Homefront: The Revolution – válčení ze zálohy

Nástupce originální válečné akce se vrací, mění vývojáře a vydává se do otevřeného světa. Vyplatí se sázka na nového koně?

THQ už možná dávno zaklepalo bačkorami, ale pár jeho pohrobků se nám ještě na herním trhu toulá. Povídat by o tom mohli hlavně kluci v Deep Silver, kteří se po dědictví zkrachovalého vydavatelského domu sápali zdaleka nejokatěji. Ale rodinné stříbro si nerozebrali jen němečtí nízkorozpočtoví šmelináři, ale také věhlasná jména, jako je třeba Crytek. Ten se chopil neúspěšného pokusu Homefront a po rozpačitém prvním díle se nyní snaží tuto značku nakopnout a vyrobit tak další vrásky na čele autorů Battlefieldu a Call of Duty. Ano, Homefront: The Revolution je opravdu realitou snažící se naplno vkročit mezi elitu válečných akcí.

homefront_the_revolution_1.jpg homefront_the_revolution_2.jpg homefront_the_revolution_3.jpg

Příběh od technologů

Budou to mít ale kluci těžké. Homefront je totiž titul opředený ambicemi, zajímavým námětem a vlastně i docela povedenými nápady. Jako celek to ale nějak napoprvé nechtělo štymovat dohromady a upřímně řečeno Cryteku ani v tomto případě moc nevěříme. Přeci jen se jedná o firmu zaměřenou hlavně na technologie a jejich poslední hry to jasně dokázaly. Naleštěné, avšak prázdné skořápky, to je specialita Cryteku.

 

Jelikož se jedná o projekt určený výhradně pro novou generaci konzolí, o next gen zážitek poháněný CryEnginem třetí generace určitě nemusíme mít strach

 

Autoři už nyní slibují třeba střídání dne a noci, pokročilou umělou inteligenci a dynamické počasí. Futuristické technologie okupantů a otevřené městské prostředí k tomu všemu ostatně přímo vybízejí, a jelikož se jedná o projekt určený výhradně pro novou generaci konzolí, o next gen zážitek poháněný CryEnginem třetí generace určitě nemusíme mít strach.

homefront_the_revolution_4.jpg

Navrch ale autoři slibují i všechnu tu omáčku okolo v čele s příběhem, což už nějaké ty obavy rozhodně budí. Nový Homefront by měl navázat myšlenkově na původní hru a opět vás tak vezme do Spojených Států okupovaných severokorejskými vojáky. Konkrétně by se dějištěm The Revolution měla stát Filadelfie, která na vlastnění kůži zažije boje technologicky vyspělých a dobře vycvičených Korejců a amerického odboje, který si pochopitelně jako nelegální kanálová a obýváková organizace vypomáhá, čím to jenom jde.

On ostatně i hlavní hrdina je gaučový povaleč s nulovou armádní zkušeností, který je k činům dotlačen zoufalou dobou. Tvůrci si od tohoto zasazení mimo jiné slibují uvěřitelnou atmosféru a prostor pro vyprávění obyčejných lidských dramat. Spíše než o bombastickou podívanou v režii Michaela Baye by se tak mělo jednat o emocemi nabité vyprávění, kterému dělá velkolepá akce pouze kulisu a prim mají hrát morální dilemata a reálné vykreslení mizérií války. Otázkou ovšem je, jak to na poli silných příběhů nezkušený Crytek zvládne ukuchtit. Proklamace o práci se všemožnými symboly a důrazem na tajnosnubnost znějí parádně, ale na konkrétní ukázku si musíme počkat minimálně do nadcházející E3.

Co dům dal

Podobně jsme pak na tom i se samotnou hratelností. Homefront samozřejmě bude válečná akce, ale velkolepá válečná tažení a konflikty globálních rozměrů se tentokráte opravdu nekonají. The Revolution má být o boji v úzkých uličkách, o přepadech ozbrojených konvojů a záškodnickém způsobu boje. Prostě odboj a partyzánská válka! K tomu vám pak samozřejmě autoři dají do rukou i odpovídající zbraně a další prostředky. O vozidla prý bude spíše nouze a už nyní se můžete těšit na improvizované a podomácku upravované zbraně. Velkou roli budou hrát také IED nebo práce s prostředím.

homefront_the_revolution_5.jpg homefront_the_revolution_6.jpg homefront_the_revolution_7.jpg

Jako povstalec se totiž musíte do určité míry spoléhat na město jako takové a jeho přirozené úkryty a vlastnosti. Filadelfie v režii Homefrontu navíc bude otevřeným pískovištěm, které nabídne i lehký RPG systém a možnost volby mezi přímou konfrontací nebo lehkým stealth postupem. K dispozici dokonce bude mít hráč mobilní telefon fungující na stejném principu jako brýle v posledním Metal Gearu. Prostředí pak bude na hráče reagovat a vývojáři z Cryteku slibují město, postupně se vyvíjející spolu s vašimi akcemi směrem k revoluci.

 

Je možné, že klasický multiplayer autoři tentokráte vynechají a nabídnou pouze už potvrzený kooperační mód až pro 4 hráče

 

Otázkou ovšem zůstává, co chtějí tvůrci dělat s otevřeným městem vedle scriptovaných misí. Ty jediné totiž zatím novináři viděli a volnost pohybu zůstává stejně jako pro podobné hry veledůležitý multiplayer pořád velkou neznámou. Je dokonce možné, že klasický multiplayer autoři tentokráte vynechají a nabídnou pouze už potvrzený kooperační mód až pro 4 hráče. Čeho bychom se však dočkat měli jsou základny a úkryty, ve kterých budeme zoufale hledat pomoc.

homefront_the_revolution_art.jpg

Další E3 únik

Ať už ale v jednom či ve čtyřech, Homefront slibuje parádní zážitek, který snad konečně rozbije šeď válečných akcí. Počkat si ale musíte ještě celý rok a konkrétnější informace se nedozvíme dříve, než na E3. Na začátek ale Crytek vykročil pravou nohou a ačkoli mu třeba nevěříme ty řeči o příběhu, minimálně technologické orgie se na hráče jistojistě chystají.

Diskuze (1) Další článek: Homefront: The Revolution představen, nabídne otevřený svět

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,