Přijde mi, že je tam nějak nedokončená myšlenka, nebo to není uzavřené. Pořád jsem čekal na nějaké Deja vu, ale nepřišlo.
Jsem podobně starý, prošedivělý a protřelý pařan. Většinu současného paření za mne však zastanou moje děti. Přesto nemám pocit, že by aktuální hry byly lepší nebo horší. Jen se změnila pravidla hry. Úspěch a neúspěch hry se měří jinou metrikou a pohlíží se na něj jinou optikou. Dřív byla spousta mizerných her, které neměly úspěch a většina dobrých se stala legendami. Dnes je spousta dobrých her, které nedostaly šanci mít úspěch. Pokud nezaujme hned, mizí v propadlišti dějin. Co se hrálo včera, zítra už není dnes populární a ztrácí. Trendy udávají streameři a jejich views, dříve to byly herní časopisy. Co je trendy sledují zástupy casual hráčů, dříve zástupy platících hardcore pařanů. Je třeba však udržet jejich pozornost a zájem. Na grafiku a 4k se hraje jen u AAA her, u indie a nezávislé tvorby se naopak cení jiné věci. Letí retro, které soupeří o hráče s novinkami. Obtížnost her klesla kvůli platícím casual hráčům, kteří dohrají sotva 15% her. Ziskovost zásadně mění velryby, nebo čínský trh. Vydavatelské korporace a vývojářské studia obsadili lidé, kter nezajímají hry, ale jen jejich marketingový dosah..business ovládají politické a socio-ekonomické trendy i na úkor zisku. Výsledek je podobný Tinderu...dál..dál..dál..tahle by šla...dál..dál. O naše peníze soupeří moc dravců, všechny nás nahnali do mělké a plytké vody.