Homeworld 2 - bude to překvapení nebo zklamání?

Před více než třemi lety nás vývojáři ze společnosti Relic udivili svou prvotinou Homeworld, což byla první skutečně 3D vesmírná realtime strategie. Zamilovaly si ji tisíce hráčů. Druhé pokračování se dlouho zdálo být nejisté, ale zbožná přání se nakonec vyplnila. Co tedy vlastně Homeworld 2 nabídne?
Homeworld 2 - bude to překvapení nebo zklamání?

Už první díl přinesl velice originální styl vyprávění epického příběhu rasy Hiigaranů, kteří se vydávají hledat svůj prastarý domovský svět. Homeworld 2 se odehrává přibližně 100 let po skončení prvního dílu, přičemž zachovává původní styl podání příběhu (kombinuje tedy  jak běžné animace, doufejme že opět tak krásné a typické jako předtím, s animacemi v herním enginu). Nepřátelskou rasou jsou tentokrát jacísi Vaygrané - zatímco Hiigařané si v poklidu žijí a pracují, osud jim chystá kdejaké nepříjemnosti.

 

Hráč se v jeho průběhu dozví nejen o historii celého vesmíru hry Homeworld, ale také o původu hyperprostorového cestování a osudu obchodnické rasy Bentusiů. Zatímco první díl se zaměřoval na jedinou planetu, Homeworld 2 vám otevře dveře do celé galaxie.

Homeworld nebyl dokonalá hra, ačkoliv k tomu neměl daleko. Takřka vše, co chybělo v Homeworldu však přinesl datadisk Cataclysm - pokud jste měli to štěstí a vlastnili oba tyto produkty, mohli jste si užívat vesmírných bitev takřka donekonečna a se vzrůstajícím potěšením ze hry. Je tedy otázkou, jaká vylepšení se nám sejdou ve druhém dílu.

 

 

Už předem je jasné, že se objeví nové vesmírné lodě (např. Battlecruiser) - odlišnost v jejich konstrukci mezi oběma hlavními rasami bude tentokrát mnohem zřetelnější. Navíc přibudou další možnosti přizpůsobení si lodí k obrazu svému (barvy apod.). Zachován zůstane starý dobrý systém misí s přesouváním flotily z mise do mise. Postřehneme i některé zřejmě víceméně minimalistické změny v ovládání, zejména v práci s kamerou. Jednou z největších novinek budou vesmírné stanice, továrny a loděnice, které přidají do hry zcela nový taktický prvek. Hráči díky tomu mimo jiné získají možnost rozhodovat čím své lodě při výrobě vybaví. A co teprve v multiplayeru!

Zajímavé bude také zakomponování subsystémů, které můžeme znát třebas z vesmírných simulátorů. Každá loď má nyní několik subsystémů, například obranný či pohonný, a ten je možné vyřadit bez toho, aby byla loď poškozena jakkoliv jinak. Stále se samozřejmě hráči budou muset vypořádávat s problémy rychlosti, respektive pohyblivosti - i malý, ale nesmírně rychlý stíhač by teoreticky mohl dokázat vážně poškodit obrovský, ale nemotorný bitevník. A to jsou jen některé problémy, na které bude nutné brát ohled.

Hlavní rysy hry:

  • ještě větší lodě, než jsme čekali
  • vesmírné "budovy" (stanice, loděnice)
  • nová rasa Vaygranů s jednotkami zcela odlišnými od Hiigaranů

Datum vydání Homeworldu 2 nebylo doposud oficiálně oznámeno, obecně se však počítá přibližně s podzimem 2003.

Oficiální stránka: http://www.homeworld2.com/
Výrobce: Relic Entertainment (http://www.relic.com/)
Vydavatel: Sierra (http://www.sierra.com/)

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | Vesmírná 3D realtime strategie
Výrobce: Relic Entertainment | Webové stránky hry
  • lehce inovovaný přístup ke stavbě jednotek
  • atmosféra, in-game animace posouvající příběh
  • jednoduchý design a interface
  • obtížnost
  • nutnost používat slabé jednotky i v pozdějších fázích
  • vynikající grafika
  • nevýrazný hudební doprovod
  • nepříliš velká atraktivita multiplayeru
  • absence formací => příklon k akci

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A