Herní Rambo působí v záběrech ze hry lehce odflákle

Diskuze čtenářů k článku

Midz  |  11. 07. 2013 12:36

Rozhodně bych neřekl,že je tento kousek nezajímavý...

 |   |  Odpovědět
kuba  |  17. 07. 2013 17:16

no tento kousek je zajimavý ještě byto chtělo žhavé vystřeli na pc

 |   |  Odpovědět
Paladin  |  11. 07. 2013 12:41

Já nic hrozného nevidím.
Normální béčková hra.
Jasně není to AAA titul, ale myslím že bude rozhodně lepší než Vetřelci od Segy!!!

 |   |  Odpovědět
Carlosak79  |  11. 07. 2013 15:10

No dle video ukázky nemusí být špatná hra, jen bohužel ta grafika se mi zdá tak o 5-6 let pozadu, pokud to tedy není kvalitou videoukázky...

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  12. 07. 2013 14:36

To označení AAA to si jako děláte srandu ne? Co to je AAA? AAA autobazar ne? Pro někoho o 20 let dříve by mohl znamenat AAA titul třeba i Pac-Man, ano v podstatě AAA své konkrétní doby. Takže tvrdit, že se nejedená o AAA titul bych si nedovolil tak úplně tvrdit, z ukázky této hry (Rambo) jsem si stihl vyvodit jen velmi málo, evidentně špatný střih záběrů a poměrně zmatený koncept celého rozvržení ukázky, některé pasáže naopak vypadali poměrně velmi slibně a téměř konkurenčně v porovnání s jinými hrami v tropickém prostředí, no a Rambo pokrytý blátem schovávající se za stromem s nožem v ruce? Tomu říkám potenciál. Mám takový dojem že i Call of Duty nebo Battlefield se dle někoho řadí mezi AAA tituly, což bych si třeba já osobně nedovolil nikdy tvrdit, říkat komerčně-mediální rychlokvašce která vychází každý rok a ještě v ní střílíte po teroristech kteří nikdy nevyhynou že je AAA? No dovolte abych si odešel na záchod trošku víc "zašavlit", ovšem pánové. .když už je zmínka o vetřelcích od Segy, konkrétně řečeno od Garboxu, nebo ještě lépe řečeno od Timegate, protože Timegate dělalo single player, a Gearbox především multiplayer, rád bych tedy jen dodal, že hra samotná (Aliens:CM) byla na začátku svého vydání skutečně po právu kritizována, především kvůli nedodržení tvůrčích kvalit které studio samotné prvně prezentovalo, ovšem když ale nebudete hledět jen na onen herní výsledek jako takový, a uvědomíte si, že pro tuhle hru již vyšel nespočet updatů, a patchů, které jí sice později ale i tak po právu se zájmem opravily, dojdete k závěru, že Aliens:CM není zdaleka tak špatnou hrou jak se obecně tvrdí. Ano grafika v Aliens:CM je citelně zastaralá, ovšem já jsem člověk primárně vycházející z herního "gameplaye" a hratelnosti jako takové, a tak dovedu směle říci, že Aliens:CM jsou v podstatě pro mne samotného rádo-by AAA titulem, a to třeba už jen díky tomu, že se jedná o vetřelce samotné, žánr který pro mne představuje originalitu v původu samotné myšlenky. .což bych o Call of Duty nebo Battlefieldu nikdy neřekl. .nevím jak vy, ale já si na vojáčky hrál už někdy v dětství, když jsem s kamarády běhal po lese, a tak mě dnes tyhle komerčně-mediální hity nikterak nechybí, vyblbnul jsem se dost a tuto éru mám již za sebou. .naopak, jako dospělý člověk bych o těchto bojových hrách měl tendenci spíše uvažovat negativním způsobem. Netoleruji války ani bezduché násilí, nelíbí se mi zabíjení prostých lidí v ještě prostějším pojetí laciného rádo-by příběhu atd. Zabíjení v roli Ramba je ale řekněme jiná věc, ztělesňujete konkrétní postavu ikonicky známé série těchto filmů, to do této hry jednoduše vnáší větší důraz na originalitu a inovaci než u ostatních válečných her, máte alespoň pocit určitého zadostiučinění, což u většiny válečných her zkrátka nedává moc smysl, a navíc i Rambo samotný není žádný negativní protagonista prahnoucí po krvi, potu a smrti, alespoň tak si já sám Ramba pamatuji.
Pokud vám válečný konflikt dává pocit zadostiučinění, tak jedině tehdy když děláte správnou věc, osvobozujete viditelné rukojmí, chráníte přítomné civilisty a pod. bohužel o těchto elementech na válečném poli nemusí být v podstatě zhola ani řeč že? Mnohé ze skutečných válek jsou totiž prezentovány jako nutné a to i v dnešní technicky vyspělé, avšak morálně upadající době.
Lidé se jednoduše neptají zda-li je to nezbytné nebo potřebné, když se bojuje, tak se bojuje. .a asi k tomu je i smysluplný důvod, důvod o kterém obyčejní chudí lidé z pravidla nikdy nerozhodují.
Ovšem abych v těchto hrách i já sám kopíroval to co je ve světě současného chaosu a násilí považováno za kruté a nemorální? Proč?
To přece nedává smysl. .raději si zahraji Dooma 3jku, kde v roli vojáka bojuji proti prastarému pekelnému zlu, a lidé zde jsou moji soupeři jen jako zombie nebo peklem posedlí démoni.
Raději si zahraji AVP3 kde v roli predátora nebo vetřelce uskutečňuji mnohem vyšší cíle než jaké mají naši soudruzi ve válkách atd. Utrhnu pár vojákům jejich hlavy, proč? Protože sbírám trofeje, proč sbírám trofeje? Protože jsem mimozemský lovec, který ctí čest a výzvu. .a tou jsou pro mě právě tito lidé, zlověstní lidé kteří v hlubinách svých laboratoří dovolují růst vetřelců na úkor dalších, lidských hostitelů kteří pro tento záměr nedobrovolně zemřou a to s cela zbytečně. Toto konání mě v roli predátora dokáže skutečně ospravedlnit i na úkor utržených hlav, netrhám totiž hlavy nevinným lidím nebo dětem, ale společenství lidí, které koná zlo a podporuje růst ještě dalšího nebezpečnějšího zla, a to dává smysl! Raději si prostě zahraji hru ve které je násilí alespoň trochu oprávněné a opodstatněné. .se špetkou smyslu. Bezduché vyvražďování pouhých lidí jako takových pro mne vyžaduje mnohem hlubší záměr než ten který vybízí obyčejná válka, kde lidé sami sebe zabíjejí navzájem ve velkém, po tisících, milionech. .a ještě se opovažují tvrdit, že s určitým záměrem. .

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  12. 07. 2013 14:39

A jinak pro některé unavenější jedince. ."knížka má obvykle více stran", takže já jsem v klidu pánové. .rád si počtu. .než ze sebe něco "vycáknu". .

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  12. 07. 2013 16:52

V první řadě by sis měl znovu pustit Ramba (nebo raději přečíst First Blood) a Predátora, abys aspoň věděl, o čem píšeš. Predátor původně (nakonec ho taky zprasili) lovil jen tak ze srandy, na čemž není vůbec nic čestného nebo hrdinského. A Rambo zabíjel, protože nic jiného ani neuměl (vím, ve filmech byl ten hodnej, ale v knize měl na masakru v prvním díle nezanedbatelný podíl). Rozdíl proti CoD vidím minimální.
Navíc hodnotíš příběh CoD podle svých dojmů z večerního zpravodajství o reálných konfliktech, se kterými ale nemá nic společného - v CoD (v těch moderních) hraješ v podstatě za variaci na toho starého známého Ramba.

AAA se označují tituly určené k vydělání opravdu velkých hromad peněz (vysoká hodnocení v recenzích, vysoké prodeje, vysoká řemeslná kvalita). Co ty považuješ za AAA titul a co ne, není vůbec podstatné, CoD a BF budou i přesto nadále AAA tituly. Rambo prostě AAA titul není (většina filmových her končí v Bčkové skupině), stejně jako třeba Ride to Hell: Retribution. A vlastně ani ti Aliens: CM.

Nejhorší jsou grafomani, kteří plácají nesmysly...

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  12. 07. 2013 23:28

Myslím, že Ramba si pouštět nemusím, jeho první vražedný počin byl zřejmě asi někde ve Vietnamu odkud také přichází jako ostřílený veterán, to jestli to dělal z vlastní záliby nebo ne je ale právě předmětem oné debaty, mluvit o knižní podobě s tebou jako laciným chytrákem opravdu nemusím, knižní předlohu si tedy nech pro stránky s jinou příslušnější tématikou, zde je řeč o ospravedlnění již vykonané smrti nebo zabití, dle situace především. Měl by sis uvědomit, že neexistuje ospravedlnění něčí smrti, a to dokonce i na válečném poli. Jeden zabíjí druhého jen proto aby ten druhý nezabil, nebo "nemusel" zabít ho. .je to velmi podobající se našim přirozeným instinktům, kdy jsme v rámci sebeobrany schopni ublížit druhému aniž bychom řekněme sami chtěly. Jít s touto vidinou ovšem do války? To je jiná. .za prvé jen někteří z nás reagují v případě sebeobrany ublížením druhé osobě, jsou tací co raději volí útěk, prchnutí do bezpečí a pod. Za druhé jsou tací, kteří vůči spáchanému činu, ublížení atd. nemají výčitky a ani pocit lítosti, a to je zavádějící. Ten koncept uvědomění se zakládá na jednom s cela konkrétním faktu, faktu který si ty neuvědomuješ, ano čteš správně, neuvědomuješ. Válka nutí lidi vraždit, válka dává lidem zbraně, válka poštvává jednu stranu proti druhé, neřeš to kdo ji vyvolává, nebo kdo jí startuje, nebo jaký je k ní po případě důvod, řeš to kdo jejími nástroji ztělesňuje ono zlo. .jsme to mi lidé, mluvit o profesionálních vojácích s tebou opravdu nebudu, troufám si tedy říct, že zkušenosti na poli tohoto tématu máš možná tak jen s těch pár knížek které ses rádo-by donutil dodnes přečíst. V dřívějších dobách se jednoduše "narukovalo". .ve středověku a dobách daleko od prvních střelných zbraní si lidé nevybíraly jestli půjdou do boje či ne. .většina zdravých a schopných jedinců byla doslova přinucena k boji, ať už kvůli svým rodinám, hodnotám nebo snad kvůli přikázání panovníka nebo tehdejšího vladaře. .a právě někde zde se začínalo projevovat opravdové násilí, kdy je jeden člověk poštván proti druhému. Chápeš vůbec ten kontext? Tak dobře, já ti to teda vysvětlím jako úplnému hlupákovi, který má problém číst a nebo chápat psaný text. .lidé by proti sobě nikdy nebojovaly, kdyby nemuseli, tak to je, pokud se opovažuješ tvrdit opak, tak v tom případě jsi nepoučitelný trouba který toho ještě hodně neví a tváří se naopak jako učiněný mudrc. Současná doba je totiž plná kontroverzností, zvráceností a opovržení. .ostatně jen ty sám jsi toho důkazem. To že válečné hry kde lacině vyumělkovaný příběh zastírá stejné, nedílné množství brutality mají i přesto svůj úspěch je konec konců dalším důkazem pravé zvrácenosti této doby. Mnoho lidí dosud nezažilo pravou bolest a utrpení které válka zanechává, což je samozřejmě jen dobře, ovšem na druhou stranu, samotná lidská nátura ne-přímo vyžaduje určitou dávku pokárání a sebeúcty, a právě ta se z nás samotných mnohdy vytracuje, lidé zapomínají jaké to je, nebo jaké to kdysi bylo, opačně řečeno lidé si neuvědomují jaké by to mohlo být a kam až by to mohlo zajít. a o čem že to mluvím? Postřeh! Zkus na to přijít sám. Od poslední světové války je to totiž už díky-bohu zřejmě dlouho, což je i není dobře, lidé bohužel začínají mít rádi brutalitu a agresi, a v počítačových hrách se nám tak ne-přímo nabízí. Proto to rozdělení, proto ten důraz na ospravedlnění smrti na úkor zřejmé logiky a smysluplnosti, která v mnohých bojových hrách úplně degraduje. Raději si vyberu takový herní žánr, který sice ztělesňuje brutalitu, krev a násilí, ale zároveň si neklade do cesty sociální překážky které tomu mohou evidentně i slovně odporovat. Třeba takové GTA, neboli Grand Theft Auto je skutečně jednou z mála her kterou tato tématika kompletně vystihuje. Můžete si jezdit po městě v pravém pruhu tak jak je dáno, dodržovat předpisy atd. stejně tak můžete ale přejíždět i civilisty. .drtit jejich kosti pod koly aut a pod. Ano, ovšem tahle interakce je odvislá pouze od hráče samotného. .respektive od hráčovy morálky. Je sice pravda, že GTA je jednou z her, kde je smrt na poli denního pořádku, většina úkolů ve hře vás tak či onak později stejně donutí zabít alespoň osobu příslušnou pod daným úkolem nebo konkrétní misí, avšak to už je bohužel koncept hry. .ostatně vykonáváte zde černou práci, pracujete pro mafii, drogové dealery atd. Dalo by se tedy očekávat, že ve světě této hry zkrátka a jednoduše musí dojít k nějaké té smrti. Rád bych ale zmínil, že některé postavy související s úkolem zde i tak přesto nemusíte zabít, v několika případech máte dokonce k dispozici i alternativní řešení, kdy konkrétní osobě dovolíte prchnout pod výhružkou smrti z celého města, a to za předpokladu že se zde již nikdy více neukáže. V podstatě můžete dát určitým obětím ve hře i šanci. O tom jak se hra dále bude na základě těchto rozhodnutí vyvíjet, o tom se více již rozepisovat nebudu, pochopitelně že každé takové rozhodnutí má svůj ovlivnitelný dopad. A to je skutečně variabilita kterou alespoň já sám oceňuji. Na poměry GTA her jde tedy poměrně o úctyhodné a nevídané řešení zároveň, a to si zasluhuje samo sebou můj nehynoucí obdiv! Klobouk dolů. Nuže? Existují i hry které zabití samotné povyšují na úroveň hráčovy osobnostní volby? Ano samozřejmě, když pominu dětské hry a jiné žánry, určitě se dostanu na úroveň her typu Mass Effect nebo Fable, kde hráč samotný přímo ovlivňuje své konání a rozhodování, které zahrnuje i smrt jistých lidí. V těchto hrách máte možnost si skutečně vybrat, ztělesnění negativity je totiž v těchto hrách na tak vyspělé úrovni, že ani nemůže být řeč o nějaké nerovnosti. Rozhodněte se sami zda budete špatní nebo dobří, hra vám dává sama na výběr. Některé z takových již zmíněných her dokáží toto hráčovo chování dokonce i ocenit, např. Mirror's Edge je jednou z mála her, kde v roli ženské hrdinky nemusíte po celou dobu hry zabít ani jediného vojáka, nebo policistu, a to i přesto že těmto nepřátelům berete pomocí chvatu jejich vlastní zbraně, jak chytré že? Sice vám v rukou zůstane těžký kulomet, který jste právě odtrhly z rukou jednomu ze členů týmu SWAT, ale to jestli jej použijete, jestli z něj už jen vystřelíte je jen na vás. Mirror's Edge vás především nutí utíkat, a k tomu je zapotřebí obou vašich rukou, když budete držet pistol, asi jen stěží polezete po římse vysoko nad zemí v několikapatrovém lešení rozestavěného stavebního komplexu že? Ostatně pokud si i přesto chcete zastřílet, jak je libo.
Bylo my dobře řečeno že predátor, jakožto mimozemská bytost ze stejnojmenného filmového hitu je pouze nemilosrdný zabíjení schopný vrah? Tak to není pravda, ani omylem. Predátor je lovec, v tom vidím tedy skutečný obrovský na míle vzdálený rozdíl v samotném pojetí. Lovec si svoji kořist zpravidla vybírá a to na základě určitých předpokladů. Vyhledává slabé jedince, oslabené kusy nebo snadné, raněné cíle. .tedy alespoň tak tomu je v přírodě. Filmový predátor je naopak obohacen o určitou morální hodnotu, jelikož se jedná o mimozemského jedince, můžeme se snadno domnívat že jde o uvažující smýšlející bytost, konec konců i sofistikovaná, vysoce vyvinutá technologie kterou predátor vlastní by tomu mohla nasvědčovat.
Nuže, dovol mi, abych ti objasnil základní fakta díky kterým predátor oplývá svojí morální ctí, čestností kterou ty zřejmě nikdy nepochopíš. .Predátor nezabil a nezabije ženu, dokonce i těhotnou ženu, nezabije ani neublíží dítěti. .neublíží nikomu kdo pro něho nepředstavuje bezvýhradní hrozbu. Dokonce i ranění jedinci o kterých jsem se v předešlých větách zmiňoval ho nikterak nezajímají. On sám je vesmírný lovec, vybírá si planety zaměřené na teplý klimat, nebo alespoň planety s větším podílem tropických a subtropických pásem. Je to lovec, lovec vyzbrojený arzenálem zbraní, které mu pomáhají při lovu, své zbraně však využívá obezřetně a spíše než by na ně spoléhal si s nimi naopak jen ulehčuje samotný průběh lovu. .je natolik dokonalý, že se bez nich dokáže s cela obejít. V mnoha případech těchto samotných filmů z predátorem je tento fakt řekněme bezprostředně vystižen! Holým opakem je ale poslední film s predátorem, jenž se jmenuje "Predators" v tomto třetím pokračování predátora jsou k vidění dvě s cela odlišné predátoří kultury, nebo rasy. .jak blíže vysvětluje konkrétní comicsová zápletka jménem "Bad Blood" (zlá krev) což je samostatné comicsové téma poukazující na boj těchto dvou predátorů proti sobě navzájem. .existují tedy dvě odlišné kultury predátorů, z nichž jedna netoleruje lovecký kodex, a ta druhá naopak loví dle cti, v tomto třetím filmovém pokračování je k vidění i scéna, kde je jeden z klasických čestných predátorů přivázán na totemu, ze kterého ho později osvobozuje jeden člověk, tento predátor tohoto člověka překvapivě nezabije, naopak. Umožní mu přístup do vesmírného plavidla které vlastní druhá rasa predátorů, a to pod záminkou dostat se pryč z planety na které je uvězněn jak on tak i přivázaný predátor. Mezitím vidíme boj těchto dvou predátorů, poslední predátor z druhé nečestné rasy si to zde však vyloženě rozdá s tím klasickým predátorem kterého tak dobře známe, a bohužel ho i usmrtí. jen v samotném boji těchto dvou však vidíme, jak ten klasický, čestný predátor bojuje jen pomocí svých nožů a to přesto i když má na svém rameni funkční kanón, mezitím co ten druhý po něm nemilosrdně střílí z plazmového kanónu a využívá tak proti němu "nečestně" všechny své zbraně. Tento film, Predators tedy mnohem více uceluje představu etického kodexu samotných predátorů, tedy alespoň těch klasických které vyobrazují první dva filmy. Predátor si tedy vybírá ozbrojené jedince, vyhledává přímé situace ve kterých může využít svůj potenciál lovce. Svoji kořist v množném čísle nepřijel vyplenit do jediného kusu, tak jak to z pravidla dělají přirození predátoři v přírodě, naopak. Udržuje stavy. Nechce o sobě dát vědět, snaží se udržovat si odstup kombinovaný s maskováním, které mu dovoluje se ke kořisti až nebezpečně přiblížit. Jeho maskování však není úplná neviditelnost, je to tzv. lámání světla. .lidé ho mohou spatřit jak sám dobře víš, pokud však vůbec dostanou příležitost, slušně řečeno. Predátor nosí masku, helmu která plní mnoho důležitých funkcí o kterých bych se mohl rozepisovat na několik dalších stránkách. Tou nejdůležitější funkcí je ale tepelné vidění, tzv. infra vidění které zobrazuje teplo vydávané jinými živočichy nebo tvory. .jelikož samotný predátor nevidí naším spektrem, teprve infra vidění mu dovoluje rozeznávat kořist. Pamatuješ si scénu kdy držel Arnolda, hlavní postavu "Dutche" pod krkem a prohlížel si jeho lebku? Nedíval se na jeho barvu očí nebo na zbytky bláta v jeho tváři, on sledoval jeho lebku, moc dobře věděl že drží pod krkem jednoho z nejstatnějších jedinců které kdy měl tu čest lovit. Arnold Schwarzenegger se vší slušností byl a stále je skutečně kus chlapa. A právě takový herec byl tehdy jeden z mála, který mohl na filmovém plátně proti tomuto mimozemskému kolosu bojovat. Proto ten název "Predátor" to totiž není jméno pro predátora jako označení jeho příslušné rasy, ten název představuje boj dvou odlišných ale přesto velmi se podobajících polarit, z nichž obě jsou si navzájem pro toho druhého predátorem.
A když už jsme u hry AVP3, i v této hře v roli predátora nemusíš nutně zabíjet, v některých pasážích se lidem můžeš jednoduše vyhnout, můžeš jim pomoci v boji proti vetřelcům aniž by o tom vůbec kdy věděli, můžeš ale i pomoci vetřelcům, vypustíš je a necháš se dívat jak požírají mariňáky a utočí na lidi. .lidé samozřejmě nemají jasno, a střílejí i na predátora který přesto nemusí nutně znamenat přímou hrozbu že? A to i přesto aniž by někoho vůbec zabil. pro hráče v roli predátora se ale může stát skutečnou výzvou průchod kola nebo levelu ve kterém se jednoduše vyhne všem interakcím s lidmi a jejich následnou likvidací. U vetřelce už tomu tak není, jen samotné zakousnutí se do lidského mozku dává totiž vetřelci zdraví navíc, což pro vetřelce znamená úplně jiný "gameplay" styl, který zabíjení přímo vyžaduje!
A dokonce i zmíněný Doom 3 čas od času postaví hráči do cesty lidské jedince, různé laboratorní asistenty, doktory a pracovníky kteří přežily a skrývají se. Vy jako hráč je máte možnost zabít, i když pro vás nepředstavují žádnou hrozbu, v celé hlavní příběhové zápletce Dooma 3 je hned několik přeživších na které později narazíte. Zabít je nemusíte. .ovšem jen pokud to přímo nechcete.
Toť vše co můžu dodat k problematice bezduchého zabíjení v počítačových hrách. Chápu, že všechny tyto druhy her lidi přesto baví, a to proto že obvykle hrají hlavně to co sami chtějí a líbí se jim, taková je svoboda výběru. Ale je dobré si uvědomit, že hra která vám do rukou přilepuje zbraň pomocí vteřinového lepidla by mohla zkrátka mýt i určité morální nedostatky. .a to ať už se díváte nebo nedíváte na zpravodajství, jak tady kolega preferující "gaučink" výše napsal. A jen tak mimochodem AAA tituly jsou dle někoho prý tituly určené k vydělávání velkých sum peněz? Tituly vyznačující se vysokou řemeslnou i prodejní kvalitou? S dobrým hodnocením? Nuže, to tedy každá hra která prodělá komerční úspěch je pasována na AAA titul? To těžko, existuje řada úspěšných her, které nikdy o AAA označení ani nezakoply natož se za ně samy vydávaly nebo považovaly, a přesto jsou tyto "nejmenované" hry dobré, úspěšné a řemeslně velice kvalitativně zpracované. Obávám se, že úspěch her v dnešní době neovlivňují jen tyto faktory, protože tyto faktory nejsou přesně tím co si lidé dnes přejí. Lidé jsou konzumenti, kupci a uživatelé, a jako ryzí hráč si dovoluji směle tvrdit, že jen málokterý tvůrce her vyslechne případnou komunitu lidí, která o danou hru stojí, jeví zájem nebo si ji vyžaduje. .hry nebývají dělané hráčům na míru, ani nesplňují jejich očekávání či tužby. Počítačové hry se v současnosti drží zapřisáhlých pravidel a jeví strach při navrhování a využívání originálnějších nápadů. Možná proto se drtivá většina současných her nikam neubírá, snad jen graficky to ano, ale ne potencionálně.
A jen tak na závěr, tvrdit o někom že je grafoman, to je jen způsob jak vtěsnat do textu narážku slušného charakteru který ti tyto stránky dovolují, takže děkuji za lichotku ale nesmysli tu plácáš ty.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  13. 07. 2013 12:08

Co to plácáš za kraviny? Můžeš mi to prosím vysvětlit? Ty tady srovnáváš herní příběhy s realitou. Jsi normální?

A podívat se na Ramba nebo si přečíst aspoň tu knihu jsem ti doporučil (nechápu, proč tě tak rozčílilo, že jsem ti doporučil přečíst si knihu, když na jejím základě byl natočený ten film a jsou tam dost zásadní rozdíly - máš snad něco proti knihám?), protože o něm zjevně vůbec nic nevíš (první díl se například vůbec neodehrává ve Vietnamu).

Ani v CoD nezabíjíš jen tak bezduše, protože nepřátelé nabíhají. Kdyby sis to zahrál, věděl bys to taky - bojovat proti teroristům, kteří se snaží odpálit atomovku v New Yorku (nebo co to bylo za město), je myslím podstatně úctyhodnější než Predátorův lov na lidi pro zábavu (což ti u predátora nevadí, ale u her na američany ti to vadí strašně).

Úspěch některých béčkových titulů je pochopitelně neposouvá do AAA kategorie, stejně jako neúspěch AAA titulu ho neposouvá do béčkové kategorie. Titul buď je AAA a nebo není. Nicméně nemám pocit, že bys to dokázal pochopit, takže další vysvětlování vzdávám.

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  13. 07. 2013 16:01

teda zamichat do jedne diskuze CoD a Predatora je fakt mazec . Za prve Predator je z jine planety a jake ma zvyky me muze bejt uplne sumak . To je asi jako ,ze se divim proc zralok zere ledi .

Predator je uz z podstaty dravec a tak se i chova . A tu slataninu CoD uz zde prosim nezminujte .

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  16. 07. 2013 14:18

Kraviny tu plácáš ty, ty jeden chytrolíne z ústavu, a zřejmě ti to ani nesmrdí pod vlastním rypákem. .ostatně to je právě to správné slovo pro tvoji výstižnost nepochopena jako takového že? Jinak srovnávat herní předlohu s realitou je standartní záležitost, o podobnost s realitou jako takovou se snaží bojovat bit už jen samotná grafika v dnešních hrách, což je jen polovina tvůrčího procesu, o tom že jen ty sám si ale pravděpodobně ještě nenarazil na překvapivě reálné hry podobající se některým principům reálného života tě opravdu poučovat nebudu, jsi totiž na straně očividné demence která ti přerůstá přes hlavu a ty se v tom máš ještě tendenci vyumělkovaně orientovat. Nehodlám bagatelizovat význam knihy, asi stejně tak jako ty nejsi schopen uvědomělého srovnání hry s reálnými aspekty samotného života, které se mnohým hrám bezmezně podobají a imitují je. Ve hrách jako takových je podíl určitého násilí, a to je formováno na úkor kupujícího, který herní průmysl ne-přímo motivuje k další tvorbě těchto her obsahujících násilí, takže ano, realita samotná formuje střed našeho zájmu v právě těchto hrách. Mluvit o knize jako o příkladu (ne)podobnosti však vzhledem ke hrám je tedy přímo k věci, kniha sice často motivuje čtenáře k představování konkrétních scenérií, ať už na poli fantazie nebo dějepisné přesnosti, o tom jak tento předmět tématu však vůbec zapadá do tématiky počítačových her by sis měl uvědomit ty sám. . Knihy jsou psané texty, naopak hry stejně tak jako filmy ale ztělesňují především onen obraz, konkrétní obraz který lze posuzovat jako určitou realitu, podobnou té ve skutečnosti, jen s odchylkami v konkrétním příběhu, době nebo řekněme uvedené fikci. Což se k realitě samé blíží více než jen pouhý text který je ještě ke všemu "ocejchován" žánrovým pojetím. Aby ti ty hlupáčku ale bylo jasno, mluvíme o fiktivních příbězích, nikoliv o historických knihách, dokumentárních nebo odborných literaturách, ty se k realitě skutečně blíží ano, svým obsahem téměř zaručeně, ne však fiktivní knihy, někým psaný a stvořený příběh. .ten je na poli reality srovnatelný snad očividně více jako film ve hraném pojetí, film ve kterém postavy nelétají vzduchem tak jako v Matrixu, a divák u něj může reálně přemýšlet a dedukovat. Dělat tedy rozdíl mezi psanou nebo natočenou formou tvorby se rozhodně vyplácí, pokud dokážeš ctít filmový význam tak jak to dělají tvé oči hluboko v jamkách, určitě jsi si i schopen uvědomit potenciál samotného filmového ztvárnění ve srovnání s fiktivními příběhy v knihách. Fiktivní příběhy v knihách ve srovnání s fiktivními příběhy ve filmech jeví jeden zásadní rozdíl, od fiktivního příběhu v knize se neočekává taková míra reálna tak jak tomu často bývá u fiktivního příběhu ve filmu. Film je často přisuzován nebo naopak oddělován od reality díky svým hraným rolím a scénám, a v právě těchto scénách se často přesvědčujeme zda-li jde o podobnost s realitou nebo ne, létající auta ve vzduchu tak jako např. v pátém elementu určitě nehraničí se skutečností nebo realitou, jde o vědecko-fantastickou fikci, pokud ale sleduješ film který ctí a přímo vychází z pojetí reality např. rodinný nebo jiný dokumentární film, můžeš ho s určitými věcmi svého všedního života i přímo srovnávat. Což by jsi od psané knihy mohl taky, ovšem s mnohem větším důrazem na vlastní představivost, která omezuje tvé obecné vnímání a naopak se tě snaží spíše jen dostat na autorovu rovinu vysvětlení. Ehm, psaný text může zohledňovat úsilí jednoho i více lidí, ale natočený film nebo naprogramovaná hra zohledňuje rozhodně mnohem větší počet přispěvatelů a pod. Vycházet z jedné psané fikce i když nepojednávající o smyšlených věcech v knižním pojetí je nesmysl. .hraný obraz má jednoduše řečeno mnohem větší účinek i vliv, pochybuji nad tvrzením zda-li však tak tomu je i v případě knih nebo jedné konkrétní knihy, takto bych snad mohl mluvit jen o bibli samotné, to byla skutečně kniha která fiktivně v zato ovlivňovala a stále ještě ovlivňuje drtivou většinu křesťanských národů. Ale to je jen výjimka. .

A ano, i v Call of Duty se zabíjí bezduše. Nepřátelské jednotky na tebe tlačí svým arzenálem, a nutí tě tak k jejich eliminaci. Až mě dají autoři Call of Duty možnost hodit psovy klobásu, na místo toho abych mu vždy zlomil vaz, pak budu možná přemýšlet o jiném, než bezduchém zabíjení. Až budu vidět v Call of Duty i jinou možnost než je zabití svého soupeře, potom budu mluvit jinak.

Predátor opakuji, a budu to vzhledem k tvé labilní absenci chápat psaný proslov i nadále opakovat, je a vždy byl čestným lovcem, který ctí čest a nezabíjí jak říkáš ty jen tak ze srandy. .to může tvrdit skutečně jen hlupák, labilní jedinec který nechápe kontext a zároveň se o něj ani doposud nezajímá. Navíc vyvracet predátorův evidentně ještěří, dravčí zevnějšek jak si sám psal na úkor inteligence a bojové cti kterou oplývá může skutečně jen neznalý, hloupý a demence schopný člověk, je to jako bych tvrdil, že divoké prase se svými zlověstnými kly hrozí všem lidem, není to ale zdaleka úplná pravda, přímý zevnějšek zvířat spolu s jejich obranými mechanismy z nich ještě nedělá masožravce-zabijáky! V AVP3 znova opakuji může hráč za predátora své lidské oběti míjet, není prioritou je zabíjet tak jako v Call of Duty kde je smrt nepřítele s cela výchozím prostředkem k dokončení levelu! Samotné AVP3 dokonce z bojové cti predátora i vychází, hráč který zná filmovou sérii si může dokonce i sám vyzkoušet průchod levelem bez jediné kapky prolité lidské krve. Tvůrci hry myslely na možnost tohoto druhu interakce, kdy se pro vás v roli predátora mohou skutečně stávat nepřáteli jen vetřelci samotní. Predátor nezabíjí ženy, děti, těhotné, raněné, nemocné nebo slabé. To z něho dělá čestného lovce, který ctí smysl lovu. Naopak zabíjí ty, jenž mají zbraň, ty kteří pro něj představují hrozbu. .a to jsou řekněme všeho všudy vojáci z Call of Duty, kteří na místo predátora založeného na cti, naopak zabíjejí ve prospěch rozkazu! Predátor by nikdy nepřiletěl a nehodil nad Vietnam napalm, nevyvraždil by vesnici, školu nebo kostel plný dětí nebo žen. A to ne z morálního hlediska, ale ze cti kterou oplývá, on si totiž dobře uvědomuje, že brutální zabití kterého je sám schopen musí být vztaženo na oběť, kořist která si ji zasluhuje. .vzpomeň si na predátora 2jku, kdy predátor v několikapatrovém patře vyvraždil celý gang rebelů, ale v té samé místnosti od vedle nechal naopak žít skupinu žen které v budově pracovaly, něž do pater nahoru doběhly policisti, bylo po všem. Vzpomeň si na scénu, kdy predátor zaútočí na jedoucí vlak v metru, protrhne střechu jedoucího vlaku a skočí neviditelný dovnitř. .bezbranní lidé utíkají do posledního vagonu, mezitím co on pozabíjí všechny ozbrojené lidi před sebou. .poté co vlak s vyděšenými lidmi zastavuje, ven utíkají všichni neozbrojení cestující a jedna policistka se zbraní v ruce se jde naopak podívat do zadních vagonů. Vidí spousty mrtvých a v tom ji predátor chytne pod krkem, dívá se na ní a zjišťuje že je těhotná, v jejím břiše vidí skrz své vidění ještě dosud nenarozené dítě. Výsledek konání? Policistka sice měla zbraň, ale rostl v ní život. .a on život ctí. Právě její těhotenský stav jí následně zachránil život. Se zbraní v ruce ale jako ztělesněná hrozba pro predátora měla tedy opravdu "zaručené" štěstí. O tomhle štěstí ale někteří mohou bohužel přemýšlet jen jako o určité náhodě, nebo nedostatku vůči kterému predátor jednal tak jak jednal, tedy benevolentně. Opakuji, že za vším je ale logika a fakt, že predátor není zdaleka tak nemilosrdný vrah a padouch jak si někteří nezainteresovaní jedinci přesto i nadále myslí.

Na závěr bych mile rád dodal, že tvůj přehled použitých slov a psaného pojetí se zdaleka nechytá na ten můj, osobnostní projev, který ve srovnání s tím tvým vypadá jako uvědomělejší a smysluplnější zároveň. Obsah použitých slov ve větách a fonetika která na tebe tlačí jen dokazuje, že jsi nevzdělaný, pravděpodobně nezdravě sebevědomý člověk, který opovrhuje fakty a jakýmkoli hlubším pojetím slova smyslu. Doporučuji ti studovat ve volných chvílích libovolný cizí jazyk, spolu s libovolnou četbou, která by ti snad mohla pomoci rozšířit tvůj repertoár použitých výrazů ve větě. Účelem totiž není přesvědčení, ale obohacení sebe sama. Nuže, Obohať sebe samého za účelem rozšířených poznatků a udělej ze sebe alespoň trochu schopného jedince, který budě umět lépe vyjádřit své myšlenky stejně tak jako je i chápat, spíše než svoji skrytou agresi. .Takže : Bene ale, alcumena.

 |   |  Odpovědět
kuba  |  17. 07. 2013 17:14

ale ty svoje romány si nech pro sebe !! rambo bude pecka na pc jak film tak i hra je vyborna tak si nepouštěj rambo to řikaš protože to nerozjedeš na pentium 4 rambo bude vypadat lip na počitačich a na konzole to bude nejhorší grafika pc je prostě pc

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  18. 07. 2013 14:02

Já si ty romány nechávám pro sebe, jen se pokaždé najde nějaký ten zamindrákovaný jedinec, který nepochopí obsah a svojí výmluvností to na základě délky obsahu taky příslušně zhatí. Ramba tady nikdo nezpochybňuje ty ufňukánku z bistra od vedle. .vletěla ti snad do talíře moucha nebo co, že si o sobě tolik myslíš?. .Rambo nebude vypadat líp ani na PC, třeba bit už jen proto, že ty sám si dementně vyhlížející individuum, které dělá těmito labilně vyhlížejícími příspěvky jedině tak ostudu některým PCčkářúm, tak zapadni zpět do bistra, dojíst si ten svůj blaf a dej pokoj, když nemáš chuť číst, hleď si svého. Jinak to tvé Pentium 4, to si opravdu nechej líbit, a mysli si, že Pentium je skutečně nejlepší, jen ten názor podpoř, protože hromada lidí má svoje vlastní, velmi kvalitní sestavy, ale chlubit se značkami jednotlivých komponentů, to může jen evidentní ranař s inteligencí dřevěné pálky kterou odpaluje. .takže pozdravuj svůj Pentium, poděkuj rodičům za jejich schovívavost a příště dřív polkni než začneš plácat bludy, z tlamy ti totiž lítají ven jen drobky.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si letos můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si let…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Tady jsou naše tipy na nejlepší hry pro mobily.

25.  11.  2020 | |19 N/A
Ladislav Novák
Nejlepší hryTémaMobily
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |6 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Hry zadarmo nebo se slevou: podzimní slevy na Steamu a Black Friday

Hry zadarmo nebo se slevou: podzimní slevy na Stea…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

27.  11.  2020 | |1 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce