Highland Warriors – za svobodu Skotska!

Žánr realtime strategií je v poslední době asi největší líhní nových počítačových her. Celosvětový úspěch mnoha titulů totiž vývojářům jasně naznačil, že o tento druh her je mezi hráči velký zájem. Svou troškou do mlýna hodlá přispět i společnost Soft Enterprises – konkrétně pak prostřednictvím svého fantasticky vypadajícího titulu Highland Warriors!

Válka Skotska za nezávislost je jedním z nejpůsobivějších konfliktů celé lidské historie. Důkazem může být mimo jiné také vznik filmu Statečné srdce, který byl natočen před několika roky (a také počítačová hra na motivy tohoto filmu). Na průběhu a vůbec celém tomto konfliktu je pak více méně postaven také příběh hry Highland Warriors (ten však celkově zahrnuje období od roku 843 n.l. až do poloviny 14. století). Budete tak mít šanci dovést Skotsko k nezávislosti a svobodě a dokázat tak tedy něco na první pohled takřka nemožného. Prim by měla hrát vynikající atmosféra a prostředí ranného a nemilosrdného středověku.

 

 

Highland Warriors = 3D realtime strategie

Titul Highland Warriors se žánrově zařadí do škatulky 3D realtime strategií. Hráči budou mít k dispozici celkem 4 kampaně, které by měly dohromady zahrnovat více než 30 misí. Každá by navíc měla oplývat zcela unikátní koncepcí, jinými jednotkami a tak podobně (zatím však přesně netuším, co si pod tím máme představit - uvidíme až u konečné verze hry). Ve hře se budou vyskytovat celkem 4 různé národnosti (Highlanders, English, Mystique a Merchants), každá bude pochopitelně vynikat v jiném směru - samozřejmostí jsou různorodé vojenské jednotky na každé straně, jiné hospodářské zaměření, vědomosti či speciální hrdinové. Setkat se tak budete moci s Williamem Wallacem, Edwardem I. či Robertem the Bruce.

Vyváženy by měly být i jednotlivé vojenské jednotky mezi sebou. Nebude tak tedy docházet k situacím, které velice dobře známe z desítek jiných her - aneb stačí kupříkladu postavit silnou pozemní pěchotu a je vystaráno. Naopak, každá jednotka by měla vynikat unikátními vlastnostmi, samozřejmostí je upgrade na "výkonnější verzi". Rozdělovat budete moci také zkušenostní body, což hru trochu více přibližuje i ke klasickému RPG. Na herní obrazovce se má v některých případech vyskytovat až kolem 200 jednotek, což je úctyhodné číslo. Uvidíme, na kolik se to dotkne hardwarové náročnosti (podle prognóz bude pro plynulý běh stačit počítač s procesorem o frekvenci 700 MHz osazený grafickou kartou s čipem GeForce 2).

Ekonomika a změna ročního období

Autoři však pochopitelně nehodlají úspěch svého titulu postavit pouze na neustálém boji. Pečlivě propracována by tak měla být i diplomacie a ekonomika. Důležitou roli budou pochopitelně hrát i suroviny, kterých v titulu Highland Warriors najdete celkem pět. Systém hospodářství by měl být podle tvrzení autorů zpracován opravdu jedinečně. Svou roli v něm budou hrát samotní řemeslníci, součástí války i běžného života je také každodenní obchod. Třešničkou na pomyslném dortu pak bude možnost specializace jednotlivých dělníků a řemeslníků, kteří se tak můžou časem stát až mistry svého oboru.

 

 

Jak autoři často zdůrazňují, perličkou bude změna ročního období. Ta by měla dodat celé hře kompletně nový rozměr a v některých případech se hodně podepsat na výsledku bitvy. Chcete snad příklad této či jí podobné situace? Kupříkladu přísun nových jednotek na bitevní pole může být opožděn kvůli nepříznivým zimním podmínkám. A nikde není napsáno, že dokážete vzdorovat natolik dlouho, abyste se očekávaných posil nakonec dočkali. Jak jistě sami uznáte, v zimě budou mít těžkou situaci také zemědělci. Pokud snad bude vaše ekonomika postavena na farmařině jako jediném zdroji potravin, budete muset najít jiné řešení.

Úžasná grafika a reálný dialekt

Ohromit by vás mělo i grafické zpracování, stačí se podívat na okolní obrázky. Pomalu ale jistě převzala otěže ve strategiích plně 3D grafika, což je samozřejmě také případ titulu Highland Warriors - ten bude postaven na enginu ATLAS. Neodpustím si pár technických poznámek právě na adresu tohoto enginu. Jednotky a ostatní postavy ve hře by tak měly být kupříkladu složeny až z 8000 polygonů, samotné budovy pak zhruba z 2000!

Otázkou zůstává, jak bude zpracován pohyb a chování kamery. Jak totiž jistě mnoho z vás ví, některé realtime strategie byly po implantaci 3D grafiky postiženy virem špatné přehlednosti scény, což je v případě her tohoto žánru nechtěná sebevražda. Přesto pochybuji, že bychom se snad s něčím podobným v případě hry Highland Warriors setkali.

Autoři slibují také skvěle nadabování jednotlivých postav, které by měly oplývat velmi reálným dialektem (i když to asi český hráč nepozná). K atmosféře pak jisto jistě pozitivně přispěje i více než 60 filmových sekvencí, které mají doplňovat samotný děj. Samozřejmostí je hra přes Internet a po síti, kutilové si bezpochyby vyhrají s přiloženým editorem.

Těšte se!

Jak jistě sami uznáte (a vyplývá to konec konců i z předchozích řádků), máme tu čest setkat se s opravdu zajímavou hrou. Bude-li titul Highland Warriors byť jen z poloviny tak dobrý, jak se zatím na všech prezentacích  odborné veřejnosti jeví, máme se opravdu nač těšit. Počkat si však budeme muset na čtvrté čtvrtletí tohoto roku. Snad budou české distribuční společnosti natolik aktivní, že si budeme moci dopřát Highland Warriors už pod vánočním stromečkem.

Na závěr pro vás mám ještě několik zajímavých artworků, ujít si však opravdu nenechejte ani klasické herní obrázky. Přeji příjemné pokochání :-).

  

  

Váš názor Další článek: Otevřeny stránky Battlefield 1942

Témata článku: , , , , , , , , ,