X360 | RPG

Hlas lidu: Zaklínač dobývá konzole

Máme tu další neděli a tedy prostor pro názory uživatelů našeho fóra. Možná, že založíme rubriku N.Markovi, poněvadž jeho názory patří k nejlepším a nejobsáhlejším. Jednou z nejzajímavější novinkou tohoto týdne bylo jistě odhalení The Witcher: Rise of the White Wolf. Co na to N.Marko?

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 2 483
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short

Hned ze začátku se musím přiznat že PC verzi Zaklínače jsem nehrál a ze hry samotné jsem viděl pouze onen renderovaný souboj se strigou. Jsem milovník fantasy, ale ikdyž mě Sapkowski zase tak moc neuchvátil, musím uznat, že jeho dílo má leccos do sebe. Proto jsem byl rád, že (alespoň soudě dle ohlasů) se hra povedla a jde o důstojnou adaptaci tohoto universa. Dle recenzí, které jsem četl a ohlasů z fór jde o poměrně hard-core RPG, kde vaše rozhodnutí opravdu ovlivňují svět a která nejsou jen černobílá, ale naopak hrají celou škálou šedé.

VIDEO: 741 'Witcher: The Wite Wolf - trailer'

Nyní se pomalu dostávám k tomu o čem chci vlastně psát. Již nějaký čas prosakovalo internetem, že se chystá verze pro konzole. Šeptanda nezklamala a my se dočkali oficiálního oznámení. S ním byly vypuštěny i některé informace o změnách, které nás patrně čekají. Nechci se rozepisovat jestli jsou dobré, či špatné, na to nemám srovnání neb jsem hru nehrál, chci se vyjádřit k portům z PC na konzole a obráceně obecně.

Obrovským problémem je, že o vývoji her rozhodují kravaťáci. Ti jen málokdy hry samotné hrají a tak (upřímně řečeno) vědí kulové o tom, co běžný hráč vlastně chce (nepodceňuji průzkumy, ale upřímně- jak moc si myslíte že se trefí?). Takový manager má představu, že na konzolích je vrcholem sofistikované hry Mortal Combat, NFS nebo nějaká hopsačka. Konzole tu jsou již přes dvacet let a za tu dobu hráči zestárli a vyzráli. Navíc spousta PC hráčů takříkajíc přešla na druhou stranu, či si vydržují doma oba systémy.

The_Witcher_Fight_big.jpg the-witcher-656.jpg

Takže i zde, na konzolích je trh pro náročné a složité hry. Když se hra vydá na PC a má úspěch (což není samozřejmě jisté), páni v zasedací místnosti začnou špekulovat, jak tuto kravičku ještě více podojit. Možností mnoho není. Nový díl, datadisk nebo konverze na konzole. Když dojde na poslední variantu začnou přemýšlet, jak hru „zpřístupnit“ širokému publiku, jak ji udělat „uživatelsky příjemnou“, kam přidají „mechanismy usnadňující orientaci ve hře“ (nemluvím o mapě). A samozřejmě se pokusí ji udělat tak, aby ji pochopilo i šestileté dítě. Nakonec z toho vypadne nestravitelný paskvil který propadne jak u kritiky, tak u hráčů. 

12.jpg witcher 2008-01-18 15-05-30-61_7.jpg

Nejlepší příklad je hra Baldur`s Gate: Dark Aliance. Na PC šlo o patrně jednu z nejzásadnějších sérií RPG. Velký svět, krásná grafika, složitý vývoj postavy podle AD&D, epický příběh. Na PS2 z toho zbyl jen název. Trapná diablovka v pastelových barvách, šedivou hratelností, stále se opakujícími úkoly, atd. Hrozné. Jako hack`n`slash možná průměr, jenže tady šlo o Baldur`s Gate proboha! Jenomže je to přeci na konzole, tak to tak prostě být musí, ne? Ne, opravdu nemusí.

Bylo nebylo, jednou jedno studio a to vytvořilo skvělou hru. Ta hra se jmenovala Deus Ex. Po nějakém čase se ta hra dostala i na konzole. A co nevidím? Ve všem zásadním je shodná s PC verzí. Stejné lokace, stejné úkoly, stejné RPG prvky. Jediné co se změnilo bylo ovládání (kvůli gamepadu) a inventář (změna tvaru inventáře, správa a přemisťování věcí- změna kvůli absenci myši), vše ostatní zůstalo na svém místě a hra to byla vynikající.

The-Witcher-Bestia-and-Geralt-657.jpg witcher-2.jpg

Zdá se, že tady prostě dochází k nepochopení potřeb PC strany vůči konzolím a ignorance tvůrců videoher vůči PC (porty na PC zprasené kvůli naprosto nevyhovujícímu ovládání a nepřizpůsobení grafiky etc. etc...). My (konzolisti) si jistě rádi zahrajeme něco jednoduchého (kdo taky občas ne), ale to neznamená, že jsme tupí. Proč negenerují náročnější konzolové hry takové tržby jako ty náročné hry na PC? Protože se ty náročné hry prostě na konzole nedělají! Sakra! Vždyť tu hru mají už hotovou, tak proč prostě neuzpůsobí interface a neodladí pár chyb? Ne, místo toho vytvoří úplně novou a pokud možno blbou patlaninu. Jsem naprosto znechucen.

Proto mám docela obavy o Zaklínače. Dobrých RPG je vždy málo (na tuto generaci konzolí dvojnásob) a já se obávám, že nás čeká katastrofický scénář. Snad se mýlím, byl bych jenom rád...

Zdroj: forum.doupe.cz

 

 
Dostupné pro: X360, PS3
Žánr: RPG
Výrobce: Widescreen Games
Začátek prodeje: Zrušeno?
Diskuze (4) Další článek: Galerie: Red Faction: Guerrilla

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,