H.P.Lovecraftův Call of Cthulhu - bude to nejděsivější hra všech dob?

Kniha Call of Cthulhu od světoznámého spisovatele hororově laděné literatury, H.P.Lovecrafta, se dočká i počítačového ztvárnění. Licenci na hru zakoupila britská společnost Headfirst Productions, která má mimo jiné na svědomí i připravované třetí pokračování příběhů Simona Sorcerera. Podle obrázku bude Volání Cthulhu skvělou zábavou.
Kniha Call of Cthulhu od světoznámého spisovatele hororově laděné literatury, H.P.Lovecrafta, se dočká i počítačového ztvárnění. Licenci na hru zakoupila britská společnost Headfirst Productions, která má mimojiné na svědomí i připravované třetí pokračování příběhů Simona Sorcerera. Podle obrázku bude Volání Cthulhu skvělou zábavou. Bude se jednat o hru viděnou z vlastních očí, nebude to však tuctová 3D akce, ve kterých jde pouze o zabíjení všeho, co se hýbe. Dle tvůrců se bude jednat o jedinečnou hororovou adventuru vyobrazenou z pohledu vlastních očí. Nevím, jak moc se podaří autorům dodržet toto předsevzetí, přeci jen podobných pokusů bylo mnoho, velká část z nich však sklouzla do řídké ubohosti, lze se tedy pouze dohadovat. Z minulosti se ale i přes tu spoustu titulů tyčí pár zástupců, kterým se podařilo hru i ve 3D pohledu z vlastních očí vynikajícně zvládnout – například sága o detektivovi Texi Murphym nebo vynikající Blackstone Chronicles. Konečně, obrázky z Volání Cthulhu napoví mnohé – byť se jedná zatím je o preview.

Příšera evokuje vzpomínky spíše na Unreal Tournament než hororovou adventuru... no uvidímeHra světel a stínů... základ každé pořádné strašidelné story

Mrtvolka s nevlídným úsměvem na rtech... zase se někdo blbě vyspal...Něco mi říká, že bych se k té rouře neměl přibližovat...

Plošinky, můstky, nebude ona to akonec místo adventurky arkáda? :)Bojím se vydat úzkou cestičkou vprostřed... co když... příšera na mě... jako spadne, no?

To podstatné, co si hra vezme z Lovecraftovy tvorby, bude nejen děj, ale především hutná atmosféra, jíž jsou jeho knihy nasyceny, ne-li přesyceny. Slovy hlavního designera projektu – „Chceme udělat nejstrašlivější hru všech dob.“, a to myslím hovoří za sebe. hra vyjde primárně pro PC samozřejmě, do budoucna se však intenzívně uvažuje o konverzích na Dreamcast a PlayStation 2. Spolu s příchodem hry na tyto konzole by již mělo fungovat online spojení se serverem, kde se budou objevovat nová prostředí, ale především puzzle. Osobně mám názor trošku rozporuplný – na jedné straně se nebude jednat o 3D řežbu, nicméně na druhé straně mi adventury na konzolích přijdou stále jako sci-fi – mainstreamem konzolí jsou především akční hry, znamená to tedy, že bude hra přeci jen více akční, než autoři slibují?

Hra by měla být definitivně hotová v druhé polovině příštího roku, je však otázkou, zda se tak stane – snad pro mé sympatie s Lovecraftovou tvorbou bych byl nerad, kdyby se cokoliv uspěchalo; na druhé straně ve mně bije srdce vášnivého adventuristy, který by si rád už hru zahrál. Není-liž pravda, toto je dilema...

Nejnovější komentáře