Tohle je jak nějaká zaplacená reklama...
Co takhle zkusit obhájit, proč programátoři berou platy, o kterých se nesnilo ani politikům? :D Nevidím důvod, proč by si měli vozit zadky ve Ferrari a ne v něčem obyčejnějším... Jen kvůli těmhle "píp" bojům o ně rostou ceny. A je to nutné? Znám pár lidí, kteří začali programovat i na stáří a udělali dost slušné hry (a dostali se i např. na Steam). V týmu by i tihle dokázali udělat dobrou hru. Znám lidi, kteří graficky vytvořili videa, že i např. Avatar se může jít klouzat - a zvládli to doma na normálním komplu.
To, že tam někde v pronajaté kanceláři valí 200 komplů na kterých pracují, valí tam klimoška a pijí kafe jim ceny zase nezvýší tak moc (i když by se to dalo řešit jako HomeOffice přes TeamSpeak a vlastní bašta a pití). To spíš ty soukromé posilovny, kožené sedačky na relax, squashové kurty ve vedlejších kanclech apod.
Viděli jste někdy, jak to v takové firmě vypadá? :D Já ano.
Nekritizuji výši cen jako takovou, aby bylo jasno, a zaměření tohoto článku:) Ty hry by šly udělat mnohem, mnohem levnější, ale je tu stále ten běžný pohled ekonomiky, na který se přitom článek vůbec nezaměřil - každý chce vydělat. Každý chce mít pořádný, masivní zisk, a ne pár drobných. Nejde o to být v plusu, ale "vydělat". A to se týká i těch programátorů.
Jenže, když vznikne firma s těmihle začátečníky, prodá dobrou levnou hru, ta je úspěšná, vydělá, tak programátoři jsou hrdí, chtějí u další hry víc, a když ne jejich, tak jiné studio jim to dá, aby je přetáhlo, a tak to zase všechno začíná znovu...
A jen u upozorním, že jako překladatel her mám originálky, ale vidím do některých věcí lépe než ten, kdo hodnotí ekonomiku hry jen a pouze z jedné strany.