Hráli jsme Battlefield 4 Beta: krví a potem

Vyzkoušeli jsme si všude propagovanou betu multiplayeru válečné akce Battlefield 4. Zase taková sláva to ale není!

V herním světě končí každý rok stejně. Tedy minimálně v žánru FPS, kde je předvánoční, respektive vánoční část roku věnována souboji těch největších z největších. Ano, samozřejmě mluvíme o Battlefieldu a Call of Duty. O hrách, které to s nástupem nové generace konzolí budou mít opravdu těžké, a to obzvláště první jmenovaný. Zatímco Call of Duty si totiž všechny domácí úkoly udělalo a láká na hodně slušný pokrok, Battlefield letos hodlá opisovat od svého předchůdce.

Napůl převlečená trojka

Minimálně právě probíhající beta to naznačuje. Jestli se totiž o ní dá něco říci bez jakýchkoli rozpaků, pak to, že na první pohled viditelný posun se opravdu nekoná a to prakticky na žádné z front. Ve výrazný posun grafiky sice nevěřil takřka nikdo, ale že to bude až tak špatné jsem opravdu netušil. Teď to nechápejte nijak špatně, Battlefield 4 je pořád jednou z nejpěknějších her současnosti, a pokud máte skutečně nebušené herní PC, určitě bude na co koukat.

bf4 2013-10-10 18-19-11-59.jpg bf4 2013-10-10 18-19-21-11.jpg bf4 2013-10-10 18-19-41-30.jpg

Ovšem nový Frostbite je posun pouze o půlgeneraci a když nepočítám nějaké částicové efekty, simulaci ohně a podobné parádičky, čtyřka je převlečená trojka. Trojka, která nabídne trošku otevřenější lokace a subjektivně vnímáno i mnohem členitější prostředí, ale pořád pěkná trojka. Snad jediné výraznější zklamání má na svědomí model poškození. Od Bad Company 2 se destrukce vůbec nikam neposunula a spíše bych řekl, že je to ještě větší bída. Rozstřílet zase tak moc věcí nejde a když mnohdy nezanechá granátomet na okolních budovách ani škrábnutí, je to vyloženě k smíchu. V tomto ohledu zkrátka platí sliby chyby.

bf4 2013-10-10 18-20-37-58.jpg

Frajeřinky a detaily

To samotné válčení už přeci jen podává mnohem uspokojivější výkony. Tedy pokud jste měli rádi trojku. V základních principech totiž změny zcela absentují a totožný zůstává i celkový feeling, který si z bitvy odnášíte. Působivé zvukové efekty a slušná atmosféra tak hrají prim. Na první pohled viditelnou změnou je snad jen přepracovaný Battlelog. Ten už se stihl vyvinout v téměř klasickou sociální síť a v praxi mě na rozdíl od svého předchůdce ani moc neštval.

bf4 2013-10-10 18-20-52-53.jpg bf4 2013-10-10 18-21-19-25.jpg bf4 2013-10-10 18-22-13-51.jpg

Právě naopak, nově nabízí hned několik užitečných vychytávek a přiznejme si, každý má rád podrobné statistiky. Kdyby se ale jednalo o featuru zakomponovanou přímo do hry, určitě bych byl mnohem raději. Stále totiž ještě platí, že při prvním načítání hry přímo z Battlelogu trvají všechny loadingy nesnesitelně dlouho.

Snad jedinou novinkou je mód Commander, který už se vyskytl ve starších Battlefieldech. Bohužel se mi ho však z bety nepodařilo zpřístupnit. Ve zkratce se ale jedná o to, že nebudete přímo na bojišti jako voják, ale z pozice velitele budete ovlivňovat bitvu skrze vzdušnou podporu či udílení rad svému týmu. Na videích to vypadá efektně, praktické využití ukáže až plná verze.

bf4 2013-10-10 18-25-45-35.jpg

Z opravdových novinek nám tak zůstává pouze možnost zlikvidovat jednu, na některých mapách možná i dvě vybrané budovy. V začátcích hodně cool featura, ale po nějaké době spíše neskutečně otravná frajeřinka, jejíž účel mi zůstal a asi i navždy zůstane skryt. Daleko účelnější a také zábavnější mi přišla možnost ovlivnit válečnou vřavu skrze detaily, jako je možnost zvednout betonové závory pro auta nebo třeba udělat čáru přes rozpočet zatažením rolet. Jestli ovšem kvůli tomu kupovat další Battlefield, to už je na vás.

bf4 2013-10-10 18-32-49-23.jpg bf4 2013-10-10 18-34-09-30.jpg bf4 2013-10-10 18-34-24-55.jpg

Skepse

Co se mě týče, asi už jste pochopili, že zrovna dvakrát nadšen nejsem. Novinek je málo a audiovizuál je spíše standardní. Od trojky rozhodně zaznamenal posun naprosto minimální. Výsledný zážitek navíc sráží abnormální množství bugů a nulová optimalizace. Tři železa s nadprůměrným hardwarem, a na pokaždé se mi vyskytly enormní propady FPS, o neustálém odpojování od serverů ani nemluvě. Technické neduhy bych ale prozatím ještě přešel. Přeci jen se bavíme o betě. Bohužel ale nevěřím, že DICE ve finále přijdou s něčím výrazně lepším.

bf4 2013-10-10 18-29-03-14.jpg

A nyní nemluvím jen o technické stránce věci. Nějak nejsem schopen věřit, že má hráčům trojky multiplayer čtvrtého dílu co nabídnout. Jediné ospravedlnění je vydání na nových konzolích, ale beta jasně ukazuje, že na PC to bude mít Battlefield prostě obtížné.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A