Homeworld: Cataclysm

Cataclysm bude prvním oficiálním datadiskem k ještě zdaleka nepřekonanému Homeworldu, 3D real-timeové strategii, která byla jako jedna z mála opravdu revoluční. Časově se tento přídavek bude odehrávat 100 let po původní hře, stanete se vůdcem jedné ze sekt - Kiithů, které se odtrhly od původního společenství po vítězné bitvě o Hiigaru.
Protože Kiithové jsou na společenském žebříčku položení poněkud níže, resp. jsou to tak trochu chudáci, již po generace uchovávají proroctví, které říká, že kdysi byla na exilovém světě Kharaku objevena cizí technologie, která přinesla lidem spásu a blahobyt. Cataclysm začíná právě v momentu, kdy je objevena starodávná vesmírná sonda, která slibuje objasnění této prastaré záhady. Jenže to by přeci bylo až příliš jednoduché - sonda je tedy nutně past. Obsahuje totiž pozůstatky podivné, zlé entity zvané "The Beast" (Zvíře, Bestie). Tato podiv(uhod)ná existence používá organicko-technologické finty na ovládnutí a podrobení jiných ras. Stejně tak se jí podaří ovládnout i část vaší mateřské lodi. Jenže to by to nebyla daleká, předaleká budoucnost, aby se o tomto "organismu" nedozvěděli i další hráči kosmického divadla a nezačali mít chuť na využití oné Bestie pro své vlastní jistojistě dobrosrdečné účely. Takže vaším úkolem bude jednak zabránit Bestii v jejích nekalých plánech, ovšem za druhé také držet od ní ostatní rasy (a podobnou vesmírnou chásku) pěkně daleko. Obzvláště když je tu ta možnost, že vaši nepřátelé z prvního dílu, tedy ti, kteří vás vyhostili z vašeho domovské světa, se pokusí Bestii použít na vaše znovuvyhoštění. A to už by opravdu bylo k smíchu (a zároveň k pláči). Osmnácti misemi se tedy budete muset probojovat, abyste odvrátili toto obrovské nebezpečí.

Samozřejmě, že pouhý nový příběh by datadisku příliš neslušel, tudíž množství nových jednotek, technologií a zbraní je samozřejmostí. A najdou se mezi nimi takové vychytávky, jako maskovací (mimic) lodě, které dokáží přizpůsobit svou velikost téměř jakémukoliv objektu, od asteroidu po nepřátelskou loď. Nebo např. koráby podobné Transformers, tedy takové, které mají možnost se složit do většího celku (lodě). A do třetice ještě třeba nové několikapaprskové fregaty, obsahující několik svazků iontových kanónů. Pro samotnou mateřskou loď je zde také řada novostí - např. bude možné přistavovat nové výzkumné a konstrukční oddíly a další možnosti upgradu. Vylepšení se týkají i samotného ovládání Homeworldu, přidány jsou např. waypointy, je vylepšeno bojového rozhraní, a další.

Podíváte-li se po okolních obrázcích, jistě uznáte, že vypadají opět o něco lépe než jednička. Oficiálně o nějaké nové grafice není nikde ani slůvko, ale mně se zdá být ještě úchvatnější než v prvním dílu. Tedy gigantickým vesmírným bitvám zdar a těšte se na letošní léto, kdy má Cataclysm vyjít.

Nejnovější komentáře