Herní filosofie: remastery jako odraz evoluce herního průmyslu

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 11

Diskuze k článku

player1  |  09. 07. 2022 20:30

Ja remasterum fandim (z hlediska konzoli) - predevsim her, ktere si treba na novejsi konzoli uz nezahrajete (kde je treba Red Dead 1, Infamous, Ico, pro PS4 😢). Nebo u hodne starych her, ktere jsou skvele ale uz trochu vycichle tou limitaci tehdejsi doby (proc neumoznit 60fps a high res u kvalitni hry, kdy grafika uz je na slusne urovni treba uz 10let)..Hlavne pokud se udela remaster z PS2 nebo PS3 tak si ho zahrajete na PS4, PS5 a velmi pravdepodobne i za 10let na tom co prijde po nich, protoze uz je to vsechno stejna architektura procesoru, a jako bonus se rovnou da udelat port pro switch a xbox a hra uz bude proste nesmrtelna...

 |   |  Odpovědět
08. 07. 2022 09:08

Výhoda remasteru je, že pokud je původní hra starší než cca 10-15 let (to znamená, že nejnovější generace hráčů už by ji nehrála), tak vyrrobíte "novou" hru velmi levně.

Remaster totiž:
- může dělat velké množství levných juniorů řízené jen několika seniory (předělávat něco do vyššího rozlišení a polycountu totiž nepřinese žádné nové a nečekané problémy, které by neuměl vyřešit začátečník)
- i managovat to můžou junioři, protože tam nepřijdou žádné nečekané problémy k řešení, navíc je dopředu přesně známý rozsah prací, a vývoj poběží to pěkně lineárně "bez zákysů"
- prodat se dá za skoro plnou cenu
- dlouho trvá jen když se vám nedaří sehant dost levných lidí
- se prakticky nemůže nepovést

Remake je horší v tom, že tam už zákysy přijdou při překopávání enginu, a defacto ušetříte jen na scénáři a level designu. Ale programátorů a grafiků to sežere pořád hodně.
Ale zase už jednou ověřený příběh, gameplay a prodejnost je dobrá věc - a třeba filmový růmysl frčí na remacích už 100 let.

 |   |  Odpovědět
07. 07. 2022 12:50

Remastery nejsou odrazem "evoluce", ale naproste bezradnosti herniho prumyslu.

 |   |  Odpovědět
Tygřice  |  07. 07. 2022 16:24

Remastery či remake jsou na nic, hlavně když máte doma PS5, chcete nové pokračování vaší oblíbené série a dostanete tohle. Chce to více podporovat Next-gen a nové technologické PC a pohřbít PS4 aby, staré konzole neblokovali vývoje nových her.

 |   |  Odpovědět
07. 07. 2022 19:28

Tak, proste nejde o evoluci, ale o regresi.

 |   |  Odpovědět
...  |  07. 07. 2022 19:29

Remastery a remejky se delaji uz od vzniku domacich pocitacu, takze teda herni prumysl je bezradny uz cca 40 let, ne?

 |   |  Odpovědět
08. 07. 2022 00:44

Ano? A kolik se jich delalo? Kdy predstavovaly to nejzajimavejsi, co nekteri za cely rok vydaji?

 |   |  Odpovědět
...  |  11. 07. 2022 19:08

Kupodivu se jich delalo velke mnozstvi, protoze bylo mnohem vic platforem. Proto se hry portovaly mezi platformama (s tim ze se leckdy prepisovaly od piky a od puvodni hry se dost lisily), delaly se predelavky osmibitovych her na sestnactibity, dokonce i predelavky z sestnacti na osmibity. A ty predelavky nebyly nic jinyho nez remastery. Peknej priklad je Prince of Persia, ale delalo se to i davno pred nim.

https://www.youtube.com/watch...

 |   |  Odpovědět
07. 07. 2022 10:58

Patrím k staršej generácii hráčov a zažil som obdobie, keď bolo remasterovanie, alebo remake hry len na komunite fanúšikov. Vznikli tak vynikajúce "remaky" pôvodných obľúbených hier. Príkladom môže byť Wolfenstein 3D, Doom, Doom 2, hry postavené na engine Build a pod. Na internete je množstvo source portov, ktoré tieto hry umožňujú spúšťať na novom HW, s vylepšenou grafikou a pod. Všetky tieto porty vznikli ako projekty komunity nadšencov a sú k dispozícii zadarmo a častokrát kvalitou vysoko prevyšujú kvalitu súčasných remasterov a remakov vydávaných komerčne. Takže nie celkom súhlasím, že remaster, alebo remake nemôže byť urobený kvalitne zadarmo 😎 Myslím si skôr, že si niektoré firmy uvedomili, že môžu robiť komerčne to, čo robí komunita zadarmo a z nadšenia. Neodsudzujem to, v niektorých prípadoch by totiž z rôznych najmä licenčných dôvodov, komunita remaster, alebo remake vytvoriť nemohla, alebo len nechcela. Napriek tomu ja osobne budem naďalej uprednostňovať výborné komunitné projekty mojich obľúbených hier 😎

 |   |  Odpovědět
07. 07. 2022 10:22

Zijeme v dobe, kedy AAA titul uz stoji 80 eur, hry na mobile na normalne hranie vyzaduju tych 80 eur zaplatit najlepsie za den, ale paradoxne je to tu sami odflaknuty remaster, milionte pokracovanie atd atd. Napady takmer ziadne, kazdy sa len snazi vytrieskat zo starych znaciek co najviac. Najlepsie to vidno na GTA5 3 (myslim ze je to uz tretie vylepsenie gta 5, a to je pritom stale ich posledna hra, a za kazde vylepsenie sa ptaju prachy). Je to velmi smutne. Nastastie patrim do kategorie "hrac nostalgik" a hry ktore hravam su starsieho data. Prva vec co spravim vzdy ked si hru nahravam je, pozriem si mody. Nedavno som konecne dohral napr oblivion s asi 30 modmi a maximalne peknou grafikou a dohladom, bez seknutia. Prvy diel EE je pre mna paradna hra, ale nasiel som mod, ktory fixuje niektore nedostatky, opravuje chyby v ai a pridava veci co tam chybali. Oat uplne ina hra, fantazia. No a civilizacia 5, mod neviem ako sa vola, ale vyrazne meni celu hru a pocitacovym protivnikom dava taku inteligenciu, ze som par krat padol na zadok! Za mna teda je cas dohrat starsie klasiky, ktore maju dostatocne silnu komunitu aby ich doladila do dokonalosti. Posledna nova hra ktoru som hral bola heroes of the storm. Tam ale padla podpora, pretoze to nezarabalo take miliardy, ake si isty sexualny kriminalnik na cele spolocnosti predstavoval. Uz len cakam, kedy sa to cele vypne, kedze teraz vydali modernu adaptaciu na gamblerske herne automaty pod nazvom diablo immortal.

 |   |  Odpovědět
Zezima  |  07. 07. 2022 08:46

Remastery vítám, pokud jde o herní klasiky, ale musí se odvést opravdu kvalitní práce, kerá je vidět.
Bohužel těch zpackaných remasterů typu HoMMAN 3, Warcraft III, nebo zabugovaný KOTOR II pro switch, který ani nelze dohrát, je mraky.
Co se například celkem povedlo je remaster/remake Mass Effectu (1 díl remake, další 2 remaster). Ten to opravdu potřeboval i to se těch 3 dílů pod jeden launcher. (Kdo si kdysi převáděl postavu z prvního dílu do druhého, ví že jednoduché to nebylo, museli se kopírovat herní save mezi složkami a pak separátním exe souborem provádět import).
Takže za mne ano, ale neodfláknout.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor