Hlas lidu: Potvrzen Iron Man 2

Neděle je typická naší rubrikou Hlas lidu, ve které se setkáváte s názory uživatelů našeho fóra. Pokud máte zájem dostat se na titulní stránku magazínu Doupě.cz, neexistuje jednodušší cesta, než se zaregistrovat na forum.doupe.cz , kde se dozvíte víc. V dalším dnešním komentáři se N.Marko doslova rozčílil nad ohlášením Iron Mana 2 a poukazuje na vývoj filmových her, které jsou z 90 % nekvalitní a ničí tak herní chutě.

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 3 282
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Shor

Čtu tento titulek a pomalu obracím oči v sloup. Ani jsem si nemusel přečíst celou zprávu a bylo mi jasné, co v ní bude (přesto jsem tak radši učinil a víte co? Žádné překvapení!). Nejdříve jsem chtěl sepsat nějakou reakci na tuhle hru, ale pak mi došlo, že by to nemuselo být moc fér a korektní. Přeci jenom může nastat ta naprosto nepravděpodobná a prakticky neexistující možnost, že tahle hra bude dobrá. Takže své nepřátelství namířím jinam, proti špatným hrám obecně a těm podle filmů speciálně.

To že se někdy hra nepovede, to není nikterak výjimečná věc. Dokonce se dá s určitostí říci, že těch méně povedených je více než těch dobrých. Zašel bych ještě dál a řekl, že blbých her je dokonce ŘÁDOVĚ více než her s hodnocením řekněme nad 7/10. A jedny z nejhorších jsou hry podle filmů a seriálů. Tady se pohybujeme v hlubokém lese plným oblud jako je první Ironman, hejno netopírů se znakem Batmana na hrudi, či malinkatých ďáblíků ne nepodobných Pixarovským animáčům. Sem tam vykoukne z křoví nějaký ten elf nebo ork (alespoň 50% her ze světa LOTR je nic moc. Tolkien se ve svém hrobě neobrací, on tam přímo vysokou rychlostí rotuje. Co jsem naposled slyšel, tak ho chtějí přes hřídel napojit na dynamo a tak zajistit elektřinu pro široké okolí).

Když nějaké studio „vytvoří“ (tohle musím dát do uvozovek, protože to s tvorbou nemá skoro nic společného a každého poctivého tvůrce bych tím urazil) „hru“ (ten samý důvod) podle filmové předlohy, obvykle to bývá velmi horkou jehlou šitá práce - a podle toho to také vypadá. Level design naprosto ubohý, AI primitivní, grafika „sto let za opicema“, herní náplň nulová. A přesto si dost lidí pod dojmem, jinak možná dobrého filmu, jde tu hru koupit! Pro mě naprosto nepochopitelná věc. A co hůř, jestliže je film úspěšný, můžeme očekávat druhý díl tohoto pavýtvoru, který si zase dost lidí koupí! Filmovým studiím se pak zdá, že tato taktika na tisknutí peněz funguje a na zavedeném přístupu nic nehodlají měnit. Smutné je, že mají pravdu. Z jejich strany není důvod ke změně, investice pár tisíc dolarů a miliony se hrnou. A přitom by ty hry mohli být dobré, jen je nedělat jako levné kopie filmů, ale dát jim čas uzrát a dopilovat. Jenže premiéra je stanovená, tak holt musíme makat. Co na tom, že se dobrá práce v tomhle oboru na AAA hře za třičtvrtě roku stihnout prostě nedá.

Tímto chci apelovat na Vás, na kupující hráče. Lidi, rozmyslete si za co dáváte své těžce vydělané/našetřené/darované peníze! Recenze sice nejsou naprosto stoprocentně pravdivé, ale jistě poskytují alespoň nějaké vodítko. Místo těchto rádobyher si radši jděte na Matějskou (určitě více zábavy), vezměte přítelkyni na drahou večeři - bude jen ráda, pořiďte si nějakou komponentu do počítače, schovejte si je a na jaře máte na nové kolo, cokoliv je lepší než ty peníze takhle vyhodit… Zkrátka provádějte sto a jednu z jiných a užitečnějších věcí, než je hraní těchto bezcenných a přesto tak drahých her. Nějak přeci musíme dát najevo, že nemáme zájem o blbé hry. Možná časem, když se to už tak nebude vyplácet, budou hry podle filmů, které mají dobu produkce půl roku na vymření a začnou se tvořit hry filmem inspirované, hry které film plnohodnotně doplňují, hry, které jsou pro film partnerem a nikoliv pouhou součástí merchandisingu.

Je to svého druhu boj. My hráči na jedné straně. Vývojáři, vydavatelé a celá ta marketingová banda na straně druhé. Vždy, když neprojde sítem zájmu hra, která ač mohutně podporována PR masáží, ve skutečnosti nestojí za nic - vyhráli jsme. A naopak, když hra bez kouska nápadu či hratelnosti, na které pracovalo všehovšudy jeden a půl Ukrajince vydělá balík - tak tam jsme prohráli. Já nechci prohrávat. Nechtějte taky…

Zdroj: forum.doupe.cz

 

 


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Skyrim: Very Special Edition si už zahrajete i na záchodě

Skyrim: Very Special Edition si už zah…

Mysleli jste si, že jde o vtip? Tak to jste na omylu!

6.  7.  2018 |