Hitman Intro Pack: malá ochutnávka nadějného pokračování (recenze)

Plešatý extrémně elitní vrahoun s čárovým kódem na hlavě. I tak by se dal popsat Agent 47 ze hry Hitman, který znovu přišel na scénu, aby nám dokázal, že vraždy mu stále nejsou cizí. Jak si vedla první epizoda?

Když vývojáři z dánského studia IO Interactive odhalili, že nový Hitman bude vycházet epizodicky, měl jsem z toho dost rozpačité reakce, poněvadž si rád koupím hru a projedu si její příběh rovnou celý jako jedno velké dobrodružství. Na druhou stranu ale epizodický styl může dát vývojářům trochu víc času na dopilování jednotlivých úrovní.

Pokud pro mě ale první epizoda Hitmana něco znamená, je to právě niterné množství obsahu. Více než jako hra to na mě působí spíše jako demo. Tomu nahrává i to, že nezanedbatelná část hry je pouhým tutorialem.

Zpátky do minulosti, kdy Agent 47 začínal

Malý obsah vás potrápí hlavně z hlediska úrovní, nijak se to ale neliší ani příběhově. Maličký odkrojený kousek, který na nás mrká s tím, že to bude nářez. Metoda vývojářů, jak toho dosáhnout, ale není špatná. Rozhodli se totiž vrátit o dvacet let zpátky do minulosti, kdy Agent 47 teprve vstoupil na dráhu své největší slávy.

intro_pack_1.pngintro_pack_2.pngintro_pack_6.pngintro_pack_7.pngintro_pack_10.pngintro_pack_8.pngintro_pack_9.png

Tím se jim povedlo víceméně odstranit překážku, které jsou vystaveni všichni nováčci při vstupu do rozsáhlých sérií. Docílili toho také tím, že první dvě ze čtyř ukázaných misí jsou celkem povedeným tutorialem. Dále pak třetí mise, která už nějakou tu volnost přinese, je stále lehoučkým cvičeníčkem na dodání sebevědomí. Pak ale přijde na řadu Paříž.

Volnost vraždění

V Paříži totiž dostanete za úkol odstranit dvě vysoce postavené hlavy módního průmyslu, muže a ženu, kteří jsou ale ve skutečnosti vlivnými lidmi organizace IAGO, která si vydělává prodáváním tajných informací. Vy je máte za úkol zabít s tím, že oba cíle jsou obklopeny bodyguardy a davy přihlížejících lidí a dostat se jim na lopatku je pořádná výzva.

Naštěstí vám hra nechá celkem volnost v tom, jak koho zabijete. Ve hře je skutečně široká škála možností. Můžete umístit bombu, shodit lustr, otrávit pití či se rambo stylem probojovat dovnitř. Dobrá, rambo styl opravdu nedoporučuji a to nejen proto, že si tím vezmete trochu zážitku, ale Agent 47 toho opravdu moc nevydrží. Pokud ale nejste zběhlí vrazi, má hra propracované zázemí, jak vám pomoci.

 

Ve hře je skutečně široká škála možností. Můžete umístit bombu, shodit lustr, otrávit pití či se rambo stylem probojovat dovnitř.

 

Nevím, zda to mám považovat za klad nebo spíše zápor, ale stačí přijít do menu a hned vidíte, jakými „dobrými“ možnostmi můžete váš cíl zlikvidovat. Hra vám totiž pomáhá všelijakými ukazateli s tím, že obtížnost ovlivníte pouze vypnutým či zapnutím různých pomocníků. Na jednu stranu je to výhoda v tom, že všechny způsoby zabití vám přinesou krapet jiný zážitek a díky tomuto systému si je budete moci projet všechny. Na druhou stranu je hra občas skutečně jednoduchá, pokud v sérii máte něco zahrané.

intro_pack_12.pngintro_pack_13.pngintro_pack_14.png

Nepřidává tomu ani vnímavost všudypřítomné umělé inteligence. V mnoha ohledech hra sice nabrala větší kvality, nyní vás v převleku (který je opět velmi důležitý) odhalí pouze pár jedinců a poplach na vás nepřivolá nově najatý zahradník. Postavy na mapách jsou navíc dotěrné, pořád vás sledují a uděláte-li nějakou chybu, nebojí se zareagovat.

Pravdou ale je, že pokud proniknete krapet víc do hloubky, zjistíte, že reakce AI nejsou zrovna v pořádku. Například jsem na horním podlaží začal přestřelku, ale stačilo mi sejít o patro dolů a bylo očividné, že místní nic nezaznamenali. Jindy jsem se schoval do krytu a střílel po ostatních, kteří mi postupně nabíhali jako beránci na mušku. Možná, že bych při nastavování obtížností tohle i toleroval na tu nejsnazší, ale jelikož hra nastavování obtížnosti nemá, není to zrovna skvělá vizitka, pokud jste Hitmanem prošlí veteráni.

 

Pravdou je, že pokud proniknete krapet víc do hloubky, zjistíte, že reakce AI nejsou zrovna v pořádku.

 

Chyby se bohužel nachází i v animacích. Typickým rysem je ne vždy realistické odtahování lidských těl, dokonce se mi stalo, že se mi jedno tělo „zaseklo ve dveřích“, i když bylo očividně mimo jejich prostor. Jedná se naštěstí spíše o maličkosti, i když mi zrovinka to zaseknuté tělo mohlo způsobit odhalení.

Když se málo snaží vypadat jako hodně

Jelikož po Paříži už, co se týče kampaně, máte plně vystaráno, snaží se vás hra při hraní ještě udržet. Láká vás zejména na vyzkoušení jiných způsobů vražd či zahrání speciálních misí, ve kterých jste pořád na stejné mapě, máte ale zabít někoho jiného, případně splnit i něco navíc.

intro_pack_16.pngintro_pack_15.pngintro_pack_17.pngintro_pack_18.png

A v tom je problém, hra je stále na stejných mapách a věřte mi, že to víceméně na zážitku nepřidá. To odráží i možnost tvorby vlastních misí, kdy můžete například stanovit osobu a způsob, jak ji má kdo zabít. Vytvořit je ale stále můžete pouze na ve hře ukázaných mapách a i když díky fanouškům máte k dispozici misí celou hromadu, jsou to jen dozvuky toho mála. Navíc kvůli neustále požadovanému internetovému spojení si offline nezahrajete.

         

PC
Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Stealth akce
Výrobce: IO Interactive
Začátek prodeje: 11. března 2016
  • Hodně možností vražd
  • Mise v Paříži je výzvou
  • Příběh vhodný pro začátečníky
  • Menší problémy v animacích
  • Chvílemi hloupá AI
  • Rozdělení na epizody
    

Je sice holým faktem, že díky epizodickému systému se na málo obsahu zlobit nemůžeme a záleží tedy jen na vás, zda jste za krátké projetí ochotni zaplatit v případě Xboxu 400 Kč. Pro mě, jakožto pro autora recenze, se to ale trochu ztíží v hodnocení. Přeci restauraci také nehodnotíte pouze podle předkrmu. Mé dojmy z Hitmana jsou naštěstí spíše kladné a mise v Paříži byla chvílemi příjemná výzva, zvlášť když jsem si vypnul všechny pomocníky. Snad se podobných misí dočkáme i v příští epizodě.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 9 N/A
Project Cars 2: závodní hra roku? (recenze)

Project Cars 2: závodní hra roku? (rec…

Na startovní čáru se nám řadí letošní první velký favorit na titul závodní hry roku 2017. Alespoň tedy papírově. Dlouho očekávané pokračování závodního simulátoru Project Cars je na světě. Jak tedy dopadl?

včera | | 17 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A