Homefront: Revolution - válka na domácí půdě

vytisknout velikost písma
Jak se vede odbojářům během korejské okupace?

Chvíli na tom dělali, pak zase ne, pak zase ano ... Mezitím stihl zkrachovat vydavatel, značka i hra měnily majitele a nakonec tady jak se zdá máme snad finální tvář nového Homefrontu. Otevřeného boje Američanů za nezávislost a přežití během severokorejské invaze. Ano, příběh a premisa tak nějak zůstala stejná. Sejde ale na tom vůbec, když zasazení bylo snad to jediné, co dělalo první díl dobrou hrou a může ještě dneska vůbec levná otevřená akce obstát v konkurenci GTA a jemu podobných monstrprodukcí?

Amerika na kolenou

Autoři z Deep Silveru si myslí, že ano a minimálně v přítomnosti lidí z marketingu nešetří superlativy. V soukromí už si ale podle dostupných informací tak jisti v kramflecích nejsou a obavy jsou bezesporu na místě. Dělají totiž pokračování přinejmenším rozporuplné hry a to ještě navíc zcela jiné. Jediné co si nechávají je ksicht značky a příběh volně inspirovaný Rudým Úsvitem Johna Miliuse. Jinak ale podle slov producenta Hasita Zaly začínají úplně od nuly. "Ano, přebíráme značky a nápad, ale zcela jsme všechno předělali i kvůli špatnému přijetí původní hry. Značně přepracované je dokonce i příběhové pozadí."

a8e68c82-97205.jpgf312dc09-97204.jpgfbefea61-97202.jpg

To, že ale zůstává alespoň základní námět je rozhodně pozitivem. Nápad to je totiž skvělý a Revolution z něj rozhodně těží. Brutální a krutý svět plný šedivých odstínů a drastických výjevů okupace je ostatně jedním z taháků audiovizuálního stylu i vyprávění. To hráče vezme do okupované a značně potemnělé Filadelfie, kterou se budete v roli přeživších snažit kousek po kousku získat zpět. Tak trošku jako Far Cry 3 a 4, ovšem bez oné nadsázky.

Opuštěná skladiště i tratoliště krve místo kaluží dávají v prezentovaných ukázkách jasně najevo, jakým směrem se ubírá humor v této hře. Ostatně i samotné ladění grafiky je spíše chmurné. Tvůrci to označují jako takzvanou "zdevastovanou krásu" a prohlašují, že od dob Crysis tady nic podobného nebylo. Hráči The Last of Us by bezesporu nesouhlasili, ale to je teď vedlejší. Jisté je každopádně to, že se můžeme těšit na ponuré městské kulisy plné ruin porostlých mechem, agitačních graffiti a hlavně Korejce a jejich armádu na každém kroku.

184de72b-112449.jpg

Z lovce kořistí

Tomu bude ostatně podřízena i hratelnost, která počítá s tím, že hráč je až na samém konci potravního řetězce. Na rozdíl od Call of Duty a Battlefieldu jste tady totiž skutečným přeživším a odbojářem. Zbraní tak není mnoho a o pokročilých technologiích si musíte alespoň ze začátku nechat jenom zdát. A to doslova, protože finální verzi mimo jiné nebude chybět ani dynamický cyklus počasí či střídaní dne a noci. Korejské okupační síly mají na druhé straně po ruce téměř všechno. Obligátní tanky a široký arzenál zbraní je samozřejmostí, chybět ale nebudou ani všemožné drony a letadla.

S puškou oblepenou lepící páskou se tak logicky bude muset bojovat trošku jinak. Autoři slibují skutečnou záškodnickou válku s obligátním ničením kontrolních stanovišť nebo rabováním korejských zbrojnic. Odbojáři by také měli být flexibilní, pohybovat se městem především po svých, nebo na motorkách a využívat nezúčastněné obyvatelstvo. To vše díky zcela otevřenému světu, který neustále korzují hlídky a odstřelovači sedí na každé vyšší věži.

27c453aa-112448.jpg7d3876d3-112450.jpg8e4a0e08-112447.jpg

Chybět tak nebude ani arzenál určený pro boj zblízka a tiché přepady. K ruce dostanete dokonce propracovaný systém craftingu určený pouze pro nástražné bomby a silně upravit půjdou i zbraně samotné. Ostatně, ono vyměnit mířidla asi díky lepící pásce nebude nic složitého. Autoři vás navíc budou aktivně nutit k využívání těchto možností nejen početní a technologickou převahou nepřítele, ale také prostou výdrží korejské strany konfliktu.

A co dále?

To všechno zní poměrně lákavě a zkusit si na chvíli záškodnickou válku nemusí být k zahození. Otázkou ale je, jak to bude fungovat v otevřeném světě, co se bude ve Filadelfii dát dělat ve volném čase a co je nejdůležitější, kam bude směřovat příběh. Tomu se totiž zatím autoři úzkostlivě vyhýbají a přitom je jasné, že na generické vyprávění o odboji to už asi napodruhé neutáhnou, řečem o kompletním restartu značky navzdory. Tohle zkrátka chce nějaký osobní příběh po vzoru Naughty Dog.

2d18f2c0-112451.jpg

Zda jej ale dostaneme se ještě minimálně letos nedozvíme a zatím to vypadá, že dříve než v létě příštího roku se do revoluce také nepustíme. Na to nejen víme relativně málo, ale hra si také zažila bolestnou genezi. Od původního dílu už uplynulo šest let a nástupce se stále čeká. Pravda, už teď je jasné, že to asi dopadne tentokrát lépe, ale rozdíl mezi průměrem a skvělou hrou rozhodne právě příběh a multiplayer. Ví se, že hra nabídne rovnou kooperaci pro čtveřici hráčů a chybět by nemělo ani klasické PvP, které vojenské FPS nepostrádají téměř nikdy. Jinak Homefront z prvních videí působí jako solidně udělaný otevřený svět, který svým vzhledem neurazí a námětem zcela nadchne.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 15 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A