Historie série FF - nová éra

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 28

Diskuze k článku

harry  |  20. 07. 2010 18:12

Ahoj,

máte někdo zkušenosti s FF na iphone? Protože nevím jak vyhealovat svoje postavičky. Já vím, trochu trapné ale nejsou peníze abych vyzkoušel všechny lektvary. Což mě dost šokuje, na začatku hry nejsou peníze skoro na nic, na tož na lečení nebo obnovení zdraví.

 |   |  Odpovědět
Torham  |  20. 07. 2010 19:36

Mluvíte o FF 1? Tak to jste si vybral fakt ostrý kousek :) Možná pomůže kouzlo Cure, heal nebo tak nějak; to pokud máte v partě White Mage. Vyléčíte se i spánkem v noclehárně (INN). Ale máte jinak pravdu, peníze jsou zde velký problém a ne jediný.

 |   |  Odpovědět
harry  |  20. 07. 2010 19:58

Ano, FF I, mám i FF II :) Pár FF jsem hrál ale člověk jak stárné a hry jsou čím dál lehčí, tak oldschool gamesy jsou nějak těžké :)). Dík za tip, zkusím.

 |   |  Odpovědět
Torham  |  20. 07. 2010 20:23

Tyhle dvě společně s trojkou jsou HC jako svině Ještě čtyřka je hodně těžká, ale má mnohem modernější herní systém; a hlavně má výborný příběh.

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  21. 07. 2010 00:13

suhlasim....no 3ka az taka hc nie je (sice je aj tak dost tazka) ale co sa tyka 4ky tak tá moze byt povazovana kludne za hardcore RPG lebo nielen ze hra je sama o sebe dost tazka ale pred niekotrymi bossmi (podotykam silnymi) ku ktorym sa trepete dlhy cas, tak nie su ani save pointy...cize ak zomriete ..cely dungeon od zaciatku..je to strasne tazka hra ....

2ka je hc tak isto, ked si spomeniem na posledny dungeon este teraz ma mrazi na chrbte...a 1tka bola tak isto stranse tazka

vsetky stare kusky som hral na Playstation One

 |   |  Odpovědět
Torham  |  21. 07. 2010 10:52

Ve čtyřce jsou savepointy v dungeonech, to byla novinka; v prvních třech žádné savepointy v dungách nebyly. Avšak ty savepointy nejsou hned před bossáky, pravda. Většinou kousek od nich, ale zase ty náhodně souboje.

Bossové v DS verzi čtyřky mají nové triky a hlavně counter-attacky. Moc nepříjemné...

Trojka je hodně HC, i DS verze. V dungách nejsou vůbec savepointy, MP jedou ještě na starém systému...celá hra prostě jede na příšerně starém systému; phoenix down je tam skoro nesehnatelný.

 |   |  Odpovědět
Torham  |  21. 07. 2010 10:52

Ještě dodám, že jsem je hrával na NES a SNES. Trojku a čtyřku jsem si ještě projel na NDS.

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  21. 07. 2010 18:40

tak tak..ff3 na NDS je fakt tazky kusok....len co mne sa stalo..nevem co ale bol som pri poslednom bossovi taka zelena obrovska zena ci co a z nicoho nic sa mi istratili savy:(..30 hodin v čudu :(

 |   |  Odpovědět
Torham  |  21. 07. 2010 18:55

Oh...to byl fakt finální boss. Darkening Cloud, nebo jak se té ženské říkalo. Mne se teda savy neztratily, z orig kartridže se mi nikdy neztratily...

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  21. 07. 2010 22:38

no problem bol v tom ze ja som to hral na emulatore...skoda preskoda ;)

 |   |  Odpovědět
Torham  |  20. 07. 2010 10:54

Leon: Ano, máte pravdu - s tou FF X-2 jsem udělal chybu, omlouvám se. Ta historie je popsaná jen zběžně, o tomhle by se daly napsat vyložené romány, jak jste sám uvedl. Avšak já byl dosti limitovám rozsahem jednotlivých článků, proto to není tak rozebrané úplně do nejmenších podrobností.

SeeD Mako: díky za podporu v komentářích pod všemi díly :)

 |   |  Odpovědět
Leon  |  20. 07. 2010 12:37

Jasně, v pohodě. Je to dobrý článek a konečně už se taky něco o FF objevilo i na webech. I přesto, že má u nás FF tisíce fanoušků, tak nebyl zatím kromě nás dvou nikdo ochotný a schopný napsat o tom nějaký souhrný pohled

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  20. 07. 2010 12:59

dobrú pracu treba nalezite ocenit ;)

 |   |  Odpovědět
Milkins  |  20. 07. 2010 09:57

Děkuji za články o této skvělé sérii a chtěl bych se zeptat, zda neplánujete podobný cyklus článků (nebo i jeden) o Xeno-sérii, která je podle mě jednou z nejlepších, které může Japonsko nabídnout.

 |   |  Odpovědět
Torham  |  20. 07. 2010 10:55

Já Xeno psát nebudu a to z jednoho důvodu - moc ji neznám. Hrál jsem jen Xenogears a Xenosaga má tady v Evropě jeden "malý" problém daný dementní politikou vydavatele (dá se zde koupit jen dvojka, zbytek import z USA, jenže tu je problém s regiony)...

 |   |  Odpovědět
Leon  |  17. 07. 2010 11:32

Hezký článek, ale moc stručný a bez nějakých výraznějších "detailů", které by třeba například FF fandy zajímali. Letos jsem dopsal taky FF historii. Ale vzhledem k tomu, že má 17 stran, tak jí nikdo nechce zveřejnit. Taky jsem tam zvolil stejný chronologický postup, ale mám tam i většinu FF spin-offů a samozřejmě FF XIII a FF XIV...

Ale jen dvě drobné vady: FF X-2 NENÍ regulérní díl FF série, a proto ho řadit mezi základní sérii je chyba. A FF XIII je na poměry FF VELMI průměrný díl, spíše podprůměrný. Ty oslavné recenze z Japonska těžce nadhodnocovaly. FF XIII je výtečné JRPG (i když Lost Odyssey jasně vede), ale zatraceně nepodařená FF. Jasně se bohužel ukazuje, že Square - Enix nemá v posledních letech příliš šťastnou ruku při skládání týmů pro tvorbu FF. Bez Uematsua a Sakaguchio bohužel FF zklouzla k JRPG průměru.

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  17. 07. 2010 12:27

skus ho zverejnit na www.sector.sk ..nemusis zase hned cely, ale po castiach ako tuna....bol by som rad :)

inak pekne si to povedal..sice FF13 som nehral ale o tom ze je to skvele JRPG ne je pochyb len z pohladu sveta FF je to ako si povedal podla vsetkeho priemerny diel...tento nazor sa mi paci:)

suhlas..len nechapem ako mohol sakaguchi opustit svoje "dieta" final fantasy, teraz chce vytvorit hru s nazvom "last story" ...hmm :..bez nobua a sakaguchiho fakt nie hry nemaju az taku uroven (co sa tyka hudby a pribehu) ako FF7 ci 8...ale co sa tyka hratelnosti su novodobe FF genialne RPG (hlavne FF 12)

 |   |  Odpovědět
Leon  |  17. 07. 2010 13:20

Mně u FF XIII strašně zklamalo, že i když to má zajímavý příběh, tak je jeho drtivá většina pouze sepsaná jako nějaký článek z Wikipedie a uveřejněná v menu hry v položce "Datalog". V průběhu hry samotné je jen minimum příběhu v engine filmečcích a FMV. Já bych tedy raději příběh sledoval a hrál, než četl.

Z hratelnosti mně zklamala nadstavbová část, která téměř chybí. Pouze jsou zde mise ve stylu FF VII: Crisis Core (přijmout úkol, najít nepřítele, zlikvidovat a dostat odměnu), které časem omrzí, protože se neustále opakují. A taky se mi nezamlouvala linearita lokací. Lokace typu dlouhý úzký tunel s několika málo odbočkami pro bednu mi přijdou u next-gen hry jako "odfláklá práce".

Asi to bude u každého individuální a záleží na hráči, jak si to ohodnotí, ale u mně FF XIII standartu série nedosáhla. Ale jistě se asi mnoho lidí shodne, že Famitsu hodnocení 39/40 si hra nemůže zasloužit, protože kromě grafiky není v ničem průlomová a vyjímečná. Zdá se mi to i nefér vůči ostatním hrám, které takového hodnocení nedosáhly, ač byly mnohem lepší. Tak vysoké hodnocení dostávají jen vyjímečné hry, které překonávají hranice svého žánru a posouvají videoherní průmysl zase o kousíček dále. A to FF XIII zkrátka není.

Jinak Sakaguchi odešel ze Squaresoft poté, co byl vystaven velkému tlaku vlastníků firmy, protože se dostával stále častěji do nechtěných finančních dluhů. Nesouhlasil se sloučením Squaresoft a Enix, prodělal 110 milionů dolarů na filmu FF: The Spirits Within, dostával se do sporů s pracovníky společnosti o dalším směřování her (Sakaguchi se chtěl zaměřovat především na hry pro Japonsko, kdežto ve firmě převládaly názory, že by se měly hry "zpřístupnit" pro západní publikum - viz FF XII mix Pána Prstenů a Star Wars), atd. Prostě se Sakaguchi rozhodl rezignovat a odešel ke konkurenci. A Uematso byl jeho kolega a přítel, tak odešel také.

Mimochodem se najde dost lidí, kteří tvrdí, že jejich odchodem jde kvalita her od SE dolu

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  17. 07. 2010 16:33

čo si...to fakt odisiel po takych perepetiach??:(..vedel som ze Spirits within narobil dlhy ale o ostatnych veciach som nevedel...:// je to smutne velmi, ale tak osobne davam zapravdu sakaguchimu...(teda to ze FF hlavne stylom vychodneho typu a japonskou kulturou zasiahnute hry)..v FF7 ci 8 ci 10 to funovalo perfektne!!!...teda uz od FF1-6 to boli majstrovske kusy...ach jaj tak taka je pravda... a ja som myslel ze odisiel kvoli peniazom alebo tak..ach hanba mi, vedel som niekde v kutiku duse ze on by dusu FF nepredal za peniaze pretoze to je jeho laska, jeho dieta.... Nobuo odisiel s nim ;) velmi pekne gesto...je to legendarna dvojica!!!....

...no sice pocuvam viac negativ ako chvaly na FF13 ale rozhodne si ju chcem zahrat..inu a co s tym 40/40 pre FF12???....ja osobne si myslim ze zasluzene

 |   |  Odpovědět
Leon  |  17. 07. 2010 17:14

Každopádně! FF XIII si rozhodně zahraj, zabaví tě královsky na pár týdnů. To je pravda, ale asi se k ní již vracet nebudeš. Já jí dohrál 2x a jsem spokojen.

No, FF XII. Abych pravdu řekl, tak když jsem jí hrál poprvý, tak se mi pranic nelíbila a byl jsem zklamaný. Říkal jsem si: "Kam se podělo kouzlo předchozích dílů? Kde je strhující příběh a hudba?". A po dohrání jsem jí odložil. Pak jsem ale začal hrát i předchozí sérii FF I - VI a zjistil jsem, že FF XII je stále FF a stále je skvělým dílem a dědicem svých předchůdců. Ačkoli jí tohle mnozí vyčítají.

Uvědomil jsem si, jak se v sérii střídají téměř pravidelně díly inovativní a konzervativní, a to především co se týče hratelnosti a příběhu. FF I, III, V byly díly "krystalové" (to znamená jednoduchý příběh o záchraně krystalů, které udržovaly rovnováhu ve světě). Ale tyhle krystalové díly měly výtečnou hratelnost (kterou ostatně mají tradičně všechny díly). To znamená, že naopak FF II, IV a VI měly výtečný příběh plný zvratů a emocí.

Když jsem se pak znovu vrhnul na FF XII, tak jsem si zkrátka uvědomil, že to byl opak FF X. Tedy příběh jednodušší, ale špičková hratelnost. FF XII má bohatou hratelnost, životnost, profesionální dabing, jednu z nejlepších grafických zpracování na minulou generaci konzolí, atd. Je to špička v žánru JRPG a RPG vůbec. Navíc patří mezi 10 nejlepších her na PS2. Tudíž to hodnocení by mělo být vysoké. Osobně bych dal spíše 35 - 37/40. Ale rozhodně si FF XII zasluhuje lepší hodnocení, než FF XIII.

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  17. 07. 2010 17:37

Hovoríš velmi mudro a k veci ;) a s tymi FF1, 3 a5 je skvely postreh...proste 12tka isla v tradicii starych FF kde islo predovsetkym o osud sveta ako takeho a nie o osudy hrdinov ich vztahy a podobne :) 12 je skvele JRPG a RPG vôbec

inak co s tym tvojim 17 strankovym FF clankom??...rad by som si ho precital :(

 |   |  Odpovědět
Leon  |  17. 07. 2010 17:58

FF Historii jsem nabízel nejdříve Konzolistovi, pak FF Bonuswebu a FF Power. Všude byl zájem, ale uběhlo pár měsíců a nic. Je to zkrátka moc dlouhý. A protože byla škoda, aby si to nikdo nepřečetl, tak jsem pro ten článek založil alespoň estránkový web. Tady je odkaz www.ffhistorie.estranky.cz

Je tam celý článek rozdělený na kapitoly a s obrázky. Kdyby si ty stránky nemohl najít tak řekni, poslal bych ti na email aktivní odkaz.

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  17. 07. 2010 21:52

aj ked serial o FF na Doupe je velmi dobre citanie tak mi neda povedat ze to co si napisal ty je bezpochyby to najlepsie co som o FF niekedy cital ;))

...dakujem ti :))))))))))

 |   |  Odpovědět
Leon  |  18. 07. 2010 06:56

Díky, jsem rád, že se líbilo. FF je skvělá série a zasluhuje si, aby měla nějakou historii. Stejně tak jako Metal Gear Solid a Resident Evil.

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  16. 07. 2010 07:51

Konečne (i ked skoda) posledny diel serialu o FF :):)....opat sa mi to velmi dobre citalo len skoda ze to bolo ako vzdy dost krate :( ..ale zase ste nemohli pisat na kazdy diel uplne novu recenziu ze ;)

co sa tyka inovacii v modernej dobe FF, tu sa trocha smejem "pravym" fanusikom, ktorí sa vzdy stazovali na nahodne suboje a trocha priznajme si ze uz zastaraly system subojov, no len co prisli diely ako FF12 ci 13 tak dost velka cast fanusikov tomu neprisla na chut...osobne sa im len divim ;) lebo nehrat skvely diel 12 len preto ze neobsahuje citove momenty ako v 7 - 10tke mi pride trocha smutne lebo ked si zoberiete uplne prve hry FF 1 az dajme tomu FF3 tak v podstate tam tych citovych momentoch tiez nebolo nejako habadej, cize nic "nove" vo svete FF sa vlastne ani nekona,,teda podla mna,,,ano priznavam bol by som radsej keby bol pribeh aj charaktery prepracovanejsie ale co ked subojovy system je taky genialny a suboje neskutocne zabavne ....pre mna je 12tka vysoko v rebricku ..spolu s 9tkou a 6tkou su na druhom mieste ( na prvom 7,8 a 10)

...bohuzial FF13 som tiez nehral, ale tak sa mi naskyta otazka preco to nevyjde na PC??:( 7 a 8 boli sice asi neboli tak uspesne ako na PS, ale tak to zrejme kvoli uplne lacnej a odflaknutej konverzii....

PS: je skoda ze tento serial uz skoncil..bude nieco pokracovat nove napr tiez ohladom FF??

 |   |  Odpovědět
Leon1464  |  16. 07. 2010 09:37

FF12 jediná z nových (8+) FF kterou jsem nedohrál a na kterou už se ani nechystám. Tým vývojářů znám velice dobře z her FF Tactics a Vagrant Story, ale toto byl krok vedle. Soubojový sýstém mi absolutně nesedl. Celý systém byl nějaký překombinovaný, navíc jsem měl pocit ztráty kontroly nad tím co se děje na bojišti a pokud si člověk správně nastavil gambity tak se ta hra hrála sama což byl pro mě vrchol. Příběhem se točil spíše kolem politiky než kolem postav samotných, což mi ani tak nevadilo u Vagrant Story ale u tak rozsáhle hry jako je FF jsem s tím měl problém. Prostě ten příběh pro mě nebyl natolik zajímavý aby mě donutil bloudit rozsáhlými lokacemi plnými příšer které moje parta sama od sebe porcovala na kousky.

 |   |  Odpovědět
Torham  |  16. 07. 2010 11:25

Tak to já mám opačný názor (nic proti Vám, koneckonců je to Váš názor a já jej respektuji) S gambity nikdy nedosáhnete 100% efektivní automatizace, na to máte málo slotů. Na mobíky to snad stačí, ale na bossy ne - kdo dal všech 45 huntů i s Yiazmatem (50 milionů životů!!), ví své Já osobně gambituji jen to nejnutnější a obecně používané (buffy, healy + speciální a situační gambity jako telekineze na lítače nebo holy attacky na undeady), většinu bojových manévrů dělám ručně. Kontrolu nad bojem mám výbornou, mohu přepínat mezi postavami a flexibilně reagovat na boj a jeho aktuální podmínky (Ultima anyone? Ta mrcha mne s*ala fakt moc, snad víc než Yiazmat).

Chápu a respektuji Váš názor, avšak si myslím, že toto není toliko chyba hry jako věc hráče a jeho přístupu ke hře a jejími gameplayi.

 |   |  Odpovědět
SeeD Mako  |  16. 07. 2010 13:20

Gameplay v FF12? genialny!!!!! (Dragon Age ho skusil okopirovat ale bola to trefa vedla)...ja som gambity pouzival len na nastavenia proti priseram slabym voci elementom alebo healovanie alebo tiez obycajny attack (a to aj svoju postavu)....inak som rozdaval prikazy uplne sam...s gambitmi mas praveze ovela vacsiu kontrolu nad svojimi spoluhracmi ako bez nich...boje nikdy neboli frustrujuce (vzdy sa jednalo po prehre o moju chybu), boli dynamicke, realtime ATB v prenesenom slova zmysle.....FF 12 vytycila podla mna smer bojoveho systemu akym by sa mala uberat hra......pribeh je zaujimavy ked ho hras hned zaradom...ked zacnes levelovat takych10 hodin tak jasneze zabudnes o co tam vlastne slo :):)...ale to je pri kazdej hre ci nie ?:):)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor