Hráli jsme Assassin's Creed Odyssey: když Řekové ještě nosili meče

Podívali jsme se na Gamescom a podařilo se nám vyzkoušet chystaný epos Ubisoftu. Zdá se, že to bude skvělá hra… ale těžko říct, zda se stále jedná o Assassin's Creed.

Když jste novinář a jdete na Gamescom, snažíte se dojednat co nejvíc schůzek. Zmatek způsobený velkým množstvím lidí vás nutí čekat na hry fronty, což za jeden aktivní den hodně omezuje.

S Ubisoftem jsme sice nic dohodnutého neměli, ale díky tomu, že jsme přišli již v 9 ráno, kdy jsou haly ještě prázdné (na akci jsme byli pouze 21. srpna, kdy není do areálu pouštěna běžná veřejnost) se nám nejen podařilo nového Assassína vyzkoušet, ale dokonce si s námi popovídal vývojář… respektive velmi krásná vývojářka.

Vítejte v peloponéské válce

Co si budeme povídat, peloponéská válka bohužel není moc známým konfliktem, což je chyba, jelikož se jedná o nesmírně významný milník, o takovou řeckou světovou válku. Když mi vývojářka řekla časový údaj, jak daleko je válka od bitvy u Thermopyl, bylo mi jasné, že u mě moc velkou znalost historie nečekala, zatímco já naopak jako nadšenec atakoval na tuto část hry.

odyssey_5.jpg
Místo historické přesnosti se vývojáři radši vymlouvají. Přesto je parádní podívat se do Řecka

Jak známo, série Assassin‘s Creed je hrdá na to, že je historicky přesná. Ano, s historií si hraje, ale stále se drží určitých faktů a zákonitostí. Právě zde místo historické přesnosti používají vývojáři na obranu výmluvy. Když jsem se zeptal, proč ve hře používáte obouruční palcát místo kopí a štítu, řekla mi, že hlavní hrdina nemá kopí a štít, protože je to jen žoldák, může mít co chce. No… dejme tomu. Na otázku, proč nemá kopí a štít nepřátelský athénský voják, mi vývojářka radši ani neodpověděla.

 

Místo historické přesnosti používají vývojáři na obranu výmluvy.

 

Můžu bojovat za Athény?“ zeptal jsem se hned, co jsem demo spustil. „Ano, můžeš,“ řekla mi vývojářka: „jen to neplatí pro toto demo.“ Logicky jsem samozřejmě odvětil otázkou, zda v konfliktu mohou vyhrát Athény, i když válku ve skutečnosti prohráli. Odpověď, že pokud budu dobrý, tak vlastně ano, celou otázku o historické přesnosti vyřešila. Jak se zdá, v AC Odyssey klidně mohou válku vyhrát Athény.

odyssey_1.jpgodyssey_4.jpgodyssey_6.jpgodyssey_7.jpgodyssey_8.jpgodyssey_9.jpg
Jsou zde silně zdůrazňovány RPG prvky, dokonce získáváte nové vybavení

Víc z historie jsem bohužel nevyždímal. Hra se neodehrává na začátku války, ale již v jejím průběhu, kdy přesně mi neřekla. Zúčastníme se i skutečných historických bitev, které jsou zatím stále utajené. Ještě jsem se chtěl zeptat, zda hra blíže řeší politiku mezi městskými státy, ale to už vývojářka musela odejít.

S palicí proti hoplítovi

Pokud vám předchozí odstavce přišly zbytečné a od hry chcete jen to, aby vás bavila, třeba si přijdete na své. Na místě bylo demo pozemních i námořních soubojů a bohužel jsem nedostal dostatek času na to vyzkoušet všechno. Zahrál jsem si pozemní boj a zkusil přesně tu pasáž, která se objevila na E3, pouze místo rozhovoru se Sokratem následoval hned boj proti armádě Athén.

Herní styl je velmi podobný předchozímu Origins. Bráníte se, sekáte, můžete rychle přepnout na jinou zbraň nebo na luk. Novinkou jsou speciální schopnosti. Chybějící neznalost nových herních mechanik mi znemožnila schopnosti lépe vyzkoušet. Je ale očividné, že RPG prvky zde budou hrát hlavní roli. Opět levelujete, opět nad nepřáteli vidíte jejich životy, jen je tentokrát více propracován systém schopností a získávání vybavení. Jak přesně nebylo možné za krátkou dobu lépe otestovat.

 

Herní styl je velmi podobný předchozímu Origins. Bráníte se, sekáte, můžete rychle přepnout na jinou zbraň nebo na luk. Novinkou jsou speciální schopnosti.

 

Osobně očekávám, že vás hra bude více tlačit do soubojů, asasinace naštěstí ale zůstávají. Rozdílné možnosti při rozhovorech jsou velkým lákadlem, ale jak moc to ovlivní hru momentálně nedokážu říct.

Řecko je dechberoucí

Grafická stránka hry je naprosto famózní, nečekejte však příliš velký posun od Origins. Byl použit stejný engine - AnvilNext 2.0 a je to poznat. Když se ale podíváte na naši recenzi AC Origins, kde jsme grafickou a technickou stránku hry (oprávněně) pochválili, je vám asi jasné, že se v žádném případě nejedná o problém.

Assassin's Creed Odyssey by asi ani nemusel být Assassin's Creed a čistě herně by to možná bylo lepší. Samozřejmě tento název má hra kvůli prachům. Hra zdůrazňuje jiné prvky a je svá bez ohledu na to, zda s výkladem dějin nesouhlasí ani Thúkydidés. Přesto vypadá zatím naprosto parádně a pokud vývojáři nepoleví, máme se na co těšit.

Assassin's Creed Odyssey vychází 5. října na Xbox One, PS4 a PC.

Váš názor Další článek: Assassin's Creed si dává pauzu, příští rok se nového dílu nedočkáme

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,