Horn – nádherné fantasy dobrodružství (recenze)

vytisknout velikost písma
Po hororovém The Dark Meadow se tvůrci z Phosphor Games pustili do pohádkovějšího světa. A mají zatraceně vysoké ambice.

V levém horním rohu ikonky hry Horn je sice červený psík Zyngy, firmy proslavené tituly jako FarmVille, CityVille, a tak podobně Ville, nicméně netřeba se bát další tupé klikací hříčky. Horn má totiž na svědomí studio Phosphor Games, které stojí i za solidním klonem Infinity Blade jménem The Dark Meadow a i Horn z něj do určité míry vychází. Ovšem tentokrát zapomeňte na svázaný svět, kde musíte chodit jen po cestičkách, jak vám to hra dovolí. Horn vám totiž nabízí možnost se volně pohybovat, díky čemuž se víc podobá klasickým akčním RPG hrám. Tvůrci navíc z poličky s inspiracemi vytáhlí kromě Infinity Blade i The Legend of Zelda, čímž si u hráčů pořádně šplhli. Jen škoda, že svůj roh (což je český překlad názvu hry) nevyladili pro úplnou herní symfonii.

Horn 05.jpg


Horn vás seznámí se stejnojmenným kovářovým učedníkem, který se jednoho dne probudí a zjistí, že v jeho rodné vesnici místo mírumilovných spoluobčanů podupávají podivná monstra. Mladík tudíž popadne svůj meč a…dál už je to na vás.

Hlavním lákadlem hry je kouzelný svět a jeho pozvolné odhalování

Klasický dobrodružný příběh je dostatečně zajímavý na to, aby vás dokázal pohánět dál, ovšem hlavním lákadlem hry je kouzelný svět a jeho pozvolné odhalování. V Horn narazíte na boje, ale větší prostor dostává prozkoumávání herních lokací, hledání schovaných beden s poklady a dalších tajemství. Z toho důvodu tvůrci vsadili i na trochu netradiční styl ovládání.

Horn 01.jpg

I když je hra zabíraná z pohledu třetí osoby, nehledejte tu klasický směrový kříž – hrdina se pohybuje ťukáním po displeji, tažením prstu se rozhlížíte. Prosté, jednoduché. Horn se tímto podobá klasické adventuře, kde se postavy též vydají automaticky na místo, kam kliknete. Možná někomu bude déle trvat, než si na tento styl pohybu zvykne, ale po pár okamžicích vše vejde do krve a působí naprosto přirozeně. Pro skok přes průrvu stačí ťuknout na druhou stranu a následně mávnout prstem vzhůru, aby se hrdina chytil, při překonávání úzkých říms opatrně šoupáte prstem do strany, pokud někde vidíte aktivní místo, stačí ťuknout a hrdiny už dle situace udělá, co má.

Tenhle pozvolný styl pohybu může fungovat díky tomu, že boje jsou od něj odděleny a fungují zase trochu jinak. V podstatě se dá použít přirovnání k Infinity Blade. Proti vám vždy stojí jen jeden protivník, ve spodních rozích obrazovky jsou šipky pro úskok vlevo a vpravo, občas se může na displeji objevit ikonka pro skok, mečem sekáte črtáním prstu po displeji a to je v podstatě všechno. Ach ano, když je situace kritická, můžete si pomoci léčivým lektvarem, či silným granátem, ale pozor, obojího je omezené množství a dokupování je pěkně drahé.
Každý z protivníků, kterým čelíte, má na svém těle ukryté slabé místo, které můžete sekáním odhalit a následně tak dávat silnější rány, zároveň stvůry mají i své typy útoků, takže boje nejsou jen tupým čmáráním po displeji sem i tam. Právě naopak, pokud na to půjdete chytře, zjistíte, že souboje jsou jednoduché. Možná až trochu moc.

Horn 02.jpg

Průzkum lokací a bitky ještě zpestřují různé jednoduché hádanky, jako tahání za páky v různém pořadí, svoji roli má i roh hlavního hrdiny, který díky postupně získávaným melodiím odkrývá další cestu vpřed. Přidejte i jednoduché vytváření nového vybavení, kdy hledáte po lokacích roztroušené plány, s kterými si následně můžete za zlaťáky a krystaly vykovat novou zbraň či brnění, a máte recept na zábavnou hru. Kardinální chybou však u Horn je, že tvůrci vymysleli funkční herní prvky, ale bohužel je točí pořád dokola. Když v šesti malých dungeonech posbíráte šest rudých krystalů, abyste se následně posunuli do nové lokace a dělali to samé znovu, přepadne vás beznaděj. Právě v tomto je rozdíl mezi zmíněnou Zeldou a Horn – v japonském herním klenotu na vás designeři chrlí jeden originální nápad za druhým, mění tempo i náladu hru. Horn v tomto působí jak chladný produkt sériové výroby – nějak to nabouchejte dohromady, ať to hráčům zabere aspoň pět hodin…

Horn 03.jpg


Je to škoda, protože jak jsem už zmínil, Horn staví na fungujících herních prvcích a naprosto nádherném fantasy světě. Výtvarná stránka lehce připomíná legendární melancholické ICO z Playstationu 2 a hra běží na Unreal Enginu, takže technicky vypadá úžasně.

Horn běží na Unreal Enginu, takže technicky vypadá úžasně.

Horn jsme zkoušeli na tabletu Nexus 7 s Tegrou, pro kterou byla optimalizována, takže se dočkáte nějakých grafických efektů navíc. Pochválit zaslouží hlavně nasvícení, částicové efekty, pohyb látek a detailní textury postav, ale i celkově je Horn jedna z nejkrásnějších her na mobilních zařízeních. Navíc je grafika podpořena i kvalitní audio stránkou, ať už se jedná o dabing postav, či hudbu.

Horn 04.jpg

Nebýt stereotypu, je Horn absolutním herním klenotem. Takhle představuje „jen“ slušné akční RPG, kterým můžete ukazovat se slovy: „zírej, jak krásnou to má grafiku.“ Mimochodem, ve hře narazíte i na mikrotrsansakce, za reálné peníze si lze kupovat herní měnu a tak se dostat dřív k silnějším zbraním a lepším brněním. Ovšem pokud nejste extrémně netrpěliví hráči, potřebovat to nebudete.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: RPG | Akční RPG
Výrobce: Phosphor Games | Webové stránky hry
  • Nádherný fantasy svět
  • Krásná grafika
  • Slušná herní doba
  • Zábavné boje
  • Zajímavý příběh
  • Nezvyklé ovládání
  • Až zbytečně jednoduché
  • Stereotypní
Související články
  1. Infinity Blade II vypadá graficky naprosto neuvěřitelně
  2. 9mm – Max Payne v mobilu (recenze)
  3. Order & Chaos Online – mobilní World of Warcraft (recenze)
  4. Liqua Pop - zábava s kapkami rosy (recenze)
  5. N.O.V.A. 2 – Halo do kapsy (recenze)
  6. Eternal Legacy - japonská inspirace (recenze)

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 5 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |