Homeworld - první dojmy a screnshoty

Říká se, že jeden obrázek vydá za tisíc slov, a protože uvnitř článku je obrázků rovnou osm, doufám, že až se na ně podíváte, uvidíte před sebou tuhle skvělou vesmírnou strategii v živých barvách a ostrých obrysech.

Představte si, že si žijete svůj poklidný život v mírumilovném společenství na obyčejné planetě uprostřed jedné ze spirálních galaxií. Těšíte se ze svých úspěchů, trápíte se prohrami a nezdary, prostě váš život tak nějak normálně plyne kupředu bez větších zádrhelů, až vás občas ráno zamrzí, že se něco pořádného neuděje. Trestem za vaši hříšnou myšlenku (něco jako "Aaach jo, tady chcíp pes ...") je nenadálý přílet cizokrajných kosmických lodí. Přestože vaše rodná planeta není ničím zvláštní (a kdybyste nebyli takoví nenapravitelní patrioti, museli byste si přiznat, že je vlastně úplně tuctová a po vesmíru se podobných planet povalují milióny), přitáhla pozornost bojových korábů dobyvatelské rasy, která už toho vláčení vesmírem měla dost a umanula si zastavit se zrovna nad vaší domovinou. Bohužel se nezvaným návštěvníkům taky zdálo, že je původních obyvatel planety nějak nesympaticky mnoho, a odtud už byl jen krůček k totální vyhlazovací akci.

     

Naštěstí se ukázalo, že znalost místních poměrů je důležitá věc, díky níž přece jen nějací lidé přežili a ukryli se na vzdálené nehostinné planetě. Staletí plynula a z frustrující události toho v paměti postupně zbývalo méně a méně, až se proměnila v mýtický příběh, dobrý tak leda pro nudné pamětnické sešlosti za zimních večerů. Obrat v situaci nastal až po archeologickém nálezu nefunkčního kosmického korábu a (snad funkčních) koordinátů směřujících do středu galaxie. Okamžitě se začalo s výstavbou olbřímí lodi, která by pojala všechny potomky vyhnané civilizace a odvezla je zpět na jejich mateřský svět. Po šedesáti letech jsou přípravy u konce a vy můžete vyrazit na dlouho odkládanou pouť domů.

     

Homeworld je inovativní vesmírná strategie v zajímavém 3D kabátě. Přesto se nevzdává žádného z pilířů RT strategií - získávání životodárných surovin, konstrukce nepřeberného množství lodí, vědecký výzkum a následný technický pokrok, a hlavně objevování a průzkum neprobádaných lokalit. O šíři repertoáru plavidel se nemusíte strachovat - s novými vynálezy přibývají nejen upgrady, ale i další typy lodí. A až vás přestane bavit koukat se na stále stejné barvy a tvary vašich plavidel, prostě je vyměňte za druhou sérii s odlišným designem. Kde jinde vám bude něco takového umožněno?

     

Novinky a různá vylepšení v Homeworldu se dají počítat na tucty. Neobvyklý interface se třemi prostorovými osami, pomocí nichž se určuje poloha každého předmětu v okolním vesmíru, vypadá nejdřív docela složitě, ale po troše cvičení si na něj zvyknete. Kameru můžete ukotvit na jakýkoliv objekt a podrobně tak sledovat průběh bitev přímo od zdroje a z různých úhlů. Kliknutím pravého tlačítka myši na konkrétním objektu vyvoláte menu, z něhož si vybíráte akce tomu objektu přiřazené. Lodě můžete snadno sdružovat do skupin, což samozřejmě není žádná novinka, ale pro pořádek a případné zájemce o koupi je to třeba uvést.

     

I když ono to s tou koupí asi nebude tak horké, jedno odložení začátku distribuce už se konalo. Původní datum vydání bylo 1. září, ale bylo přesunuto na 15. téhož měsíce, a tak si zatím můžete projíždět demo tam a zpátky a představovat si, co všechno vás ještě čeká v útrobách plné verze.

Diskuze (4) Další článek: 3D Ultra Lionel TrainTown - demo

Témata článku: , , ,