Hlas lidu: Prohlášení EA

Jelikož celá redakce trávila víkend v Novém Jičíně na povedeném Cravataconu, tak netradičně v pondělí probíráme názory za uplynulý týden, tedy Hlas lidu. Resty se musí dohánět. V tomto komentáři nám nikdo jiný, než N.Marko nastíní svůj názor na EA, která si před nedávnem postěžovala na nedostatek kvalitních titulů.

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 3 756
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Shor

Nemám EA rád. Prostě to tak je, není v tom celkem nic osobního. Vyplývá to z jejich portfolia vydávaných her, které většinou moc nemusím. Je ovšem nutné si to trochu rozdělit. EA jako vydavatel je v celku dobrým partnerem. Mají silné zázemí, jméno a distribuci, takže s jejich pomocí lze protlačit na trh i hru, která ve stádiu konceptu vůbec nevypadala jako životaschopná (Mirror`s Edge to mělo v začátku vůbec hodně těžké a nakonec nemuselo vypadat tak jak vypadá, naštěstí jsou v Dice hodně tvrdohlaví). Pod jeho křídly se nachází mnoho studií, které tak mají klid na práci. I to ovšem má jistá úskalí a pravidla. Není to ještě tak dávno, kdy jedna z interních směrnic nepovolovala krev ve hrách vydávaných EA. Ten kdo viděl jak se po vyprázdnění zásobníku samopalu z vojáka vesele prášilo ve hře BLACK má jasno, bylo to jako pěst na oko. Doba se však mění a i tato restrikce padla (a dalo by se říci, že už bylo na čase).

Jako druhou půlku - tu mnou méně oblíbenou, je činnost tvůrčí. Tady to opravdu dlouho skřípalo. Každoroční updaty her za plnou cenu, generické střílečky/závody… (doplňte dle libosti). I tady se před nějakým časem cosi změnilo a výsledkem je třeba vynikající Dead Space. Samozřejmě série NHL/FIFA/NFS a další zůstávají, tohle je jejich chleba, tak jim ho neberme, ale i těch pár nových IP se cení. Jenže EA je obrovská firma a v tak velkém molochu se schovává spousta lidí, kteří prostě nedělají tvůrčí práci. Sedí za svým stolem a páchají v lepším případě průměrné hry nebo porty. Je mi jasné, že sehnat dostatek geniálních lidí je výkon nadlidský, proto bych radši kdyby EA dělala jen vydavatele a veškerou tvorbu přenechala víceméně samostatným týmům. Pokud není tým dostatečně schopný, nedokáže hru prodat a po čase je možná i rozpuštěn, protože si nevydělá ani na slanou vodu. Kdežto díky mamutí struktuře EA se na trh kolikrát protlačí i naprosté blafy.

Takže jestliže bude EA pokračovat v nastoupeném trendu, možná je i začnu mít rád.

V loňském roce jim vyšlo několik velice zajímavých her (již zmiňované Mirror`s Edge a Dead Space nebo Red Alert 3), bohužel se v prodejích zase tolik nezadařilo. Jít na trh s novou IP je vždy riziko a tady je jasné, že se nepovedlo narýžovat předpokládané množství peněz. Velkou vinu na tom má i poněkud nešetrné vypuštění zrovna v době velkého přetlaku před vánocemi, kde tak nějak zapadli. Přesto to rozhodně nebyli propadáky a jisté jméno si udělali - podle mě to je dobrý základ pro možné pokračování. Dokonce bych řekl, že ony hry jako takové přinesli do zatuchlých pařanských kobek trochu čerstvého větru. Ohledně dat vydávání her si nyní mnozí pohlaváři sypou popel na hlavu a je nám přislíben větší rozptyl do zbytku roku, což kvituji s povděkem, protože kdo to má o vánocích stíhat. že? Jenže na tohle si hráči a novináři stěžují již hodně let, ale náprava stále nikde. Přitom existuje mnoho příkladů her, které ač vydané takříkajíc mimo sezónu, jsou prodejně velmi úspěšné - už jenom proto že prostě nemají v daném období konkurenci. Dokonce mám pocit, že před nějakými pěti, nebo šesti lety se řešil podobný problém a bylo nám přislíbeno větší pochopení v tomto směru (jen už nevím, která firma to slibovala). Každopádně jak už to bývá, „skutek utek“ a my jsme na tom pořád stejně. Jestli se vyplní tyto sliby uvidíme do vánoc, ale moc slavně to nevidím. Zase nás čeká přetlak možná skvělých her, z nichž mnohé tak nějak smutně a nezaslouženě zapadnou.

Zdroj: forum.doupe.cz

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Skyrim: Very Special Edition si už zahrajete i na záchodě

Skyrim: Very Special Edition si už zah…

Mysleli jste si, že jde o vtip? Tak to jste na omylu!

6.  7.  2018 |