Hlas lidu: Zaklínač dobývá konzole

vytisknout velikost písma

Máme tu další neděli a tedy prostor pro názory uživatelů našeho fóra. Možná, že založíme rubriku N.Markovi, poněvadž jeho názory patří k nejlepším a nejobsáhlejším. Jednou z nejzajímavější novinkou tohoto týdne bylo jistě odhalení The Witcher: Rise of the White Wolf. Co na to N.Marko?

N.Marko

nmarko.jpg

Datum registrace: 28.6. 2006 20:00
Počet příspěvků: 2 483
Podpis:
Ta neurotická snaha být normální nás přivádí k šílenství. -Solomon Short
To že jsi paranoidní neznamená, že nemáš pravdu.
Jsem pro aby se udržovaly nebezpečné zbraně mimo dosah bláznů. Můžeme začít třeba s psacími stroji. -Solomom Short

Hned ze začátku se musím přiznat že PC verzi Zaklínače jsem nehrál a ze hry samotné jsem viděl pouze onen renderovaný souboj se strigou. Jsem milovník fantasy, ale ikdyž mě Sapkowski zase tak moc neuchvátil, musím uznat, že jeho dílo má leccos do sebe. Proto jsem byl rád, že (alespoň soudě dle ohlasů) se hra povedla a jde o důstojnou adaptaci tohoto universa. Dle recenzí, které jsem četl a ohlasů z fór jde o poměrně hard-core RPG, kde vaše rozhodnutí opravdu ovlivňují svět a která nejsou jen černobílá, ale naopak hrají celou škálou šedé.

Nyní se pomalu dostávám k tomu o čem chci vlastně psát. Již nějaký čas prosakovalo internetem, že se chystá verze pro konzole. Šeptanda nezklamala a my se dočkali oficiálního oznámení. S ním byly vypuštěny i některé informace o změnách, které nás patrně čekají. Nechci se rozepisovat jestli jsou dobré, či špatné, na to nemám srovnání neb jsem hru nehrál, chci se vyjádřit k portům z PC na konzole a obráceně obecně.

Obrovským problémem je, že o vývoji her rozhodují kravaťáci. Ti jen málokdy hry samotné hrají a tak (upřímně řečeno) vědí kulové o tom, co běžný hráč vlastně chce (nepodceňuji průzkumy, ale upřímně- jak moc si myslíte že se trefí?). Takový manager má představu, že na konzolích je vrcholem sofistikované hry Mortal Combat, NFS nebo nějaká hopsačka. Konzole tu jsou již přes dvacet let a za tu dobu hráči zestárli a vyzráli. Navíc spousta PC hráčů takříkajíc přešla na druhou stranu, či si vydržují doma oba systémy.

The_Witcher_Fight_big.jpg the-witcher-656.jpg

Takže i zde, na konzolích je trh pro náročné a složité hry. Když se hra vydá na PC a má úspěch (což není samozřejmě jisté), páni v zasedací místnosti začnou špekulovat, jak tuto kravičku ještě více podojit. Možností mnoho není. Nový díl, datadisk nebo konverze na konzole. Když dojde na poslední variantu začnou přemýšlet, jak hru „zpřístupnit“ širokému publiku, jak ji udělat „uživatelsky příjemnou“, kam přidají „mechanismy usnadňující orientaci ve hře“ (nemluvím o mapě). A samozřejmě se pokusí ji udělat tak, aby ji pochopilo i šestileté dítě. Nakonec z toho vypadne nestravitelný paskvil který propadne jak u kritiky, tak u hráčů. 

12.jpg witcher 2008-01-18 15-05-30-61_7.jpg

Nejlepší příklad je hra Baldur`s Gate: Dark Aliance. Na PC šlo o patrně jednu z nejzásadnějších sérií RPG. Velký svět, krásná grafika, složitý vývoj postavy podle AD&D, epický příběh. Na PS2 z toho zbyl jen název. Trapná diablovka v pastelových barvách, šedivou hratelností, stále se opakujícími úkoly, atd. Hrozné. Jako hack`n`slash možná průměr, jenže tady šlo o Baldur`s Gate proboha! Jenomže je to přeci na konzole, tak to tak prostě být musí, ne? Ne, opravdu nemusí.

Bylo nebylo, jednou jedno studio a to vytvořilo skvělou hru. Ta hra se jmenovala Deus Ex. Po nějakém čase se ta hra dostala i na konzole. A co nevidím? Ve všem zásadním je shodná s PC verzí. Stejné lokace, stejné úkoly, stejné RPG prvky. Jediné co se změnilo bylo ovládání (kvůli gamepadu) a inventář (změna tvaru inventáře, správa a přemisťování věcí- změna kvůli absenci myši), vše ostatní zůstalo na svém místě a hra to byla vynikající.

The-Witcher-Bestia-and-Geralt-657.jpg witcher-2.jpg

Zdá se, že tady prostě dochází k nepochopení potřeb PC strany vůči konzolím a ignorance tvůrců videoher vůči PC (porty na PC zprasené kvůli naprosto nevyhovujícímu ovládání a nepřizpůsobení grafiky etc. etc...). My (konzolisti) si jistě rádi zahrajeme něco jednoduchého (kdo taky občas ne), ale to neznamená, že jsme tupí. Proč negenerují náročnější konzolové hry takové tržby jako ty náročné hry na PC? Protože se ty náročné hry prostě na konzole nedělají! Sakra! Vždyť tu hru mají už hotovou, tak proč prostě neuzpůsobí interface a neodladí pár chyb? Ne, místo toho vytvoří úplně novou a pokud možno blbou patlaninu. Jsem naprosto znechucen.

Proto mám docela obavy o Zaklínače. Dobrých RPG je vždy málo (na tuto generaci konzolí dvojnásob) a já se obávám, že nás čeká katastrofický scénář. Snad se mýlím, byl bych jenom rád...

Zdroj: forum.doupe.cz

 

 
Dostupné pro: X360, PS3
Žánr: RPG
Výrobce: Widescreen Games
Začátek prodeje: Zrušeno?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pastvu pro oči

Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pa…

Grand Theft Auto 5 má za sebou již spoustu grafických modifikací. Ta nejnovější ale nastavuje novou laťku grafických orgií.

4.  8.  2017 | | 2 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |