Hlas lidu: ARMA2 vs OF2

Operation Flashpoint – jedna z nejznámějších her, vzniklých v tuzemsku. Druhé pokračování má po neshodách na starost firma Codemaster. Proti němu ARMA a její druhé pokračování z dílen otců OPF – Bohemia Interactive. Souboj, na který dlouho všichni čekali. Souboje se dočkáme již na jaře, ale podívejme se, co na to N.Marko.

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 3 470
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Shor

Napsat reakci na jednu hru, znamená nemožnost vyhnout se reakci i na druhou, takže jsem to radši rovnou takhle spojil.

Stručná historie říká, že v Bohemia Interactive se, po dlouhých letech vývoje a jak je v zemích bývalého východního bloku dobrým zvykem, mnoha a mnoha nástavbách, rozšířeních a překopáních, zrodila válečná simulace jako řemen, která si co do reality podávala jakoukoliv doposud vydanou hru, která si chtěla uzurpovat přízvisko „simulátor“. Obrovská rozloha, velké množství vojenské techniky, perfekcionismus ve smyslu pro detail, zajímavá kampaň, kvalitní grafika. Perfektní editor díky němuž první díl žije dodnes a přinesl spoustu vylepšení, misí, techniky a dokonce celou ČSLA (Česko-Slovenská Lidová Armáda), která se dočkalo vlastního vydání.. Ale také vysoká obtížnost a náročnost, v neposlední řadě hromady chyb a bugů, které se musely dlouho a často patchovat. Bohužel se studio BI nepohodlo s vydavatelem Codemasters, odešli od nich a museli jim zanechat tuto ve světě proslavenou značku. Jejich další hra ARMA, byla v podstatě stejného ražení jako OPF, ale již nedosáhla takového úspěchu, zato zabugovanost a technické problémy dosáhly nových a netušených výšin. Nyní přichází ARMAII a v podobný termín má vyjít od Codemasters i druhý díl OPF.

Codemasters již ze začátku avizovali, že nepůjde o tak hard-core simulaci jako byl první díl. Chtějí hru koncipovat jako poněkud mainstreamovější produkt, což je sice na jednu stranu škoda, ale na druhou i tak by mělo jít o pořádnou dávku realističnosti, na což se osobně docela těším. Oproti tomu ARMAII má zůstat v kolejích, jakou jí bratři Španělé vytýčili a když vydají odladěnou práci není důvod pro neúspěch - takových her mnoho není.

80610_arma-2.jpg 80612_arma-2.jpg

A nyní proč se o ně zajímám i já, zapřísáhlý konzolista? OPF2 i ARMAII mají vyjít na konzole, u OPF2 to je naprosto jistá věc, u konkurence si nejsem tak jist. Protože v BI s konzolemi nemají moc zkušeností a tak by se klidně mohlo stát, že na poslední chvíli ucuknou, ale snad se tak nestane.

operationflashpoint2dragonrising_01.jpg operationflashpoint2dragonrising_02.jpg

Podle doposud zveřejněných materiálů půjde o kvalitní hry, čeho se však obávám je, že se v OPF2 již nebude nacházet duch prvního dílu, čímž z něj udělají svého druhu takový Battelfield a že ARMAII s přechodem na konzole v rámci „přizpůsobení ,aby to mohli hrát i malé děti“ sleví ze simulace - to bych považoval za jakousi zradu. Po Far Cry2 též doufám v konzolový editor map (což je zbožné přání, ale u BI je možné vše). Jak půjde multiplayer? Troufám si hádat, že v OPF2 bude lepší- přeci jen ta trocha arkádovosti v hromadných soubojích je lepším kořením, nežli suchá realita (na což také FC2 dojela - běhat ve dva kilometry čtverečním velkém poli trosek, džungle nebo poušti a nahánět se tam s pouhými šestnácti lidmi nepovažuji za velké povyražení, takže snad si OPF2 a ARMAII vezmou příklad jek to nedělat). Každopádně nás čeká velmi zajímavé jaro a bude zajímavé sledovat srovnávání těchto přímých konkurentů. Pokud se tedy nic nezkazí, tak my hráči dostaneme zase jednou do rukou hodně ojedinělé produkty, protože něco takového se na konzolích prostě nevyskytuje.

Zdroj: forum.doupe.cz

 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

dnes |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

včera |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |