Herní reklamy lidem nevadí

Studie provedená na hráčích odhalila, že výrazné většině nevadí reklama ve hrách. I když si řada velkých společností spolu s podpisem smlouvy o dodání dynamické reklamy do her stěžovala, že by právě tento faktor mohl hráče odlákat.

Herní giganti Electronic Arts, Sony a nedávno i Activision si prostřednictvím svých zástupců stěžovali, že dynamická herní reklama může nepříznivě ovlivnit pohled hráčů na jejich tituly. Přesto však všechny společnosti podepsaly rozsáhlé smlouvy na zprostředkování této formy marketingu. Zřejmě tušily výsledky studie, která byla provedena na třinácti stovkách hráčů. Jejím prostřednictvím bylo zjištěno, že více než osmdesáti procentům hráčů dynamické reklamy nevadí, ba přímo naopak, protože se u šedesáti procent objevila zvýšená přízeň k propagovaným produktům.

Dynamická herní reklama funguje zejména u titulů, které mají možnost se vylepšovat prostřednictvím sítě Internet. Zadavatelé reklamy totiž tam mohou své zakázky časově omezit a například u sportovních her se budou měnit reklamy na stadionech v souvislosti s těmi, co jsou na nich tou dobou reálně. Tím by údajně mělo dojít jak k lepšímu efektu pro hráče, protože mu svět bude připadat reálnější, ale také pro produkty, na něž bude upoutáváno. S každou změnou je totiž výrazně vyšší šance, že reklamu hráčovo oko zachytí a podlehne jí. Například pro účely studie byly použity sportovní hry z dílen Electronic Arts a Activision, ve kterých se měnily reklamy na Taco Bell, Jeep a Wrigley.

Zdroj: Gamespot