Hlas lidu: MMORPG na konzolích

Co by to bylo za neděli, kdyby se s námi o svá moudra nepodělil i harcovník našeho fóra, N.Marko. Tentokráte na velice zajímavé téma MMORPG na konzolích, ve kterém reaguje na novinku o přípravě Age of Conan na X360.

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 3 005
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Shor

MMORPG. Kouzelná zkratka, pod níž se skrývá jedna z nejvíce „časožroutských“ činností na světě. Tisíce až miliony hráčů se denně noří do různých univerz, aby s přáteli plnili úkoly, zabíjeli draky, zachraňovali celé říše a já nevím, co ještě. Na PC jde o hodně zavedenou zábavu která s WOW v čele generuje neskutečné zisky, pokud je hra úspěšná a neskutečné dluhy když není. Každou chvíli je ohlášené nebo spuštěné nové MMORPG, ale v záři nedostižného WOW mnohá z nich usychají, jen pár přežívá a ještě menšímu počtu se daří.

aocrecenze_22.jpg aocrecenze_23.jpg
aocrecenze_24.jpg aocrecenze_27.jpg

Jedním z doslova panenských teritorií pro MMO můžou být konzole - vždyť na nich se do dneška hraje pouze FFXI, takže víme, že to jde, ale z nepochopitelných důvodů se ještě nikdo nerozhoupal a nic nevydal. Konzole by mohl být jakýsi tichý kout, kam WOW nezavítá, aby je připravil o hráče a tím o platící zákazníky.

Mělo by to mnoho výhod. Unifikovaný a dostatečně výkonný hardware, nové konzole mají (většinou) harddisk, mnohdy jsou připojené na internet a hráčská komunita v této generaci konzol je doslova vyhladovělá po RPG. Proto mi hlava nebere proč se ještě nikdo do tohohle byznysu pořádně nepustil.

Oznámení, že se AoE stále připravuje mě osobně potěšilo, o to více když víme, jak těžký život toto jistě kvalitní RPG na PC má. Nezbývá než věřit, že tým svou práci dodělá a vydavatel najde odvahu spustit servery i pro X360. Ten má milionovou základnu hráčů s internetem, takže potenciálních zákazníků je více než dost. Pakliže by se uchytil, je tu větší šance, že i jiné firmy se dají přesvědčit, aby buď „portovaly“ své hry nebo rovnou vytvořily nové světy. Ví se, že Sony již nějaký čas pracuje na asi třech MMO hrách, bohužel, jak je u ní obvyklé, datum vydání je více než v nedohlednu. Proto se modlím k videoherním božstvům aby osvítili i jiné vydavatele.

Jako středoevropan zde vidím ještě jednu překážku. Mám temné podezření, že když nějaké MMMO na konzole přeci jen vyjde, budeme na Evropskou verzi zase čekat nejméně půl roku. Vydavatelé totiž vycházejí z jakési pochybné filozofie, že amerika je ta nejdůležitější. Na jednu stranu mají jistě pravdu. Něco vydat v USA je mnohem snazší, protože zde máte hodně přes tři sta milionů potencionálních kupujících mluvících jedním jazykem v rámci jednoho státu a tudíž i legislativní (autorská práva) problémy se dají vyřešit rychleji. Evropa (EU) má přes čtyři sta milionů zákazníků, ale je jak jazykově tak i legislativně roztříštěná a distribuce do takového chaosu může způsobit pořádný bolehlav. Na stranu druhou, jako člověk ochotný zaplatit si nějaký produkt nebo službu se cítím celkem oprávněně opomíjen nebo rovnou ignorován (hrajete někdo Metal Gear Online? Jestli ano, víte o čem mluvím!). V Evropě JE trh a JE velký, ale přes častá ujišťování Amerických a Japonských vydavatelů, jak moc pro ně jsme důležití, stále hrajeme poslední housle. Jsme tak častými svědky zpožděných vydání (krásný příklad je FFVII:CC - více než půl roku odklad) nebo rovnou zrušení verze pro Evropu (naposledy Yakuza 3).

Takže shrnutí. MMO na konzole časem jistě budou - ať už tedy AoE nebo jiné. Co vidím v temných barvách, je datum jejich spuštění a spuštění v Evropě o to více.

Zdroj: forum.doupe.cz

 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 120 N/A
Kingdom Come: Deliverance je úžasná česká hra, se kterou prožijete středověk

Kingdom Come: Deliverance je úžasná če…

Kingdom Come: Deliverance je nejočekávanější hrou roku 2018. Hra se středověkým námětem čerpá z české historie a slibuje doposud nevídaný herní zážitek založený na tvrdé realitě a precizním zpracování.

5.  2.  2018 | | 75 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

11.  2.  2018 | | 12 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

8.  2.  2018 | | 17 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Jak Kingdom Come redefinuje pojetí soubojů z pohledu první osoby

Jak Kingdom Come redefinuje pojetí sou…

Souboje z pohledu první osoby byly vždy kamenem úrazu mnoha her. Warhorse má na to svůj vlastní přístup.

6.  2.  2018 | | 3 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 15 N/A