Wii

Hlas lidu: Remake SH

To, v co nikdo nedoufal, je konečně venku. Mladí a začínající hráči dostanou možnost si zahrát remake prvního dílu slavné hororové série Silent Hill, jež se také dočkala i debutu na stříbrném plátně. Remake se dočkáme kromě snad primárního Wii i na PS2 a přenosné konzoli PSP. Co na to pamětník N.Marko?

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 4 281
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short

Jako bumerang se vracím k tématu Silent Hill. Tak a je to venku oficiálně, na remaku SH se opravdu dělá a jak jsem si hodně přál, tak i na PSP a PS2. Chvíli to sice vypadalo, že bude jen na Wii, ale stačilo pár dnů a „Sonyboys“ můžou taky začít šetřit penízky. Ze hry nám ukázali jenom pár obrázků a stručné nastínění změn. Některé jsou pro milovníka staré klasiky vítané, jiné méně. Trochu se v tom pohrabu, ovšem pouze pohledem staromilce, takže se nelekejte toho poněkud negativního tónu.

Nejprve pozitiva a sociální jistoty - grafika. Dle obrázků vypadá naprosto úžasně. Stejně jako někteří na našem fóru i já doufám, že se udělá nejdříve Wii verze a pak se bude portovat na slabší konzole, protože je ostuda jak se přehlíží grafické možnosti Nintenďácké mašinky. Dokonce se mi zdá grafika i lepší než u posledního nextgen dílu SH5: Homecoming a to už je co říct (nutno podotknout, že SH5 není v sérii zrovna ten nejlepší a podle kritiky se řadí spíše na konec pelotonu), protože o Wii se dá říct skoro cokoliv, ale že by byla výkonem nějak oslnivá to nikoliv. Takže paráda.

Autoři se vyjádřili ve smyslu, že ve hře nebudou žádné namalované dveře - všechny někam povedou. Tohle je problém, který se prolíná hrami všech žánrů na všech platformách. Hrajete třeba za dvoumetrového borce s bazukou, ale on prostě nemůže otevřít dveře z překližky, protože jsou jenom namalované. Jestli splní svůj slib, bude to taková malá revoluce. Jsem velký slídil, který má ve zvyku prošmejdit ve hře každý kout. Takže v tomhle se asi ztratím na hodně dlouho. Ovšem na druhou stranu předpokládám, že tím přibude spousta bloudění a hledání oněch správných dveří nutných k postupu hrou. Omezený výběr má také své výhody.

Další zpráva: Ve hře se nebude bojovat, pouze utíkat. V survival hororech je tradičně bojová složka ta nejslabší, takže rozhodnutí ji kompletně vyškrtnout celkem chápu a nemám s tím problém. Ve hře Haunting Ground jste hráli za křehkou dívku, v celém hradu byly asi jen čtyři nepřátelé a povím vám - bohatě to stačilo. Strach o život byl velmi osobní (pokud na tu hru narazíte a máte rádi horory, tak doporučuji, sice to není tak dobré jako SH, ale pobavíte se) a k navození atmosféry nebylo zapotřebí nikterak složitých prostředků, prostě jste jen utíkali. Ve Fatal Frame (v EU a US se hra jmenuje Project Zero) jste likvidovali duchy zase fotoaparátem, tedy opět nenásilné řešení a hra byla děsivá více než dost. Takže tuto změnu celkem vítám a snad to bude čerstvý vítr do série.

Co se mi výrazně nelíbí, jsou proklamované změny v charakterech postav a jejich outfitu. Přiznám se, že jsem tajně zamilovaný do policistky Sibil Benett a její dekolt který teď ukázali ve mně spíše evokuje prostitutku, která si na policistku hraje k potěše zákazníka. Rovněž profesorský styl Harryho Masona, jeho naivní výraz a brejličky mě docela zvedly ze židle. Já vím, že pro ty kdož nehráli originál to je celkem jedno, ale my pamětníci něco takového trávíme jen těžko.

Teď něco k výbavě. V jedničce si člověk musel vystačit s mapou kterou našel někde u kraje silnice, v remaku bude k dispozici GPS navigace. V zásadě to je to samé, já osobně bych radši obvyklou papírovou mapu, ale taky mi je jasné, že kdyby se jednička dělala dnes, tak technicky pokrokoví Japonci by to udělali též s GPS instalovaným v mobilu. S tím souvisí i integrovaný fotoaparát - to vítám, protože to je velký příslib puzzlů a možnosti dělat si fotoalbum monster.

Jako poslední si beru ovládání. Podle slov tvůrců je primární platforma Wii a s tím budou spojené i některé zvláštnosti ovládání. Na ostatní (PSP a PS2) se bude patrně dělat klasické ovládací schéma. Bohužel mám ten pocit, že některé puzzle budou na Wii naprosto jiné, protože budou vycházet z mozností Wiimotu a o to budou ostatní ochuzeni. Leč nedá se nic dělat, každá platforma má své klady a zápory.

Na hře dělá studio Climax, které mě velmi mile překvapilo předchozím dílem SH: Origins (PSP, později PS2). Tohle studio není tak velkou zárukou kvality, jako třeba Team Silent, ale na druhou stranu mám v ně celkem důvěru. Tenhle remake nebude dosahovat hvězdných kvalit, jako například Rezident Evil: Remake na GC, dokonce bych to spíše nazýval úplně novou hru se starým námětem.


Zdroj: forum.doupe.cz
Dostupné pro: Wii, PSP, iPhone
Výrobce: Climax
Začátek prodeje: únor 2010
Váš názor Další článek: Hlas lidu: Six Days in Fallujah

Témata článku: , , , , , , ,