Herní filosofie: za co všechno jsme ve hrách ochotní platit?

vytisknout velikost písma
Dnešní filozofické okénko bude zaměřeno na naše peněženky, takže se připravte na další zkulturnění a dejte si pozor, Strýček Skrblík přichází.
Peníze ovládají celý svět, to je známo už od dob kuřat, které zadarmo nehrabou, musíte jim hodit zrní. Všichni pamětníci si vzpomeňte na konspirační videa typu Zeitgeist a pojďme se ponořit do menší prognostiky, kterou by i Miloš s Vaškem (Prezidenti) záviděli.
 
Poslední roky z herní scény zmizelo slovo datadisk a bylo nahrazeno zkratkou DLC. Jsme mladí a potřebujeme šetřit čas, takže tohle zkrácení nám nedělá problémy. Horší to pak bylo, že ony DLC dávné datadisky totálně sešrotovaly. Udělaly z nich totální duševní mrzáčky bez špetky studu k tomu, co představují. Je to herní ekvivalent pro vašeho šéfa, který neudělal ani základní školní docházku, ale dostal se do funkce. 

DLC-cash-card.jpg

Místo pořádného nášupu nových předmětů, rozšíření příběhu, nových oblastí atd., dostanete sotva hodinu herní doby s párem nových zbraní, jedním souvětím a za to zaplatíte bezmála tři stovky. Tohle stačí udělat dvakrát a studia mají cenu datadisku ve dvou mrňavých DLC. 
 
Proč si to vůbec kupujeme? Protože hráči bývají perfekcionisté a chtějí mít hru kompletní, proto i přes drhnutí zubů neváhají vytáhnout další pětikilo. Většinou za kousek hry, která měla být beztak v plné verzi, ale když to jde takhle krásně osekat a pak to vydávat přes DLC, tak proč ne. To je stejné jako s vaší sbírkou lega, kdy jste prostě museli mít všechny rytíře! Co na tom, že máte dva největší hrady, tu postranní malou strážní věžičku za dalších sto dvacet korun prostě musíte mít!

3605180954_068e726b01_b.jpg

Inu, když dva dělají totéž, není to totéž. Stačí dát za příklad takového… chvilka mlčení a vy víte kdo přijde… Geralta! Ano, Poláci se s tím nemazali a dali nám 16, slovy šestnáct, DLC zadarmo. Jiné studio by z vás takhle vytáhlo další dva tisíce. 
 
Další dva obrovská rozšíření si také zaslouží pochvalu, zejména poslední datadisk. Ano, datadisk, stojí to přes pět set, dává to dalších třicet hodin hraní, nový příběh, zbraně, postavy atd. Když jsem v práci zmínil, že nejde o DLC, div jsem nedostal přes držku, ale pojďme se domluvit, že DLC bude hanlivé označení a datadisk bude pojmenování opravdu velkých, kvalitních rozšíření. 

old_dlc_release_2.jpg

Tak jsme si pobrečeli, jak jsou na nás všichni zlý a kupovat to nemusíme, ale ostatní si to stejně koupí, tak ta DLC budou vydávat dál. Nicméně, co nás čeká za dalších pár let? Dokážete si představit, že si koupíte hru a obsah si budete postupně dokupovat? Třeba takové CoD a kupování lepších „respů“. Hrajte mulťák a pokaždé se budete „rodit“ v místě, kde vás sejme camper. Chceš lepší respawn? Zaplať. Chceš mít v Doomu lékárničky a SSG? Zaplať!
 
Koupíte si FIFU, jdete do zápasu a ejhle, on tu není míč. Pět euro, Messi bude za deset, a to nechtějte vědět, kolik budou stát branky. V Dark Souls hrách bude také každé ohniště na odpočinek něco stát, a to ani nemluvíme o schopnosti šplhat v sérii Assassin’s Creed. Lara za každé prozkoumání jeskyňky (bez dvojsmyslů) vytáhne portmonku.  Každý tah v sérii Total War přijde na nějaký ten centík, tak to abyste vyhráli co nejrychleji. 

b9885de68a7e5d17ad3d198f5f32954fa6e7264d7b0c5b099ef39e21d332224f.jpg

Bláznivá budoucnost? Možná, hráči si musí vybírat, za co zaplatí a kolikrát je nabízený bonusový obsah kvalitou odpadků, ze kterých by ani Babica neudělal jídlo pro nižší vyšší střední třídu. A co si o tom myslíte vy? Dočkáme se za pár let Overwatch 2, za který vysolíme dva litry a pak za každou postavu budeme muset dát dalších deset eur? Možná přeháním, ale v každém vtipu je dílek pravdy. A tady je ten díl čím dál větší.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 nejúspěšnějších her z Kickstarteru, které musíte mít

9 nejúspěšnějších her z Kickstarteru, …

Crowdfunding je dnes stále populárnějším způsobem, jak si vykouzlit snový herní projekt. A minout rozhodně nesmíte následujících 9 hitů.

13.  4.  2017 | | 4 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
Herní katalog hitů: exkluzivní pecky PS4

Herní katalog hitů: exkluzivní pecky P…

Možná si někteří z vás občas říkají, proč si vlastně kupovat konzoli. Odpovědí je několik. Tou nejdůležitější věcí, nad kterou byste při pořizování konzole myslet je, abyste na ní měli co hrát. Na čtvrtý Playstation za jeho dobu existence vyšlo spoustu exkluzivit. Pojďme se podívat na ty, které se staly system-sellerem.

15.  4.  2017 |
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A