Hráli jsme betu Halo Wars 2: mezirasová brutalita

Před časem někoho napadlo, že by ze střílečky Halo mohli udělat strategii – a povedlo se to! Halo Wars se stalo tak úspěšných titulem, že se chystá jeho druhý díl. Jak na nás působí jeho beta?

Když Microsoft v pondělí na své konferenci na E3 ukázal první pořádný trailer na Halo Wars 2, oslavil ho otevřenou betou. Ta běží na Xboxu One až do 20. června. Jakožto fanoušek Halo jsem ji samozřejmě nemohl vynechat a s nadšením se pustil do boje. Jak se beta vlastně povedla?

Když Master Chief už nestačí

Hned ze začátku nutno říct, že se bohužel jedná o jednu z nejhůře stabilních betaverzí, kterou jsem zkoušel. Vše to omlouvá pouze upozornění vývojářů, že se skutečně nejedná o výsledný produkt a stabilita není zaručena. Často mi tedy hra padala či úplně zamrzla.

halo_wars_3.pnghalo_wars_1.pnghalo_wars_2.pnghalo_wars_4.pnghalo_wars_5.pnghalo_wars_6.pnghalo_wars_7.png

Naštěstí mi to vynahradila svým provedením. Halo Wars 2 je velmi old-schoolová záležitost, a to je dobře, do hry se to totiž až překvapivě hodí. Začínáte s jednou velkou základnou kolem které stavíte menší budovy. Základem jsou pak budovy na tvorbu energie a zásob, které můžete vylepšovat a potřebujete je na stavbu dalších budov a jednotek.

Hra je tedy založena na postupném vzrůstu. Musíte si zajistit příjmy a budovat dál a dál a poté, co získáte opravdu silnou ekonomiku, se můžete pustit do výstavby opravdu velkých tanků či leteckých jednotek. Jednotky pak můžete nadále vylepšovat.

Mysl stvořená pro válku

Dalším zdrojem surovin je i mapa. Na té jsou poházené možné trvalé zdroje energie či chvilkový zdroj zásob. Ty přebíráte pomocí jednotek, respektive pomocí pěchoty. Ve hře funguje zajímavý systém, který zaručí, že se pravděpodobně vrhnete do tvorby všech druhů jednotek – tedy pěchoty, vozidel a leteckých strojů.

 

Styl boje funguje jako kámen, nůžky, papír. Vozidla zničí pěchotu, pěchota zničí letectvo a letectvo zničí vozidla.

 

Styl boje totiž funguje jako kámen nůžky papír. Vozidla zničí pěchotu, pěchota zničí letectvo a letectvo zničí vozidla. Musíte tedy při jejich tvorbě přemýšlet tak, abyste byli připraveni na všechno. Výjimkou jsou samozřejmě vozidla specializovaná na zničení letectva či pěchota s raketomety atd. Vynechat nesmíme ani speciální jednotky, v případě lidí Sparťany, kteří fungují jako hrdinové a dokáží dokonce i obsadit nepřátelský tank. V dobrých rukou jsou to pořádní zabijáci.

halo_wars_10.pnghalo_wars_8.pnghalo_wars_9.pnghalo_wars_11.pnghalo_wars_12.pnghalo_wars_13.png

Dalším faktorem, který byste měli při tvorbě armády uvážit je, za jakého velitele hrajete a tedy i k jaké rase patříte. V betě byli k vyzkoušení dva, a to lidský kapitán Cutter a brutský vojevůdce Atriox. Oba mají v zásobě krapet jiné jednotky a i když hraní za ně má vždy více méně stejný postup, je dobré zvolit strategii, která jim více sedne. Velký rozdílem jsou pak schopnosti velitele, které získáte v průběhu bitvy. Je to například umístění min do bitevního pole nebo povolání ODST. Hra navíc ukázala, že v plné verzi nabídne rovnou šest velitelů… no snad se máme na co těšit.

 

Dalším faktorem, který byste měli při tvorbě armády uvážit je, za jakého velitele hrajete a tedy i k jaké rase patříte.

 

Jeden z nejkrásnějších pocitů je pak obrana základny před útokem nepřítele. Plno výbuchů, využití všech výhod a v případě bojů mezi lidmi a Covenanty se pak můžete dočkat i příjemného střetu odvěkých nepřátel. Z hlediska grafiky určitě dávám palec nahoru, i když je krapet jednoduší bez větších detailů. V případě bety pochopitelné.

Přičemž i přes fůru možností hra ovladači nakonec sedla. Občas byly mé reakce sice o něco pomalejší a styl hry mi přišel trošku těžkopádný. Díky využití všech tlačítek na ovladači si ale zvyknout šlo a hra vám brzy padla do rukou.

Válka napříč herními módy

V betě se nám nakonec ukázaly rovnou dva herní módy, a to Domination a Team Deathmatch. Oba se přitom hrají až překvapivě jinak. Domination je založen na tom, že na mapě jsou různé „majáky“, které musíte obsadit a tím postupně nepříteli ubrat body, dokud ho neporazíte. Mapa je přitom docela rozsáhlá a pravděpodobně se k útoku na nepřátelskou základu jen tak nedostanete, zato se s nepřáteli budete přetahovat o každý bod, co to jenom dá a přemýšlet, jaké místo by si zasluhovalo více vojáků.

halo_wars_14.pnghalo_wars_15.pnghalo_wars_16.png

Team Deathmatch je více založen na masivních bitvách. Jeho podstatou je zničení nepřátelských základen. Mapy jsou tedy mnohem menší, výbuchy větší a mód také o něco old-schoolovější. Ničení nepřátelských základen je přeci základ všech starších real-timových strategií.

Z bety sice těžko usuzovat, jak se výsledná hra podaří, ale zasloužile si můžeme dělat veliké neděje. Vývojáři z Creative Assembly, kteří stojí za tvorbou série Total War, mají zkrátka představu, jak má správný strategický titul vypadat. Beta sice trpěla mnoha technickými problémy, ale jinak je velmi zábavná. No uvidíme, jak se výsledná hra podaří.

Váš názor Další článek: E3: RPG Paper Mario Color Splash v novém traileru a galerii

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,