vyšel Tomb Raider Legend. Tenkrát sem se snažil hru rozjet, minimum bylo CPU 1GHz, já měl 1,2 GHz. A ejhle, hra nešla kvůli CPU, protože na krabici už ti třeba nenapíšou, že procesor musí mít kromě frekvence třeba i SSE instrukce... Takže v té době mě zachránilo demo. A od té doby když neni demo, hru stahuju z warez a zkoušim. Pak buď koupim, nebo ne. Morálně se citím v pořádku, protože vydavatelé a někteří vývojáři se také cíti v pořádku, když nám lžou přes marketing, podplácejí recenzenty, nechávajá uvolňovat recenze až po vydání atd atd.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  12. 10. 2014 14:21

Na kopii hry žádná práce ani materiál vynaloženy nebyly. Ale byly vynaloženy na tu hru jako takovou. Vývojář/vydavatel za ní chce zaplatit, nemáš tedy žádné právo ji hrát bez zaplacení. Pokud ji hraješ bez zaplacení, způsobuješ mu škodu tím, že užíváš jeho dílo, aniž bys splnil jeho podmínky užívání. Komunismus, kdy by všechno bylo všech, tu fakt nemáme.

Pořád nějaké kdyby kdyby... Není žádné kdyby... Bez dovolení si vezmu od souseda auto, soused ho nepotřebuje (protože je třeba na dovolené) a zase mu ho ve stejném stavu vrátím. Nikomu se nic nestalo, nikdo o nic nepřišel a přesto je to nezákonné. Máme tu nějaké morální hodnoty a pravidla slušnosti, třeba to, že když chci něco cizího použít, musím mít jeho svolení a řídit se jeho podmínkami. To stejné platí u her a jiného licencovaného obsahu.

Vývojář nevývojář, tvoje argumenty jsou zcestné. Zákon, slušnost i zdravý rozum hovoří jasně. Vynaložíš na něco práci, proto za to chceš adekvátní odměnu nebo aspoň to, aby se lidi řídili tvými pravidly užívání, a oni na to serou. To ti přijde v pořádku?

 |   |  Odpovědět
MR.sugar  |  12. 10. 2014 20:12

Na vývoj auta jako takového jsou vynaloženy náklady taky. Technologie, design atd. to vše se platí. Stejně jako u her. Ovšem pak se ještě počítají náklady na jednotlivé "kopie" aut, což už u her není (pokud se nejedná o lisovnu). Takže znovu a jednoduše. Vemeš auto, je to hmotná věc. Hmotná věc potřebuje materiál, energii, práci na to, aby se vytvořil každý kus. Hra se vytvoří jedna a pak se prostě množí. Zásadní rozdíl. Ukradené auto znamená pro někoho ztrátu. Ukradená hra je jen číslo ve statistice, protože na ukradenou kopii nikdo peníze nedal. Nebylo potřeba materiálu nebo práce na to, aby ukradená kopie vznikla.

Dále auto, pučil by sis moje auto a dostaneš pár facek. Auto se třeba totiž opotřebuje a je mnohem větší riziko požkození, zráty nebo problémů způsobených jeho krádeží. Proto se to taky jako krádež klasifikuje. Hru neooptřebuješ, její autor pomalu ani neví, že sis jí ukrad (kromě statistik, které jsou zkreslené a když to vezmu z mého okolí, dost lidí co si hru upirátí si ji pak i koupí, tudíš realných pirátů je spíš míň). V dnešní době, kdy není demo (navíc miluju když je dnes demo k dispozici na konzolích, ale ne na PC) a ani možnost si hru půjčit a vyzkoušet od kamaráda (protože Steam atd.), tak warez je jediná možnost si hru vyzkoušez na svém stroji, tak jak ti opravdu poběží. U mě fajn. Nikdy sem ale netvrdil, že je fajn když upirátěnou hru dohraje celou a pak nekoupí. To sem nikdy neřek. To je pak nemorální, ale rozhodně tu nedělejme chudinky z vývojářů a vydavatelů. Ty se mnohdy v dnešní době chovají jako dobytek.

 |   |  Odpovědět
Tucnic  |  13. 10. 2014 08:48

Auto si především můžeš před koupí v obchodě projet a vyzkoušet. od toho sou testovací vozy. U her to už dnes není. Za warez se budu stydět v momentě až se vývojáři začnou stydět že sou schopný prezentovat "super hotovou" hru, kde po koupi člověk zjistí že tam je chyba vedle chyby a hra je o ničem.

 |   |  Odpovědět
chiko  |  21. 10. 2014 10:49

viz Battlefield 3 a 4

 |   |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  12. 10. 2014 15:04

V minimálních požadavcích bylo Pentium 3 1GHz nebo odpovídající Athlon XP.

 |   |  Odpovědět
chiko  |  21. 10. 2014 10:42

pokud koupis auto s nejakou vadou muzes ho reklamovat, kdyz koupis hru, ktera neni dodelana a jsi tim padem oklaman, tak tu reklamovat bohuzel nemuzes, takze takove prirovnani s kradezi auta si myslim neni uplne na miste

 |   |  Odpovědět
Hašan  |  10. 10. 2014 11:41

Když dříve poskytovali vydavatelé možnost stažení demo verze, s tímto názorem bych souhlasil. Ale nyní již demo verze k dispozici nejsou.
Koupě hry za nemalé peníze je tedy vyloženě střelbou do tmy !!!
Knihu si taky před koupí alespoň prolistuji a kousek si přečtu, abych věděl, zda mě to chytne nebo ne...

Já mám doma tři velké krabice her, které měly "vynikající recenze", a když mi přišly, 90 % z nich letělo 20 minut po instalaci navždy do krabice, protože mě to absolutně nebavilo...

 |   |  Odpovědět
egames  |  12. 10. 2014 12:46

Celkem se mi líbí postoj CD Projekt Red s novým Zaklínačem, který je bez DRM. Konečně někdo přišel na to, jak nahradit dema, a zbavit se obvyklých virů v každém cracku.

 |   |  Odpovědět
akuhtr  |  13. 10. 2014 10:08

prodejci aut pokud vím berou lidi na zkušební projížďku, takže přirovnání pokulhává

 |   |  Odpovědět
Tttpl  |  14. 10. 2014 16:09

Důležitý je že si to umíte pěkně oduvodnit proč vlastně kradete to je důležitý a ještě se s tím nezapomenout pochlubyt ať to všici vidí.

 |   |  Odpovědět
Bloodweiser  |  24. 10. 2014 17:41

Proste zajdes k dealerovi sousedova auta a reknes, ze mas zajem o testovaci jizdu. Podle stylu psani a nazoru, ale testovaci jizda neklapne, pac ti jeste nebylo 18 a budes ho muset teda oblozit sousedovi.

 |   |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  12. 10. 2014 14:55

Clovek si skoro preje, aby byla nejaka pocitacova sit, kde by si mohl z pohodli domova precist ohlasy profesionálních recenzentu a hracu, podivat se na komentovana videa ze samotného hrani vcetne snimkovani na ruznem hardware apod.
To by si pak ani nemusel sam pred sebou omlouvat, proc krade hry...

 |   |  Odpovědět
Denoloco  |  12. 10. 2014 21:05

Nemohu souhlasit, odůvodnění že vydavatelé nevydávají dema je velmi skeptické, navíc warez je nelegální. Podle mě stačí se podívat na youtube, kde je tucet gameplay(ů) nebo holt, ty pozdní recenze...
Navíc vaše tvrzení mi tvrdilo více přátel a co udělali když se jim hra líbila? Nic.
Hru "vyzkoušeli", no a při takové příležitosti proč ji nedohrát? Nakonec si ji nekoupí...(a bez online už vůbec)

 |   |  Odpovědět
MR.sugar  |  13. 10. 2014 16:15

A já zas znám přesně opačné případy. Ne všichni, ale znám jich celkem dost. A dokonce jsou případy, kdy si jeden kámoš upirátil druhý díl a krátce na to letěl do obchodu a rovnou vzal i díl první. Navíc dneska už ani nemusí do toho obchodu.

Youtube mi nic moc neřekne, hru chci cítit. Chci přesně vědět, jak se ovládá, jak běží konkrétně na mém počítači. Recenze jsou pěkne, bohužel mnohdy rozpolcené a hlavně nedůvěryhodné (zaplacené). Navíc tohle všechno je prostě ve výsledku strašnej zabiják času. Buď chci demo, nebo si stáhnu warez a vyzkoušim osobně. Jednoduché. Vývojáři ať nepláčou. Samy pak dávají jenom podnět k tomuhle chování. Jejich křiváckej marketing, absence dem, podplacené recenze/youtubeři....

Můj čas je drahá záležitost. Rychle stáhnu zkusim. Když hra nejde/nelíbí se, smažu a nezahazuju se stim, protože na mě čeká další hra a proč se plácat s něčim, co mě nebaví. V opačném případě koupim a hraju.

 |   |  Odpovědět

no já se několikrát zklamal koupil jsem si hru v předprodeji po povedené mediální masáži a pak byl zklamaný. Teď hold vždy chvíli počkám a podle toho se rozhoduji. Hledat pravdu tam kde ji prostě nikdo dát nechce se nedá. Člověk si hold musí pomoct jinak.

 |   |  Odpovědět
Jardy66  |  09. 10. 2014 16:04

Rozhodně se vyplatí počkat na recenze.Taky jsem chtěl koupit nové NHL na PS4...naštěstí vyšlo demo a to mě přesvědčilo,že bych vyhodil peníze :) teď se rozhoduju jakou závodní hru koupit: jestli DriveCLub,The Crew nebo Projekt Cars...nezbývá než čekat na recenze :) Ale hry jako bude GTA V(na next-gen) nebo Zaklínač 3 - u těch na recenze čekat nebudu :))

 |   |  Odpovědět
Hašan  |  10. 10. 2014 11:43

Problém, je že ty "objektivní recenze" bývají často... jaksi... předplacené...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  11. 10. 2014 20:49

Zaplacené nejsou... Akorát nejsou objektivní, ale subjektivní. Žádná recenze na hru/film/hudbu nemůže být objektivní, pokud chceme zohlednit v hodnocení i to nejdůležitější, tedy požitek.

 |   |  Odpovědět
.  |  13. 10. 2014 18:52

The Crew sis mohl vyzkoušet, běžela beta :)

 |   |  Odpovědět
Kaechos  |  14. 10. 2014 14:20

A to je právě to, beta dneska už přestává funguvat jako beta, ale je to v podstatě způsob jak 1) vydělat peníze na nedodělaném produktu před vydáním (ve většině případů se musí buď před-objednat hra, koupit jiná hra, nebo dokonce koupit samotnou betu. A když už je vstup do bety zdarma, je plná ingame nákupů za peníze) 2) Náhrada dema.

To je škodlivé v obou bodech, protože to vývojáře nabádá co nejdéle zůstat v betě (což je obzvláště poznat u early access her), protože v podstatě veškerou kritiku směřovanou jejich směrem lze jednoduše shodit ze stolu slovy: "Je to jenom beta". Hra se po vydání hodně liší a je mnohem horší? "Byla to jenom beta, jasně že se něco změní". Když to bylo lživé demo, dalo se to alespoň označit za klamavou reklamu, možná dokonce podvod, ale takhle? Byla to jenom beta.

 |   |  Odpovědět
jdu_blejt  |  12. 10. 2014 08:30

co dodat, ja osobne pred nakupom hry pozeram walkthrough videa a podla toho viem ci by som hru hral alebo nie, vcera som napriklad cital schopnu recenziu na Styx. master of shadows ale na vidu to vizeralo naozaj otrasne tak som si to nekupil.

 |   |  Odpovědět
loko  |  12. 10. 2014 13:27

zcela souhlasím se stažením hry před koupí, každou hru co za to stála jsem posléze zakoupil. Naopak některé mediálně promasirované hry, co jsem málem zakoupil bez zkoušky, letěly z pc do 2 hodin. proboha to by mě teda nehorázně naštvalo, kdybych za ty braky vyhodil peníze...

PS: takový Origin má mimichodem vynikající mechanismus, jak odradit zákazníky od koupě špatné hry. A to hodnotitelné komentáře(byť to zřejmě nebylo záměrem )
Když jsem si hrál s myšlenkou, že tam koupím dost drahý Battlefield4, zcela mě odradil nejlépe hodnocený komentář(volně přeloženo, už nevím presně) : "dont buy, this game, it sucks, BF3 much better" následovaný druhým nejlépe hodnoceným "THANK YOU, you saved my money!". takže asi tak

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  12. 10. 2014 14:26

Teď už to má i Steam, což je super :)

 |   |  Odpovědět
Jajar  |  12. 10. 2014 14:09

Špatná/dobrá...hm..

Mě by bohatě stačilo, kdyby ty nenažraný vydavatelský m*dky přestali vydávat PLACENÝ hry stylem freemium. Není nic lepšího, než když vám po koupi fungl nový hry hned v menu, nebo dokonce přímo během určitých části hry skáčou nabídky na různý DLC, samozřejmě placený. Nedal jsem snad plnou částku za hru proto, abych měl hru kompletní v den vydání/koupě?

Nejsem vůbec proti DLC, naopak. Ale vadí mi politika vytváření DLC souběžně s hrou a vydat to v podstatě hned po vydání hry samotný. Vadí mi "vlezlost" a v podstatě reklama na DLC v PLACENÝCH hrách. Pokud budu chtít, hru budu sledovat na netu a DLC si ošéfuju sám, případně si vlezu na online store a zkontroluju. Pokud JÁ budu chtít.

Je to čím dál tím větší trend a já přestávám mít důvod platit za NEKOMPLETNÍ hry. Ať je hra sebelepší.

 |   |  Odpovědět
Kaechos  |  14. 10. 2014 14:33

Já jsem ochotnej přijmout DLC přicházející přímo s vydáním v případě, že jde o nějaké věci navíc, jako vizuální úpravy, možná jedna, dvě mise navíc. Prostě něco co není pro hru jako takovou důležitý. Protože v tom případě na tom pracují lidé, kteří by normálně na konci vývoje neměli co dělat. V konečných fázích vývoje jsou potřeba v podstatě pouze kodéři, kteří optimalizují/opravují/dodělávají zbytky hry a designeři, umělci a podobní pracovníci v podstatě nemají co dělat. Tak pracují na DLC.
A argument že "dříve by jsme to dostali s hrou" je blbost, protože dříve by normálně prostě všechny tyhle neužitečný hladový krky vyhodili/uvolnili, ať si zatím najdou něco jinýho, že nejsou třeba a proč by je platili.

Ve zbytku s tebou v podstatě souhlasím.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  17. 10. 2014 19:55

O stravovací režim vývojářů bych se fakt nebál...

Nicméně ano, dřív bychom to se hrou nedostali. Nedostali bychom to vůbec - věci, které se teď vydávají jako DLC (většinou) se dřív prostě zahodily a nebo nechávaly do dalších dílů.

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  12. 10. 2014 14:45

Počkám po vydání na recenze - počkám až to bude ve slevě na Steamu nebo Humblebundle - když se nomohu dočkat, stáhnu si v mezidobí free copy z pirátské zátoky.
Problem solved.

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  13. 10. 2014 17:08

Samozřejmě že recenze hry je jedna věc, ale informovanost hráče neboli uživatele je zase věc druhá.
Nikdo vás přece nenutí kupovat hru nutně v datum jejího vydání, a pokud máte skutečný zájem o to dozvědět se, zda-li je hra kterou se chystáte pořídit opravdu tou správnou volbou, potom si tedy stačí jen počkat.
Dříve či později se díky pozdějším dojmům přece jen dozvíte zda-li je vámi zvolená hra opravdu tak dobrá či špatná, a poté se můžete rozhodnout jestli si jí třeba jen na základě tohoto doslechu nebo recenze opravdu pořídíte či ne.
Téměř každá dnešní hra se z pravidla chlubí svojí masivní, mediální kampaní, která se samozřejmě snaží samotnou hru co nejvíce vrýt do podvědomí co největšího počtu lidí, a pokud možno tak v tom nejlepším možném světle, na tom není nic až tak překvapivého.
Dle mého názoru je překvapivé naopak to, že většina hráčů tyto hry kritizuje až po jejich zakoupení. Když si počkáte, dozvíte se velmi brzy jak tomu v případě vámi vytoužené hry ve skutečnosti je, nemusíte se přímo zúčastnit jejího testování.
Na druhou stranu ale není nic přesvědčivějšího než posudek samotných hráčů že? Pochopitelně někdo hru přeci jen musí odzkoušet, a to znamená, že někdo si ji přeci jen musí koupit. Tak kdo to bude hmm?
Je zřejmé, že recenzenti si hry samotné nekupují, dostanou pouze přidělenou kopii na kterou mají vytříbeno několik hodin, na základě kterých provedou pozdější verdikt. Takto vznikají recenze, ano. Já zde ale mluvím o přímých zkušenostech hráčů.
Hráči mají na otestování hry téměř celý svůj dosavadní čas, nebo resp. svůj volný čas věnovaný právě tomuto hraní. Za desítky takto trávených hodin v herním světě tedy takový hráč určitě najde mnohem více chyb a bugů než samotný recenzent. Tím se tedy snažím říci, že objektivní recenze jsou sice k užitku, ale ve srovnání se zkušenostmi majitele který si zakoupil daný produkt jde o recenzi ne-úplnou.
Někdo z obecenstva hráčské komunity se tedy musí odhodlat ke koupi hry, takový hráč později sdělí své dojmy dál, a předá je jako štafetu ostatním hráčům, a to především v případech, kdy jsou recenze nedostatečné a ne-úplné. Ony totiž také úplné být nemohou, za krátký čas vyhraněný na objektivní posudek prostě nelze docílit důkladnější analýzy, která by se rovnala té kterou dokáže provést jedině hráč sám.
Kupovat hru bez zohlednění názorů samotných majitelů je tedy každopádně velká chyba. Bezohledně důvěřovat recenzím je ale taktéž chyba.
Myslím si, že stejně jako s odstupem nahlížíme na vlastní historii, na chyby a omyly které se staly, stejně tak můžeme nahlížet na již vydané herní tituly a poučit se z nich. Ono se přeci jen brzy proslechne zda-li je daný produkt dobrý či ne, bývá to tak u čehokoliv. Záleží pouze na tom, jestli to chcete být právě VY, ten kdo se věcem podívá na zoubek, a kdo buď zaplatí nebo nezaplatí za kvalitní či nekvalitní produkt. Ať už to je však jakkoliv, počkat se každopádně vyplatí.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor