Horizon Zero Dawn: konec světa trochu jinak

vytisknout velikost písma
O RPG z podivného světa robotických dinosaurů a pravěkých lidí víme už delší dobu. Letošní E3 neodhalila moc konkrétních informací, spíš ještě vyvstaly nové otázky. Je ale nutné uznat, že jen z toho, co víme, to vypadá na pořádnou událost roku.

Spousta her se již odehrávala v post-apokalyptickém světě, který byl postižen nějakou katastrofou nebo globální epidemií. Co ale svět, kde dominují plechová monstra a lidstvo se vrátilo hluboko do minulosti, a to jak ve směru myšlení, tak technologií? Právě tenhle koncept se snaží Horizon vyobrazit. Je tady ale spousta otázek. Co způsobilo všechny tyhle události? Kde se vzali robosauři a kam odnášejí jádra, která sbírají po světě? Nic z toho zatím nevíme, ale sledováním událostí příběhu s Aloy v hlavní roli se odpovědí určitě dočkáme.

Sama hlavní hrdinka Aloy je jedna velká záhada. Patří do jednoho méně vyspělého kmene. Cestováním po světě se ale podívá i do vyspělejších kmenů, nebo i do takových, které jsou ještě více pozadu. Na výstavě jsme konečně měli možnost vidět záběry z Aloyiných dětských let, kde se vyptává co je vlastně zač a kdo byli její rodiče. Nikdo jí ale neodpoví. Také můžete zaslechnout, jak jedna osoba z kmenové rady říká, že Aloy je nikdo a přišla odnikud. Za jejím původem tedy stojí nějaká velká záhada a vypadá to, že bude na nás ji rozlousknout.

18820114266_a25a1a6c2a_o.jpg3079328-horizonzerodawn_e32016_thunderjaw_tallneck_1465873632.jpghorizon_dawn_zero_7_1.jpg

Aloy je holka zvědavá a snaží se zjistit něco o svém původu, a k tomu ještě objevit všechna tajemství zdejšího světa. Jako zdroj informací budou sloužit pozůstatky moderní civilizace. Ve videích jsme viděli několik podzemních komplexů a klasických budov. Můžete se těšit i na prozkoumávání zbytků mrakodrapů, které sem tam zahlédnete v dálce. Skrývají totiž odpovědi na všechny otázky.

 

Světem se šíří nákaza, která postihuje postupně všechny stroje. Tento virus způsobuje agresi a postižená robostvoření se nezastaví před ničím

 

Bez nějaké hrozby by to ale nebylo ono. Světem se šíří nákaza, která postihuje postupně všechny stroje. Tento virus způsobuje agresi a postižená robostvoření se nezastaví, dokud je nerozsekáte na jednotlivé součástky. Původ nákazy je další záhadou. Prostě se jednou zjevila neznámo odkud. Podle kmenové rady starších za všemi událostmi stojí bohové, ale Aloy se snaží všemu přijít na kloub. Horizon bude zkrátka plný objevování, a to jak záhad, tak samotného světa. Na objevování budete mít opravdu hodně prostoru. Na E3 se na chvíli ukázala část mapy a vývojáři tvrdí, že to byl jen malý kousek z obřího otevřeného světa.

Horizon-Zero-Dawn-Image-04.jpg

S nakaženými roboty se budete muset vypořádat. Mimo ně ale můžete narazit i na mírumilovná stvoření. Některá půjdou i nahackovat a následně osedlat. Zatím jsme viděli jen jeden druh takových robosaurů, ale osedlat jich půjde více. Souboje probíhají podobně, jako v sérii Monster Hunter. Není to až takový extrém, že jedno monstrum zabere půl hodiny, ale s jedním velkým protivníkem strávíte několik minut. Před bojem se budete muset patřičně připravit. K tomu vám pomůže zařízení, kterému Aloy říká Focus. Našla ho v jedné jeskyni, když byla ještě dítě. Díky tomu poznáte, jaký druh šípu způsobí největší poškození a co všechno můžete od nepřítele čekat.

Budete mít několik způsobů, jak se s nepřáteli vypořádat. Viděli jsme používání pastí, spoutávání a souboj s lukem. Luk bude Aloyina hlavní zbraň. Krom ní bude ještě moci nosit další 3. S nepřítelem ale nebudete muset bojovat jen z dálky, k dispozici budou i zbraně na blízko. Tady ale zbraňový arzenál nekončí. V jednom z prvních videí jsme viděli, jak Aloy používá jednu z odpadlých zbraní robota. Pokud tohle bude možné dělat u všech druhů, tak souboje budou mít docela velkou variabilitu. Myslím si ale, že tyto zbraně budou jen na jedno použití. Prostě je zvednete, vyprázdníte a jde se dál.

horizon-zero-dawn-pgw-5.jpghorizon-zero-dawn-screen-01-us-15jun15.jpghorizon-zero-dawn-screen-03-ps4-eu-16jun15.jpg

Styl, jakým budete bojovat, se projeví hlavně na tom, jaké součástky z poraženého robota budete ještě moci použít. Když ho rozstřílíte na maděru, zbude z něj jen velmi málo použitelného materiálu. Musíte tedy myslet na to, na jaká místa útočit a jak zachovat co nejvíce materiálu. Materiál totiž budete hojně využívat při craftingu, což je podle slov vývojářů hodně důležitý prvek hry. Lehčí věci jako šípy nebo pasti bude Aloy "craftit" za běhu, ale na složitější věci si bude muset najít potřebné náčiní a hlavně klidné místo, kde na ni nebudou útočit roboti.

 

Zkušenosti budete získávat ze soubojů a hlavních nebo vedlejších úkolů

 

Crafting je jedním ze dvou způsobů, jak Aloy posunout někam dál. Tím druhým způsobem je klasické odemykání schopností za zkušenosti, jak ho znáte z jiných her. Zkušenosti budete získávat ze soubojů a hlavních nebo vedlejších úkolů.

maxresdefault.jpg

Ještě tady nepadla žádná zmínka o vzhledu hry. Je to z toho důvodu, že k ní zkrátka nemám co říct. Jako většina her na letošní Sony konferenci Horizon vypadá prostě skvěle a kouzlo jí ještě dodává drobná stylizace. Je opravdu jedno, na co se podíváte. Robosauři, příroda, postavy, všechno vypadá špičkově. Ostatně, Guerrilla Games nikdy neudělali ošklivou hru.

Horizon Zero Dawn může dopadnout všelijak, ale jestli vývojáři splní vše, co slíbili, tak klidně může být hrou příštího roku. Nevím jak vám, ale jistým způsobem mi připomíná třetího Zaklínače. Otevřený svět, crafting, příběh se spoustou vedlejších odboček. Jenom ten Geralt mi tam chybí. Ale co, Aloy také není k zahození.

horizon-zero-dawn-screen-08-ps4-eu-16jun15.jpg

Vývojáři z Guerrilla Games se snaží dokázat, že kromě futuristických stříleček umějí dělat i open-world hry. S Horizonem se jim to zatím daří na všech frontách. Jak to celé dopadne, uvidíme 28. února příštího roku exkluzivně na Playstation 4.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 21 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A