Historie série Final Fantasy – stará série

Final Fantasy je synonymem pro nádherný příběh a hlavně dlouho řadu her - přečtěte si však, jak to všechno začalo - je to také tak trochu pohádka.
Kapitoly článku

Nedávno vyšel třináctý díl legendární JRPG série Final Fantasy z dílny společnosti Square-Enix a u této příležitosti jsem se rozhodl vám poskytnout na historii této značky. Chcete se dozvědět, jak celé to šílenství kolem „finálka“ začalo?

 Historie Final Fantasy - stará série, část 1.

 Historie Final Fantasy - stará série, část 2.

Historie Final Fantasy - zlatá éra, část 3.

Historie Final Fantasy - nová éra, část 4.

Final Fantasy X-2 (2003 – JP, US/2004 - EU, PS2) – první svého druhu

VIDEO: 2564 'Final Fantasy XIII - anglický trailer'

Final Fantasy je pro mne synonymem úžasných zážitků prožitých ať už u televize s připojenou konzolí nebo u monitoru počítače (ano, pár dílů FF ságy se dostalo i na PC). Tato série ani zdaleka není dokonalá a jsou i jiná, opravdu pozoruhodná JRPG, avšak Final Fantasy si ze všech japonských RPG her a sérií udělala snad největší jméno.

Je to jeden obrovský příběh chlapíka, jehož sen se pomalu hroutil, až se tento muž rozhodl vytvořit své poslední, nejlepší, dílo

Je to jeden obrovský příběh chlapíka, jehož sen se pomalu hroutil, až se tento muž rozhodl vytvořit své poslední, nejlepší, dílo. Onen muž se jmenoval Hironobu Sagakuchi a zmíněný poslední výtvor není nic jiného, než první díl ságy Final Fantasy. Pojďme tedy společně ve stopách historie této nádherné série.

Final Fantasy I (1987, NES) – z hrobníkovy lopaty ke slávě

Final Fantasy I vyšla v opravdu těžkém období firmy Squaresoft. V té době totiž firma čelila bankrotu a Hironobu Sagakuchi věděl, že před zdánlivě nevyhnutelným koncem stihne maximálně jednu hru. Měl to být jeho poslední výtvor a mělo se jednat o fantastickou role play hru. Odtud tedy pochází název této hry a později série, která na dlouhou dobu poznamenala vývoj a popularitu JRPG žánru.

Final_Fantasy_01.png finalfantasy_02.jpg

Final Fantasy představila fantasy svět složený ze třech kontinentů obývaný řadou fantastických ras – kromě lidí to byli elfové, trpaslíci či dokonce roboti. Celý svět stojí na elementárních silách představovaných čtyřmi orby – orby země, vzduchu, ohně a vody. Tyto orby ale začaly časem tmavnout a způsobovat různé živelné katastrofy.

Final Fantasy představila fantasy svět složený ze třech kontinentů obývaný řadou fantastických ras – kromě lidí to byli elfové, trpaslíci či dokonce roboti

Planetu tak mohlo zachránit jen naplnění dávného proroctví o čtyřech Válečnících Světla, kteří mají moc zastavit řádění zvlčelých živlů. Herní systém byl založen na putování po mapě světa a navštěvování různých lokací jako byla města či dungeony. Souboje byly náhodné a soubojový systém byl tahový a řízený z příkazového menu. Hra byla značně obtížná; tak obtížná, že leckterý dnešní hráč by takové sousto nezkousnul.

finalfantasy_03.jpg finalfantasy_04.PNG

Hironobu Sagakuchi si vývojem této hry splnil sen o vytvoření vlastního světa. „Nemyslím si, že mám talent na vytvoření dobré akční hry. Myslím, že vyprávění příběhu mi jde lépe“, nechal se Hironobu slyšet. Final Fantasy skvěle zapadla do tvůrcova konceptu, který počítal s velkým a finalfantasy_art2.jpgrozmanitým světem, kde důležité místo měla poutavá zápletka. Hironobu si vážně nevěřil: prohlásil totiž, že pokud se hra nebude prodávat, opustí videoherní průmysl a vrátí se na školu. Do distribuce mělo jít jen 200 000 kopií Final Fantasy, avšak Sagakuchi si u společnosti vyprosil dvojnásobný počet kopií, což by mělo pomoci „nakopnout“ pokračování hry, pokud by se úspěch dostavil.

Hra se stala obrovským hitem, uspěla jak u kritiků, tak u hráčů – všech  400 000 kopií se totiž prodalo! Hironobu si nevěřil, ale tah s Final Fantasy mu vyšel přímo dokonale. Hra značně pomohla zpopularizovat RPG žánr a z jedné „poslední fantazie“ stala kultovní série obrovských rozměrů.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,