Podle mě EA vyrábí hry přesně podle poptávky trhu a kvalit nás, samotných hráčů. Musíme si uvědomit, že hraní her už je běžnější záležitostí než třeba návštěva kina či hospody. A nutno dodat, že je to také jedna z těch levnějších činností oproti jiným aktivitám. Zpátky k tématu. Hraní her je masová záležitost a jak každý ví, masy = průměr. Každej jouda dnes hraje hry a hraje je proto, protože jsou jednoduché a zábavné. V drivé většině nejsou ani vtipné, ani poučné ani zajímavé ani duchaplné. Prostě zábava pro masy. Všechno souvisí se vším. 15 let nazad byl každý hráč hardcore gamer, pařan, kterého nikdo nechápal. Jenže taky se neprodávalo a hlavně nedělalo tolik her. Jenže herní trh začal být nenažraný, vycítil "slabinu" mezi nehráči (laiky) a využil jí. Začali se dělat jednoduché a přístupné hry = pokles kvality v určitých aspektech jako příběh, styl vyprávění a obtížnosti. Když si dnes někdo posteskne nad tím, že dobrých her vychází málo, tak je to buď hráč ze staré školy anebo někdo, kdo od her vyžaduje více než zábavu => ZÁŽITEK! A takových je bohužel mezi "průměrnými" hráči velice málo. A společnosti jako EA z toho stále těží.
Michal Bayerl / ex-redaktor Doupě.cz a Eurogamer.cz