Hlas lidu: MMORPG na konzolích

Co by to bylo za neděli, kdyby se s námi o svá moudra nepodělil i harcovník našeho fóra, N.Marko. Tentokráte na velice zajímavé téma MMORPG na konzolích, ve kterém reaguje na novinku o přípravě Age of Conan na X360.

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 3 005
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Shor

MMORPG. Kouzelná zkratka, pod níž se skrývá jedna z nejvíce „časožroutských“ činností na světě. Tisíce až miliony hráčů se denně noří do různých univerz, aby s přáteli plnili úkoly, zabíjeli draky, zachraňovali celé říše a já nevím, co ještě. Na PC jde o hodně zavedenou zábavu která s WOW v čele generuje neskutečné zisky, pokud je hra úspěšná a neskutečné dluhy když není. Každou chvíli je ohlášené nebo spuštěné nové MMORPG, ale v záři nedostižného WOW mnohá z nich usychají, jen pár přežívá a ještě menšímu počtu se daří.

aocrecenze_22.jpg aocrecenze_23.jpg
aocrecenze_24.jpg aocrecenze_27.jpg

Jedním z doslova panenských teritorií pro MMO můžou být konzole - vždyť na nich se do dneška hraje pouze FFXI, takže víme, že to jde, ale z nepochopitelných důvodů se ještě nikdo nerozhoupal a nic nevydal. Konzole by mohl být jakýsi tichý kout, kam WOW nezavítá, aby je připravil o hráče a tím o platící zákazníky.

Mělo by to mnoho výhod. Unifikovaný a dostatečně výkonný hardware, nové konzole mají (většinou) harddisk, mnohdy jsou připojené na internet a hráčská komunita v této generaci konzol je doslova vyhladovělá po RPG. Proto mi hlava nebere proč se ještě nikdo do tohohle byznysu pořádně nepustil.

Oznámení, že se AoE stále připravuje mě osobně potěšilo, o to více když víme, jak těžký život toto jistě kvalitní RPG na PC má. Nezbývá než věřit, že tým svou práci dodělá a vydavatel najde odvahu spustit servery i pro X360. Ten má milionovou základnu hráčů s internetem, takže potenciálních zákazníků je více než dost. Pakliže by se uchytil, je tu větší šance, že i jiné firmy se dají přesvědčit, aby buď „portovaly“ své hry nebo rovnou vytvořily nové světy. Ví se, že Sony již nějaký čas pracuje na asi třech MMO hrách, bohužel, jak je u ní obvyklé, datum vydání je více než v nedohlednu. Proto se modlím k videoherním božstvům aby osvítili i jiné vydavatele.

Jako středoevropan zde vidím ještě jednu překážku. Mám temné podezření, že když nějaké MMMO na konzole přeci jen vyjde, budeme na Evropskou verzi zase čekat nejméně půl roku. Vydavatelé totiž vycházejí z jakési pochybné filozofie, že amerika je ta nejdůležitější. Na jednu stranu mají jistě pravdu. Něco vydat v USA je mnohem snazší, protože zde máte hodně přes tři sta milionů potencionálních kupujících mluvících jedním jazykem v rámci jednoho státu a tudíž i legislativní (autorská práva) problémy se dají vyřešit rychleji. Evropa (EU) má přes čtyři sta milionů zákazníků, ale je jak jazykově tak i legislativně roztříštěná a distribuce do takového chaosu může způsobit pořádný bolehlav. Na stranu druhou, jako člověk ochotný zaplatit si nějaký produkt nebo službu se cítím celkem oprávněně opomíjen nebo rovnou ignorován (hrajete někdo Metal Gear Online? Jestli ano, víte o čem mluvím!). V Evropě JE trh a JE velký, ale přes častá ujišťování Amerických a Japonských vydavatelů, jak moc pro ně jsme důležití, stále hrajeme poslední housle. Jsme tak častými svědky zpožděných vydání (krásný příklad je FFVII:CC - více než půl roku odklad) nebo rovnou zrušení verze pro Evropu (naposledy Yakuza 3).

Takže shrnutí. MMO na konzole časem jistě budou - ať už tedy AoE nebo jiné. Co vidím v temných barvách, je datum jejich spuštění a spuštění v Evropě o to více.

Zdroj: forum.doupe.cz

 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A