Hostile Waters

V roce 2013 je lidstvo poprvé zcela jednotné. Nikde žádné války ani boje. Lidská civilizace směřuje k dokonalosti. Jenže takovýto směr vývoje se nelíbí starým zatvrzelcům, bývalým vládcům starých časů, jejichž jedinou zábavou byla právě válka. A tak bývalí magnáti, despoti a prezidenti spojí své úsilí v jediný cíl - rozbít strukturu současného světa a nastolit opět nadvládu nemyslného válčení.
V roce 2013 je lidstvo poprvé zcela jednotné. Nikde žádné války ani boje. Lidská civilizace směřuje k dokonalosti. Jenže takovýto směr vývoje se nelíbí starým zatvrzelcům, bývalým vládcům starých časů, jejichž jedinou zábavou byla právě válka. A tak bývalí magnáti, despoti a prezidenti spojí své úsilí v jediný cíl - rozbít strukturu současného světa a nastolit opět nadvládu nemyslného válčení. Vystavějí svou armádu na dvaceti přísně ukrytých ostrůvcích v Pacifiku a jednoho dne vyjedou. Jenže svět, který se chystají dobýt, již odložil zbraně. Zbyla jen jedna, téměř zapomenuta v blankytných dálavách Tichého oceánu. Poslední Adaptivní křižník, poslední naděje lidstva. Stroj, který v sobě kombinuje celý vojenský výrobní komplex včetně řídící logiky. Jen ten může zachránit svět.

Ehm, tedy, zní vám to asi trochu povědomě, že? Ano, příběh hry Hostile Waters není přespříliš originální. Ale co bychom nechtěli - vždyť se jedná o renovaci (mně ne)známé klasiky Carrier Command, a tak musíme počítat s jistou nadsázkou. Osobně jsem Carrier Command nikdy neměl tu čest hrát, ale nepochybuji, že mnoho lidí se u něj velmi dobře bavilo. Problém je v tom, že na tak starou hru si dnešní mladá generace už jen těžko vzpomene. Vývojáři v Rage Software (např. výborná akce Expandable či nejnověji Incoming) se proto rozhodli, že přenesou vlastnosti Carrier Command do nového zpracování, plně 3D akcelerovaného, s novými vylepšeními.

Půjde vlastně o takového Homeworlda na matičce zemi. Zmíněný Adaptivní křižník není nic jiného, než obrovská továrna na válečné stroje a zároveň hlavní základna. Výzkum, výroba, řízení, vše je soustředěno v něm. Jeho ztráta se rovná prohře.

Hra bude rozdělena na několik misí (oproti Carrier Commandu, kde se údajně muselo zdlouhavě přejíždět z jednoho ostrova na druhý). V každé z nich budete mít pod svým velením několik různorodých jednotek, které budete moct plně ovládat. Když říkám plně, tak PLNĚ. Do každé z nich si budete moct vlézt a zažít bitvu doslova na vlastní pancíř. Někdy bude dokonce přímo nutné vést útok. To poněkud zvýší obtížnost - hráč bude muset v jednom okamžiku zároveň velet ostatním jednotkám a s tím ovládat vlastní stroj.

Ostatní jednotky budou ale také zčásti kontrolovány umělou inteligencí zvanou "Lapač duší" (Soulcatcher), která dovolí přenášet "duše" (zkušenosti, vlastnosti) jednotlivých vojáků mezi různými bojovými stroji.

Protože se HW bude odehrávat na planetě Zemi, bylo nutno vytvořit fyzikální model prostředí. Na to si vývojový tým vyhradil přímo jednoho programátora, který vytvořil zřejmě jeden z nejpropracovanějších modelů prostředí, jaký kdy byl ve hře k vidění. Např. z vybuchujícího vehiklu nezbude pouze nevzhledná hromada trosek ... tedy vlastně zbude, jenomže ty trosky budou "přesné" části původního celku. A opět s nimi bude možné zacházet zcela v duchu fyziky - pokud troska vyletí na strmý kopec, skutálí se dolů. A co teprve taková voda (vrak stíhače pohupující se na vlnách, ach jak romantické!). Inu bude to jistě něco velmi unikátního.

Hra bude podporovat EAX i Aureal 3D a bude vyžadovat 3D akcelerátor. Vyjít by měla během nejbližších dnů - týdnů.

Váš názor Další článek: Thief II: The Metal Age

Témata článku: , ,