Hráli jsme betu Halo 5: Guardians - Halo se vrací

Svět Halo se těší obrovské oblibě po celém světě. Vlajková loď konzolí Xbox se v příštím roce dočká pátého dílu. My jsme vyzkoušeli multiplayerovou betu.

Ačkoliv beta oficiálně začíná teprve 29. prosince a je k ní nutné vlastnit nedávno vydanou kolekci Halo: The Master Chief Collection, novinářům a lidem v preview programu bylo testování umožněno o něco dříve. I proto vám teď můžeme přinést dojmy z toho, jak se Halo 5: Guardians ve více lidech hraje.

Ještě před tím, než se pustíme do samotného hodnocení, krátce shrneme obsah časné bety. Obsahuje rychlý matchmaking až pro osm živých hráčů a dvě odlišné mapy. Hraje se v režimu Slayer, což je v podstatě týmový deathmatch. Který z týmů dosáhne padesáti zabití jako první, vyhrává. Na mapách jsou rozesety zbraně (odstřelovačská puška, samopaly, atd.), které jsou do jisté míry klíčem k výhře, protože tým, který zbraněmi disponuje, má pestřejší arzenál, a proto více možností, jak zaútočit.

2725409-halo-5-guardians-multiplayer-beta-trench-breakout-move-out.jpg 2725410-halo-5-guardians-multiplayer-beta-trench-breakout-slam.jpg Halo-5-Guardians-Multiplayer-Beta-Empire-Monster-Hunter.0.0.jpg

Spartani do boje

Tím nejdůležitějším klíčem k úspěchu ale samozřejmě pořád zůstává pohotovost a přesnost jednotlivých hráčů a zároveň spolupráce mezi nimi. A tím se pomalu, ale jistě dostáváme k samotnému hraní. Halo 5: Guardians je střílečka z prvního pohledu, a proto vyžaduje perfektně fungující FPS mód. U Halo her jsme si zvykli na jistý standard, Guardians si ho naprosto bez problémů drží, ba naopak, posouvá ho ještě dál.

 

Pohyb postavy je nádherně plynulý, míření a střelba pohodlná a přesná

 

Pohyb postavy je nádherně plynulý, míření a střelba pohodlná a přesná. Pocit z hraní se popisuje těžko, ale my jsme při bitvách měli pocit naprosté kontroly nad postavou. Samozřejmostí je perfektní odezva. Hýbat se dá i ve směru vertikálním, to znamená skákat. Tlačítkem B pak ve vzduchu i na zemi můžete dělat rychlé úskoky stranou anebo dopředu či dozadu. Při hraní zkrátka všechno fungovalo tak, jak má.

halo5guardabilities.jpg

V betě Halo 5: Guardians okusíte hned několik zbraní. Zdají se být vyvážené a do tempa bety perfektně sedící. Naleznete tu klasické spartanské útočné pušky, samopaly, pistol, granáty, Prophetovu dýku, brokovnici i odstřelovačskou pušku. Jak již bylo řečeno, současná beta obsahuje dvě mapy – a to sice předělanou mapu z Halo 2 Midship pod názvem Truth a zbrusu novou lokaci Empire. Druhá zmiňovaná se nám líbila moc. Jde o jakýsi moderní výzkumný komplex se spoustou uliček, koridorů, tunelů, mostů, místností, ale i volného prostranství. Vyhrát se tu dá jedině dobře zvolenou taktikou.

Truth nám naopak přišla nic moc. Byť jde o klasickou mapu z Halo 2, na nás příliš nezapůsobila, protože jde o kruhový koridor, ve kterém se víceméně pořád běhá dokola a neustále se bojuje na těch stejných místech. Pro taktiku se tu moc prostoru neotvírá. Plnohodnotná beta začíná 29. prosince a ta by měla dohromady obsáhnout sedm map. Jsme moc zvědaví na ostatní výtvory. Empire je skvělá, Truth slabší, ale samozřejmě záleží na hráči samotném, jaký typ map preferuje. Bezpochyby si vyberete.

halo-5-guardians-armor-unlocks-from-halo-the-maste_mzv1.1920.jpg halo-5-guardians-multiplayer-beta-empire-get-to-cover.jpg Halo-5-Guardians-Multiplayer-Beta-Empire-Rocks.0.jpg

Boje samotné jsou intenzivní a věrné kořenům série. Obě dvě mapy v betě jsou totiž malé, což logicky znamená, že bojovat se bude především na velmi krátkou vzdálenost a velmi často. To je rozhodně fajn. Někdy se ale může stát, že se respawnete a hned za rohem čeká nepřítel. Taktika hraje podstatnou roli ve většině případů, ale místy můžou boje připomínat spíš bezhlavé přestřelky než taktický boj. Vnímáme to ale jako pozitivum, protože tempo hraní se vlastně neustále mění – jednou je třeba vyčkávat, podruhé se po hlavě vrhnout mezi poletující olovo. Paráda.

Plynulá grafika

Halo 5: Guardians bude prvním dílem série určeným výhradně pro novou konzoli Xbox One. Očekávali jsme proto i z hlediska technického lahůdku. Dočkali jsme se? Ano! Beta vypadá opravdu famózně. Těšit se můžete na perfektní modely jednotlivých vojáků, ostré textury, spoustu speciálních doprovodných efektů a také na 60 snímků za sekundu. Ty sice hra při intenzivním boji nedrží, ale ve většině případů běží naprosto nádherně. Vzhledem k tomu, že jde o betatesting, nemáme o finální verzi žádné obavy.

 

Ozvučení zbraní i hudba v menu je perfektní. Nelíbil se nám však hlas oznamující stav skóre, vítězství a tak dále

 

Obecně Halo 5: Guardians beta působí technicky vyladěně. Pomineme-li problémy s matchmakingem (nemožnost z něj vyskočit, trvá dlouho, atd.), s jinými nedostatky technického rázu jsme se nesetkali. Ozvučení zbraní i hudba v menu je perfektní. Nelíbil se nám však hlas oznamující stav skóre, vítězství a tak dále. Hluboký a drsňácký hlas sem snad zabloudil ze série Unreal Tournament. Přejeme mu šťastnou cestu zpátky.

Halo-5-Guardians-Multiplayer-Beta-Empire-Overwatch.0.jpg

Hratelnost je to, co z Halo série dělá jednu z nejoblíbenějších her na světě. Guardians si ji drží i v multiplayeru. Měnící se tempo bojů (jednou pobíháte a střílíte kolem sebe jako v Call of Duty, podruhé zase týmově plánujete útok jako v Battlefieldu 4), vyspělost po technické stránce a Halo šmrnc zajišťují perfektní hratelnost. Zlepšují ji i další maličkosti jako například to, že Spartana si můžete přizpůsobit po stránce vzhledu (brnění, helma, výstroj, atd.) dle vlastních představ nebo že v průběhu hraní máte přesný přehled o tom, jak jste danému týmu přispěli (počítání asistencí, distrakcí, atd.)

Beta nás utvrdila v tom, že Halo 5: Guardians bude pravděpodobně největším trhákem příštího roku na konzoli Xbox One. A vzhledem k tomu, že jsme prozatím testovali jen miniaturní část multiplayeru a k singleplayeru jsme ani nepřičichli, nemůžeme se dočkat, co nám 343 Industries v roce 2015 přinesou. Jsme si ale jistí, že půjde o víc než důstojného nástupce předchozích Halo her. A to minimálně!

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 9 N/A
Project Cars 2: závodní hra roku? (recenze)

Project Cars 2: závodní hra roku? (rec…

Na startovní čáru se nám řadí letošní první velký favorit na titul závodní hry roku 2017. Alespoň tedy papírově. Dlouho očekávané pokračování závodního simulátoru Project Cars je na světě. Jak tedy dopadl?

včera | | 18 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A