Hitman 2: Silent Assassin – rozhovor s designérem hry

Simulace nájemného vraha, realistický pohled na toto neobvyklé povolání – přesně to vám nabídne titul Hitman 2. Datum vydání této hry se podezřele rychle blíží a již 10. října by se měla objevit na pultech obchodů. Při této příležitosti vám přinášíme rozsáhlý rozhovor s designérem tohoto dílka. Co nového Hitman 2 nabídne? Jak se změnil jeho hlavní hrdina? Dočkáme se filmového zpracování hry?
Hitman 2: Silent Assassin – rozhovor s designérem hry

První díl byl veskrze kontroverzní hrou - nadchnul svým realistickým zpracováním nezvyklého povolání nájemného vraha, na druhou stranu však jím jistá část hráčské veřejnosti opovrhovala z důvodů přehnané brutality a nezvyklého ovládání. Přesto byl Hitman 1 vcelku úspěšnou hrou - byť byla vypuštěna pouze verze pro PC, prodalo se přes šest set tisíc kusů. Druhý díl však má pochopitelně mnohem vyšší ambice. Chce okouzlit milovníky různorodých žánrů, stejně jako hráče hned několika platforem. Zda-li má šanci dosáhnout "pomyslného" úspěchu, na to jsme se snažili najít odpověď s Peterem Fleckensteinem, designérem hry a jedním ze členů vývojářského týmů dánského studia IO Interactive.

Doupě: Představ se prosím nejprve naším čtenářům. Jak dlouho již pracuješ u společnosti IO Interactive?
Peter Fleckenstein: Mé jméno je Peter Fleckenstein, u společnosti IO Interactive pracuji jako grafický designér nepřetržitě od roku 1999, kdy náš vývojářský tým čítal pouze 15 lidí. Nyní máme 75 zaměstnanců a náplní mé práce je primárně návrh levelů a tvorba grafiky.

Doupě: Aktuálně pracujete na pokračování vcelku úspěšného titulu Hitman: Codename 47. Co nového druhý díl nazvaný Hitman 2: Silent Assassin nabídne? Kdy a kde vznikla myšlenka vytvořit pokračování původní hry?
P.F.: V titulu Hitman 2 toho bude hodně nového, styl hry však zůstane zachován. První významnou změnou je kompletní přepracování enginu, takže uvidíte mnohem detailnější grafiku a postavy. Tento krok byl nezbytně nutný vzhledem k našemu rozhodnutí vytvořit také několik verzí hry pro konzole. Kompletní systém umělé inteligence také nabídne novinky. Nepřátelé budou při přestřelce hledat vhodné místo pro své krytí, nebudou konečně schopni odhalit Hitmanovo přestrojení (pokud se samozřejmě nechová nepřirozeně) a samozřejmě také jednají mnohem inteligentněji.

V titulu Hitman 2 máme více než třicet zbraní nebo mohu-li to tak říct, smrtelných zařízení. Budete tak schopni sebrat golfovou hůl nebo japonských meč, zabíjet zbrusu novou kuší atd.. Připravili jsme také 4-5 odlišných odstřelovacích pušek. NPC postavy mohou být uspány a svlečeny.

 

 

Náš nový "poziční" systém navíc zaznamenává, jak hráč hraje samotný titul a dává mu příznačnou charakteristiku. Nejvyšší pozice, které můžete dosáhnout, je samozřejmě Silent Assassin (tichý vrah), někdy však může být zábava býti psychopatem, ninjou nebo duchem. To vše je závislé na vaší ostražitosti, zabitých lidech, nevinných obětech a tak podobně.

Doupě: Kolik kusů původní hry Hitman: Codename 47 bylo prodáno? Kolik kopií druhého dílu očekáváte, že si hráči zakoupí?
P.F.: Prvního dílu se aktuálně prodalo přes 600 000 kopií, a to se týká samozřejmě pouze PC verze. Právě proto očekáváme vyšší prodejnost druhého dílu, který se kromě PC objeví také na konzolích PlayStation 2 a Xbox. Před-objednán byl více než milión kopií, což nás samozřejmě velmi potěšilo. Vědomí, že lidé mají rádi naše hry je tím, co nám dává sílu pokračovat v jejich vývoji - a je to také to, co opravdu milujeme!

Doupě: Poodhal nám zákulisí nového příběhu…
P.F.: Po finálním střetu se svým stvořitelem a také otcem v jedné osobě v případě prvního dílu, se náš hlavní hrdina uchýlil na Sicílii, do místního kláštera, hledajíc mír, lásku a porozumění :-). Hitman není věřícím, najde však rádce a učitele v osobě otce Vittoria právě v tomto klášteře. Bohužel, nemilosrdný ruský gangster chce Hitmana opět uvrtat do bývalého byznysu, a tak byl otec Vittorio unesen sicilskou mafií. Hitman zavolá svého bývalého informátora (ICA - mezinárodní agenturu pro vrahy), aby získal informace týkající se této mafie. Nic však není zadarmo a tak musí vykonat nějakou tu prácičku. Zjistí, že jedinou věc, kterou vlastně pořádně umí je… ano, zabíjení. Příběh pokračuje hledáním otce Vittoria, a také zjištěním, že je náš hlavní hrdina součástí mezinárodního spiknutí a zrady.

Doupě: Co za postavu je Hitman alias Tobias Rieper? Můžeš nám letmo představit tohoto muže?
P.F.: Je pravda, že Hitman používal v některých částech původní hry krycí jméno Tobias Rieper, jeho nejčastěji používané pojmenování je však "Codename 47", zkráceně "47" - toto numero odpovídá jeho stvořitelskému číslu jako klonu. Hitman je genetickým výtvorem pěti mužů, kteří se pokoušeli stvořit perfektního zabijáka. A nemohu se zaručit, že je skutečně jediným žijícím klonem.

Po konci prvního dílu, kde zabil jemu vzhledem podobné "bratry" a svého stvořitele, se u něj projevila pomatenost a rozpačitost. Bylo obtížné být profesionálním zabijákem a to je důvod, proč se nakonec uchýlil do kláštera, kde nikdo neví o jeho minulosti. Zde se může vyznat a vše říci otci Vittoriovi. Normálně neprojevuje své emoce, a pokud se s ním lidé sblíží, obvykle je zabije nebo zanechá před branou svého já. Myslím, že bych ho mohl popsat jako "nespolečenského, necitlivého a chladného muže", v jehož kůži si každý z nás přeje několik hodin hrát a žít.

 

 

Doupě: Měl jsem možnost otestovat preview verzi vaši hry, z mých zkušeností vyplynulo, že je pokračování mnohem akčnější než původní hra. Je to pouze můj pocit nebo holý fakt?
P.F.: Když jsme navrhovali Hitmana 2, chtěli jsme pochopitelně vybrat to nejlepší z prvního dílu a zkombinovat tyto aspekty s inovacemi, které měly hru rozvinout. Všech 21 levelů jsme však navrhli tak, aby mohly být vyřešeny jak rychlou akcí, tak skrýváním, taktizováním či něčím na hranici těchto dvou "stylů". Necháváme na každém rozhodnutí, jak chce daný level hrát - někdy se potřebujete koncentrovat a projít misi důmyslně, jindy pouze vzít gamepad a užít si akci. Ale ne - Hitman 2 není akčnější než jednička… ty však být můžeš :-).

Doupě: Hodně hráčů volalo po zakomponování quick-save funkce. Bude nakonec ve hře? Myslíš si, že je nezbytná?
P.F.: Ano, budete moci využívat quick save funkci na všech třech platformách kdykoliv během mise! Vsadili jsme však na limitovaný počet uložení, závislý na zvolené obtížností, občas budete odměněni několika "extra" uloženími během mise. Samozřejmě nechceme, aby hráč ukládal hru za každým rohem, který se mu nachomýtne  do cesty - a sázkou na možnost ukládání jsme změnili naše motto platné pro první díl - tedy, že "v reálném světě není žádná možnost ukládání" :-).

A ano, myslím, že je nezbytná - protože absence ukládání se může projevit negativně v tom slova smyslu, že samotný hráč nebude schopen dokončit daný level - což může být opravdu nepříjemné, nyní jsme navíc schopni vytvořit více skvělých lokací!

Doupě: Hudba ve dvojce se zatím jeví jako naprosto úžasná. Kdo pracuje na této části hry?
P.F.: Stejně jako v případě prvního dílu, i tentokrát pracuje na muzice Jesper Kyd, dánský človíček žijící v New Yorku, kterého již známe odedávna. Je to opravdový génius, když přijde na hry a filmovou muziku. Tentokrát však nevytvořil všechnu hudbu digitálně, protože Budapešťský symfonický orchestr hraje všechna naše témata. Dokonce jsme měli k dispozici chór šedesáti lidí a to všechno dohromady dává Hitmanovi 2 velkolepost, kterou jsme toužili hráči nabídnout.

Doupě: Hitmanova práce a život je rozhodně zajímavým tématem, zvláště pro film. Myslíte si, že se v budoucnu dočkáme šance sledovat celovečerní snímek nebo televizní seriál postavený na vašich hrách?
P.F.: Při našem studiu a navrhování titulu Hitman 2 jsme shlédli tisíce filmů a dobře jsme se zasmáli při představě, kdo by mohl hrát Hitmana ve filmu. V IO Interactive jsme všichni docela urostlí hoši - ale ne tak atletičtí jako Hitman. Možná kdybych vyrostl o tři palce a změnil tuk ve svaly, mohli bychom udělat domácí video! Jinak promiňte, nemohu vám prozradit nic o plánech do budoucna.

 

 

Doupě: Před několika týdny přinesl herní server ToTheGame.com nový reklamní plakát Hitmana 2: Silent Assassin, který prapůvodně pocházel z jedné evropské pobočky společnosti Eidos. Tento plakát vypadá vskutku kontroverzně. Podle mého názoru se nejedná o zrovna dobrou formu reklamy. Co si o tom myslíš? Opravdu plánujete použít zmiňovaný plakát?
P.F.: Čas od času každý potřebuje získat pozornost na svou práci, a ne reklamu pro samotný produkt. Pokud něco vypustíme, můžete vidět mnoho odlišných příspěvků po celém světě, protože trh není uniformní. A je tady také velký rozdíl mezi tím, co média skutečně ukáží, od webových bannerů, tištěných příspěvků až po obrázky. Nemůžu vám však říct, které příspěvky miluji nejvíce a které… prostě, nemám tolik rád.

Doupě: Jedna z nevýhod původního Hitmana byla absence multiplayeru. Napraví to druhý díl?
P.F.: Musím s vámi nesouhlasit. Pro mě není multiplayerová hra jako forma tím pravým. Právě proto jsme se rozhodli nepouštět se do implantace multiplayeru do druhého dílu. Byla by to úplně odlišná hra a zřejmě bychom ji nedokázali zpracovat tak dobře jako tomu je. Přesto máme spoustu nápadů týkajících se podobných věcí - uvidíme, co nabídne budoucnost.

Doupě: Co NPC postavy? Bude hráč spolupracovat se spřátelenými charaktery? Kdo je podle tebe tou nejzajímavější NPC postavou vaší hry?
P.F.: Důležitou část naší hry tvoří rozhovory, a spřátelené postavy (civilisté) jsou jedinečnou možností, jak jich dosáhnout. Na rozdíl od prvního dílu nemáte sílu zabít je, protože je můžete uspat. Po chvíli se však probudí a budou samozřejmě chtít vyžvanit o vás vše nejbližšímu strážnému. Takže měnit oblečení a svůj vzhled poměrně často je rozhodně výborný nápad.

Mou nejoblíbenější herní postavou je skutečně žijící osoba jménem Tue - objeví se na mnoha místech hry. Jedná se o dánského chlapce, který vyhrál naši soutěž o možnost stát se součástí druhého dílu, prvně ho potkáte jako doručovatele na Sicílii. Takže si na něj dávejte dobrý pozor!
 
Doupě: Spousta hráčů požadovala vypuštění herního editoru už u prvního dílu. Plánujete vydat ho se dvojkou?
P.F.: Náš grafický engine byl zcela přepracován, aby vše fungovalo i na PS2, navíc byl stále v procesu vývoje - a také v současnosti je. To je tedy důvod, proč naneštěstí nemůžeme vypustit herní editor.

Doupě: Grafický engine použitý v původním Hitmanovi byl skutečně úžasný. Máte nějaké žádosti o poskytnutí jeho licence dalším vývojářským týmům?
P.F.: Ano, a skutečně se nám líbí vidět další hry vytvářené na našem domácím enginu Glacier. Ale jak jsme již řekl, je stále ve vývoji.

 

 

Doupě: Máte právě teď nějakou představu o systémových požadavcích druhého dílu?
P.F.: Kupte si PS2 nebo Xbox a vaše domácnost je zabezpečena. Mluvit o PC je vždy kombinace rychlého procesoru a kvalitní grafické karty - což nikdy nemůže být rychlé dostatečně. Naše minimální požadavky jsou PIII o frekvenci 450 MHz a grafická karta s 16 MB paměti. Pro nejlepší zážitek ze hry však doporučujeme rychlejší procesor s 32 MB grafickou kartu s čipem GeForce.

Doupě: Hitman 2: Silent Assassin byl několikrát odložen. V jaké vývojové fázi se hra aktuálně nachází? Kdy bude připravena k oficiálnímu vydání?
P.F.: Jako datum vydání byl stanoven čtvrtý říjen tohoto roku - ve stejný den se naše hra objeví na pultech každého obchodu. (poznámka redakce: jak oznámila společnost Cenega, český distributor hry, titul Hitman 2 bude v ČR vydán 10. října)

Je pravda, že první termín vydání naši hry byl plánován na březen letošního roku - to však platilo pouze pro PC verzi. Nakonec jsme se rozhodli vydat verze pro všechny platformy ve stejný čas. Vydání pro PS2 a Xbox bylo stanoveno na polovinu měsíce září, takže máme zhruba tří týdenní skluz.

Doupě: V současnosti je v přípravě ohromná spousta zajímavých her. Proč si myslíš, že právě ta vaše bude úspěšná? Co je největší inovací druhého dílu v porovnání s ostatními hrami žánru?
P.F.: Samozřejmě doufáme, že Hitman 2 bude úspěšný, poté budeme moci pokračovat ve vývoji her. Druhý díl je v mnoha ohledech odlišný od ostatních titulů stejného žánru. Pestrá škála možností, jak hrát náš výtvor, dává enormní možnost vše si znovu zopakovat. Také si myslím, že jsme uspěli při tvorbě a že si tak všechny tři verze hry budou rovny, co se týče zábavy i ovládání.

Doupě: Možná je příliš brzo ptát se na budoucnost vašeho vývojářského týmu a také Hitmana. Přesto, na jakých dalších titulech v současnosti pracujete? Máte v plánu vytvořit další pokračování dnes již série Hitman?
P.F.: Další tým našeho studia IO Interactive v současnosti vyvíjí hru nazvanou "Freedom - the Battle for Liberty Island". Jedná se o akční střílečku odehrávající se ve světě, ve kterém Rusko vyhrálo studenou válku a Spojené státy jsou posledním svobodným místem na Zemi. Naše distribuční společnost EA nabízí více detailů o této hře na své homepage.

Doupě: Je zde ještě něco, co by si rád řekl našim čtenářům?
P.F.: Chci poděkovat všem čtenářům za čtení všeho až po toto místo - a chci poděkovat mé matce a otci, že mi vždy důvěřovali, díky patří také mému učiteli a duchovnímu rádci Nielsi Erikovi a také bych rád poděkoval…. blablabla

Doupě: Opravdu pěkné zakončení dnešního rozhovoru. Díky za váš čas a přeji hodně úspěchů i v budoucnu.

Dostupné pro: PC, iPhone
Žánr: Akce | Stealth-akce
Výrobce: IO Interactive | Webové stránky hry
  • Rozmanitost misí a lokací
  • Atmosféra
  • Perfektní melodie, hudba jako celek
  • Skvostná grafika
  • Snad jen přílišná brutalita

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce pro VR a Railway Empire zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce pro VR a Railway …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

11.  9.  2020 |
Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můž…

Spousta lidí v těchto časech volí jako výplň volného času právě hraní her. Jaké dobré kousky aktuálně najdete na platformě PC?

7.  9.  2020 | | 14 N/A
Mafia je zpět a vypadá skvěle. Hra dostala vylepšenou grafiku i příběh

Mafia je zpět a vypadá skvěle. Hra dostala vylepše…

Legendární Mafia se vrací ve svém remaku, ale není to jen nový vizuál, co hra přinese. Vlastně působí úplně jinak, než jako ta hra, kterou jsme hráli před lety.

3.  9.  2020 | | 47 N/A
Ubisoft v Číně omylem poslal do prodeje hrnky s uchem uvnitř

Ubisoft v Číně omylem poslal do prodeje hrnky s uc…

Ubisoft už trápí bugy i v reálném životě.

10.  9.  2020 | | 5 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: výběr toho nejlepšího na PS4 a Division zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: výběr toho nejlepšího …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

5.  9.  2020 |