Hlas lidu: CryEngine 3

15. března 2009
SDÍLET NA FACEBOOKU TWEETNOUT

Firma Crytek představila nový engine a tím pádem i novou platformu, která představí vizi budoucnosti. Co na to N.Marko?

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 3 856
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Shor

Jestli lze téhle firmě něco přiznat, tak to, že prostě umí. Jejich engine je něco, co se asi doposud nepodařilo v herní branži překonat. Ihned po objevení prvních obrázků ze hry Crysis, se ze všech stran kromě nadšených výkřiků ozývali i zprávy o jeho licencování. Po vydání se však také ukázala Achilova pata tohoto nástroje - jeho vskutku krvavé hardwarové nároky (dnes už se to celkem dá, ale tenkrát to bylo opravdu moc). Je zvláštní, že se nikdo moc nepozastavil nad faktem, že studia která zaplatila nemalé peníze za možnost na CryEnginu tvořit, tak nějak nevydávjí hry z téhle platformy, nechávají ho v šuplíku a radši si licencují osvědčený Unreal Engine (na který mimochodem zdá se umí zase jenom lidi z Epicu). Řekl bych, že z programátorského hlediska to asi nebude žádný med. Ono vůbec prosadit na trh nějaký vlastní engine, je práce hodně nevděčná a dost pochybuji, že se v dohledné době dočkáme záplavy her třeba na Killzone enginu.

Ale zpět k tématu. Obě dvě stávající verze byly schopny zobrazovat velká prostranství a ta třetí by patrně měla přinést funkce, ne nepodobné enginu Dunia ze hry Far Cry 2 - tedy značné zjednodušení vlastní práce a možnost level skládat takříkajíc jako kostky lega (samozřejmě, že s jistými úpravami). To by konečně mohlo přinést kýžené prosazení na trhu a nebyla by to jen záležitost jediné hry, jako je to doposud. Je to totiž opravdu ostuda, když člověk vidí jak pěkné prostředí dokázali tvůrci v Crysis vytvořit a člověk doslova žasne co dokáží modeři - a přitom jiná komerční hra se zatím neobjevila!

Další dobrou zprávou je i kompaktibilita s konzolemi (mimochodem, tak nějak si vzpomínám, že Crysis by údajně na konzolích nemohla běžet, a teď najednou dokonce nový engine může? No toto?), takže by za pár let snad mohla skončit nadvláda Unrealu se svými vždy a za každých okolností lesklými povrchy (všemi - i těmi jež lesklé být nemají). S tím jak Crytek nedávno koupil Free Radical, se dá očekávat i jistý větší příklon ke konzolím, než doposud (osobně věřím že právě kvůli tomu je koupili), to znamená přinejmenším port eventuelního Crysis 2, či nějakých exkluzivit. A jestli si nechají od FR ohledně gameplaye poradit, tak to snad i nebude nuda.

Zdroj: forum.doupe.cz

 

 


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Plus a Sundered zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Pl…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

10.  1.  2020 |
Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „fotografují“ úchvatné snímky

Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „f…

Stále více her začíná nativně využívat foto režimy a my se tak můžeme dívat na umělecká díla hodná našich obrazovek.

21.  1.  2020 | | 6 N/A
V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 11 N/A