Hororový svět H.P. Lovecrafta ožívá i na monitorech

Hororový svět amerického spisovatele H.P. Lovecrafta je vděčnou studnicí nápadů jak pro ostatní knižní autory, tak pro filmové tvůrce. Na motivy jeho románů byly v minulosti vytvořeny i počítačové hry, žánrem z větší části adventury. Již několik let pracuje firma Headfirst Productions na hororové FPS s názvem Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, beroucí si za vzor právě fantaskní svět H.P.Lovecrafta.

  

Ve hře se vžijeme do role soukromého očka Jacka Walterse, dříve policejního důstojníka, který se vydal na cestu do záhadné rybářské vesnice Innsmouth, aby našel dlouho pohřešovanou osobu. Jak už to ale v hororech bývá, naše cesta postupně nabere kurs, jenž směřuje do těch nejtemnějších koutů našeho světa. Brzy prý objevíme děsivé souvislosti mezi tamními obyvateli a záhadnými rituálními vraždami, které se ve vesnici udály. Vše směřuje k oživení jakéhosi prastarého zla; zla tak starého, že po naší planetě kráčelo již dlouho před tím, než člověk vůbec existoval. V Call of Cthulhu se podíváme nejen do oné přímořské vesnice, ale také na mnohá jiná místa včetně obrovského podmořského města. To bude zasazeno do doby poválečných dvacátých let minulého století.

Kromě zajímavého světa bude Call of Cthulhu nabízet i zajímavé zpestření, které se týkají hratelnosti. Autoři pro nás připravili systém "Příčetnosti", jenž se dynamicky mění podle aktuální herní situace. Během vypjaté situace se nám tak snadno může, že nás přepadnou stavy halucinací a panického strachu. To by se prý mělo projevovat hlavně zajímavými grafickými efekty navozujícími stav strachu, který postava právě prožívá. Kromě toho zranění budou mít na postavu bezprostřední vliv, takže míření se stane nepřesnější, pohyb hlavního hrdiny pomalejší atd. Během hraní bychom se měli dočkat i nějaké té hádanky, jíž budeme muset přijít na kloub, či interakce s ostatními charaktery.

  

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth vypadá náramně i po grafické stránce a autoři pochopitelně slibují podporu nejnovějších standardů, přítomnost dynamického osvětlení scény, detailních textur a propracovaných animací. Koneckonců, na vlastní oči se o tom můžete přesvědčit v naší galerii. Vydání Call of Cthulhu je po mnoha odkladech naplánováno na léto 2005, a to jak pro PC, tak pro konzoli Xbox. Snad se tentokrát konečně dočkáme.

Zdroj: Worthplaying, Gamershell

Váš názor Další článek: Development kity pro Nintendo Revolution jsou venku

Témata článku: , , , , , , , ,