Hlas lidu: Lara znovu v kinech?

Dnes se podíváme v ohlasech lidí z fóra, tedy hlasu lidu, na filmovou Laru. Opět nám svůj názor zaslal N.Marko, kterému chci za jeho dlouhodobou spolupráci veřejně poděkovat.

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 3 168
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Shor

Víte, jeden by řekl, že ve filmových studiích sedí lidé, kteří mají s hledáním kvalitních námětů zkušenosti. Zdá se však, že tak není, protože si jinak nedovedu vysvětlit to množství špatných a v lepším případě průměrných filmů s kořeny v herní branži. Je sice pravda, že lví podíl na tom má Uwe Boll, ale i tak bych dílka jako byl Hitman nebo Max Paine nehodnotil nijak vysoko. Obzvláště v současné konkurenci.

VIDEO: 680 'Tomb Raider: Underworld - arktický trailer'

Scénář her je již z podstaty hodně odlišný od scénáře filmového, takže když se udělá film, řekněme podle hry Bioshock, je zákonité, že hráč nedostane to, co se mu na hře líbilo a běžnému diváku to stejně nic neřekne protože nezná pozadí. V důsledku jsou obě strany zklamané. Mechanika vyprávění příběhu ve hrách má své zákony, které vycházejí z interaktivity hry. To film nemá. Ve hře si autor může dovolit udělat tisíc a jeden odkazů, narážek a vsuvek. Plus ještě třeba hodiny akce. Do filmu se vejdou jen dvě hodiny našlapané akce, dialogů a informací. Takže se film od předlohy nutně musí velmi lišit. Na tohle v podstatě „dojely“ oba Tomb Raidery. Celá série je v podstatě o osamoceném prozkoumávání ztracených hrobek jednou dobře vyvinutou archeoložkou. Kdyby se měli udržet poměry rozhovorů, akce a prozkoumávání ve filmu stejné jako ve hře, dostali by jste hodinu a půl běhání v chodbách, jednoho zastřeleného padoucha a tři věty. To je ale pro film naprosto nevyhovující, takže z toho udělali cosi jako Indiana Jonese, ale bez jeho charismatu. V důsledku se to prostě nepovedlo a druhý díl nebyl o nic lepší. Spíše horší.

Většina filmů vycházejících ze her je pak v lepším případě béčko a jediný který se celkem povedl a na který si můžu vzpomenout je snad jen Silent Hill. Tohle je velmi alarmující a jen někdo velmi zapálený věří, že další projekty budou kvalitní. Osobně vkládám velké naděje do nového Prince z Persie, ale i tak nečekám, že v něm poznám hru kterou mám tak rád. Tiše jsem doufal že se tedy hlavouni ve studiích nad sebou zamyslí a nebudou se pouštět do dalších marných pokusů. Leč nestalo se tak. Lara má momentálně i na své domovské platformě nemalé problémy a další zpackaný film jí rozhodně nepomůže.

Film a hry mají přesto mnoho společné a jeden od druhého se může hodně naučit, ale jak už dobře víme, hry podle fimu jsou většinou hodně slabé a naopak to bývá ještě horší. Hideo Kojima to udělal po svém a díky notné inspiraci filmem a postupnou evolucí udělal z Metal Gearu něco jako interaktivní film. Pro hry to je jedna z možných cest jak se filmu přiblížit. Pokud ale chtějí vytvořit film podle námětu ze hry… no, nevidím to dvakrát slavně. Ve hrách je totiž jen velmi malé množství námětů které by proti AAA námětu na běžný film samostatně obstáli. A Tomb Raider, nezlobte se, mezi ně opravdu nepatří.

Zdroj: forum.doupe.cz

 

Diskuze (7) Další článek: Galerie: Star Trek Online

Témata článku: , , , , ,