Historie Moorhuhnů od Kdá po Bang + všechny verze ke stažení

Představte si následující: Přijdete do kanceláří nějaké velké společnosti. Zabírají celé jedno patro nějaké vysoké, drahé a přehonosné budovy, jejíž samotná adresa je cenným obchodním artiklem. Vystoupíte z výtahu a ze všech stran vás obklopí... ticho. Téměř naprosté ticho, jediné co slyšíte je klikání. Úmorné, neuvěřitelně rychlé klikání myší, které vychází z každičké buňky. V každé z těchto buněk sedí jeden zaměstnanec. A každý zaměstnanec právě zběsile paří některý z Moorhuhnů.
Freewarová hra Moorhuhn Jagd, původně od německé společnosti Phenomedia AG, se i přes svou zdánlivou infantilnost a úchvatnou jednoduchost stala skutečným fenoménem.

Moorhuhn Jagd, aneb jak to všechno začalo

Tož to bylo asi tak. Jednou v hospodě, kdy již pokročilá hodina odbila a kdy členové týmu Phenomedia AG již četnou sklenku Johnnieho Walkera za sebou měli, jednoho z nich napadl spásný nápad. "A proč sakra všechny ty slepice nepostřílet?", čímž reagoval na problém se svým sousedem, jehož slepičí stádo den co den provokuje jeho nervy až na samou hranici (ne)soudržnosti. Ostatní podroušení začali soucitně přikyvovat a už už se měli k odchodu do nedaleké zbrojnice, když najednou toho ze všech relativně nejstřízlivějšího napadlo, že by to bylo vůči slepicím velice nemorální, a že ony mají přeci také právo na život. Ostatní podroušení, vyjma dotyčného sousedícího se stádem, který se jen krutě mračil, začali opět soucitně přikyvovat, ozývaly se dokonce výkřiky jako "Rovná práva pro všechny" či "Slepice nebo lidé?". Spor byl nakonec vyřešen dohodou - zítra se všichni společně pustí do práce na hře, ve které bude úkolem střílet slepice. A jak si řekli, tak také učinili. Hned po ránu se začalo tvrdě pracovat, aby byl zamýšlený výsledek co nejdříve hotov...

Moorhuhn od Kdá po BangMoorhuhn od Kdá po Bang

No dobrá, přiznávám, že jsem trochu fantazíroval, ale kdo ví, jak to vlastně doopravdy bylo? Nejlepším řešením by býval byl rozhovor se samotnými tvůrci, ale to by vydalo na samostatný článek. Takže snad někdy příště. Nyní raději zpět k prvnímu Moorhuhnu. Jeho princip byl skutečně převelice jednoduchý - na začátku hry jste zadali své jméno. Poté se před vámi objevila obrazovka s rozlehlou malebnou krajinkou, a v ní... slepice. Houfy slepic. Davy slepic. A vy, vy představujete lovce. Vaše speciálně vyšlechtěná brokovnice pojme až osm nábojnic, kterýmižto můžete plývat do tří druhů slepic, obodovaných podle vzdálenosti - ta nejblíže je za pět, ta dále za deset a ta úplně nejdále za pětadvacet bodů. Pokud svých osm nábojů vyplýtváte, nezoufejte, stačí jediný stisk pravého tlačítka, a můžete kosit dál. Na jednu hru máte k dispozici 90 sekund, takže byste raději neměli ani sekundu promrhat a nabíjet maximálně bleskurychle.

Moorhuhn od Kdá po BangMoorhuhn od Kdá po Bang

Moorhuhn od Kdá po BangMoorhuhn od Kdá po Bang

Vyjma zmíněných třech druhů slepic se ve hře vyskytuje ještě jedna gigantická, jejíž nepřehlédnutelná hlava se čas od času objeví přímo v popředí a tento zásah je obodován opět pětadvaceti body. V rozlehlé (podlouhlé - zleva doprava scrollovatelné) krajině lze nalézt ještě pár dalších věciček, do kterých se lze trefit. Rozdělíme je do tří kategorií:

1) Ty které body dávají - to jest např. větrný mlýn se slepičkami přivázanými k rotujícím lopatám, nebo také strašák snažící se vás strašlivě strašidelně vystrašit ;). Oba zásahy honorovány 25 body.

2) Ty, které ani nedávají, ani neubírají - třebas strom s velkým srdcem a nápisem Johnnie Walker (:), do kterého pokud se trefíte, začne opadávat listí, které je taktéž bezbodově sestřelitelné.

3) Ty, které ubírají - těch je víc, úplně nejstrašnější je asi rozcestník přibližně uprostřed krajiny, který na jeden zásah ubírá 25 bodů, takže není radno na něm jakkoliv plýtvat cennými náboji. Z dalších ubírajících je to např. vzducholoď či letadlo, které se občas mihnou oblohou (ta vzducholoď se pravda spíše plazí nežli "míhá"...).

Cílem vašeho snažení je samozřejmě získat za těch 90 sekund maximální bodový součet, aneb score, jež se pak, pokud dosáhne příslušných hodnot, zapisuje do finálního score-listu.

Abych to shrnul, první Moorhuhn byl prostě jakousi "přípravkou" na to, co teprve mělo přijít.

Download (3,2 MB) zde.

Moorhuhn 2, aneb "Tu máš, ty kuře!"

M2 je dokonalým příkladem dokonalého pokračování. Minimálně takhle by měl prostě a jednoduše vypadat každý druhý díl. Princip hry zůstal naprosto stejný, opět je zadarmo (!), jen všechno kolem, ten "obal", je zcela jiný. Vylepšená grafika (úplně nová krajina a 3D vzhled slepic), nová hudba i zvuky, mnohem větší možnost vyřádit se na množství vychytávek a fíglů, které autoři do hry zakomponovali.

Právě tyhle fígle jsou největší změnou oproti jedničce a zároveň největším lákadlem pro všechny hráče. Díky nim lze získat i přes 2700 bodů. Samozřejmě, že ihned začaly na mnohých stránkách vznikat četné score-listy. Jedna z nejznámějších českých stránek o Moorhuhnech - http://slepicky.stahuj.cz/ - uvádí, že nejlepší je hráč jménem FRESH s 2836 body.

Oněch tipů jak zvýšit své score je skutečně mnoho, a proto zde namátkou uvedu pouze několik příkladů, které čerpám z dvou zřejmě neobsažnějších Moorhuhních stránek českého Internetu, které jsem našel, jejich autory jsou Ondřej Mach (http://moorhuhn.3web.cz/) a Vráťa Sejk (http://moorhuhn.hyperlink.cz/), kterým tímto nepřímo děkuji.

  • sestřelíte-li všechny zlaté kameny, které se nacházejí vždy ve spodním okraji obrazovky, získáte speciální střelivo, kterým pak budete moci "páchat" další fígle. Celkem je šutráků osm (každý za "mizerné" dva body) a občas bývají docela umně schované.
  • stejně jako v jedničce, trefíte-li kmen stromu, začne padat listí. Rozdíl je zde v tom, že každý strefený lístek znamená 1 bod navíc (pravda, není to mnoho, ale listí je opět potřeba v návaznosti na dalších lumpárny). Navíc lze oběma stromům ustřílet větve, a když tak učiníte, můžete sestřelit i kmen (soustředěnou palbou do horní poloviny stromu - avšak až po tom, co OBA stromy nemají větve). Získáte tak vylepšený zásobník na deset nábojů.
  • taktéž strašák nabyl oproti prvnímu dílu na důležitosti. Můžete z něj totiž (doslova) vytřískat poměrně dost bodů, a to jak pokud ho rozstřílíte v následujícím pořadí: levá ruka, pravá ruka, levá noha, pravá noha, břicho, hlava (5, 10, 15, 20, 25, 30 bodů + bonus 100 bodů + vylétající sada balónků), tak i když ho rozstřílíte "náhodně".
  • loďku lze sestřelit pouze několika (cirka dvěma) ranami speciálních nábojů.
  • každého jistě na první pohled bije do očí ona podhorská vesnička, zdánlivě tiché a klidné místo. Stejně jako všechno ostatní však ukrývá množství tajemství: Pokud trefíte pravou věž (+10 sekund, -25 bodů - proto je nejlepší do ní střelit v době, kdy ještě žádné body nemáte :) a hned po ní levý dům, bude za něj 25, 20, 15, 10, 5 a 0 bodů a pokaždé 1 balónek.
  • výjimkou není ani pavouk z prostředního stromu visící. Trefíte-li ho poprvé, získáte 50 bodů. Další dvě trefy se rovnají 100 bodů a sadě balónků. Na 25. ránu se z vás stává "Spider Master" (což je jakýsi "titul" - není jeden, existuje pak ještě třeba Baloon Master, Moorhuhn Master, atd.) a získáváte 200 bodů, bonus 150 bodů a další sérii balónků. Pokud toto všechno splníte, a až teprve nyní si "pořídíte" speciální náboje (viz. kameny), získáte jeho sestřelením 400 bodů.
  • a úplně poslední tip. Zřejmě nebudu sám, koho dováděla k nepříčetnosti nesestřelitelná slepice skrývající se za velkým prostředním stromem. Samozřejmě, že není nesestřelitelná, jen vědět jak na to: sestřelte 10 lístků z levého stromu, napalte pět ran do pavouka (obyčejnými náboji, abyste ho nesestřelili), sestřelte skrytý bonus úplně vpravo v bažině nad rákosím (jen hledejte, hledejte...:) - a pak už jí to můžete napálit přímo mezi vyděšená kukadla.

Download (5,7 MB) zde.

Moorhuhn Winter Edition, aneb modrá je dobrá

WE už zdaleka není druhé pokračování jako M2, je to spíše takový malý "datadisk". Princip, grafika, zvuky, to všechno je stejné, změnil se pouze obraz krajiny, který tak nějak zchladl, zamrzl a posunul se o něco vlevo (ubyl pravý strom, nalevo zase přibyl rozpadlý starobylý chrám).

Opět je zde několik zajímavých vychytávek:

  • za tu zmrzlou potvoru na stromě uprostřed tentokrát ihned získáte 250 bodů. Pokud však chcete víc, nestřílejte ihned do ní, ale do rampouchů nalevo a pod ní, po dvaceti ranách by se měla slepice sama rozpadnout za 300 bodů.
  • chrám lze rozstřílet pouze tak, že nejprve sestřelíte dva velké náhrobky před ním (nejlépe v pořadí pravý, levý). A poté už jedete zprava doleva, odshora dolů...
  • velice zajímavé jsou rampouchy na velkém stromě. Lze je sestřelit lepším střelivem (které získáte opět sestřelením osmi kamenů) - a to po dvou bodech. Taktéž na místě, kde dřív vysel pavouk je nyní rampouch. Po jeho sestřelení objevíte skrytého pavouka za 50 bodů. A teď to nejzajímavější - střílením do rampouchů na levé polovině zleva doprava rozezníte celou stupnici C-dur. Když to budete praktikovat odspoda nahoru, získáte 50 bodů, pokud naopak, budete obdařeni -20 body. Pokud zahrajete píseň "Alle meine Entchen...", což má být údajně podobné našemu "Kočka leze dírou..." (kterýžto evergreen už stejně neumím;), vyletí obrovské hejno pětibodových slepic (tedy těch co jsou nejblíže).

Download (5,1 MB) zde.

Moorhuhn 4, aneb dočkáme se někdy?

Zřejmě ano. Všechny indicie tomu zatím napovídají. A navíc - proč by měla takováto veleúspěšná série znenadání skončit?! A i kdyby skončit chtěla, HRÁČI TO NEDOVOLÍ, NEBO SNAD ANO? :).

Ještě musím dodat, že výsledné score také může dost záležet na vaší hardwarové konfiguraci. Minimální je sice P233MHz a 32MB RAM (+ min. DirectX 7.0), ale počítejte s tím, že mistry v Moorhuhnu se na takovém stroji rozhodně nestanete.

Download

Cheater - existuje pro verze 1.0 a 1.1. Jeho úkolem a účelem je všemožně švindlovat - díky němu si můžete prodloužit daný čas třeba na deset minut, zajistit si nekonečný zásobník, apod.

Pro verzi 1.0 - http://moorhuhn.3web.cz/2/files/m2MasterCheater.zip
Pro verzi 1.1 - http://moorhuhn.3web.cz/2/files/m2mastercheater11.zip.

Odkazy

Diskuze (19) Další článek: Shogun Total War: Warlord Edition - pro skutečné dobyvatele

Témata článku: , , , , , , , , , , ,