Hráli jsme betu Homefront: The Revolution - naděje plná chyb

Povstání, vraždy, zbraně, Korejci, násilí – to vše nám slibuje titul Homefront: The Revolution. Tento víkend se prezentoval v uzavřené betě, která v nás nechává dost polovičatý názor.

Neměli jste šanci zahrát si uzavřenou betu nového Homefrontu? Přinášíme vám rovnou dvojí názor našich redaktorů, kteří vám pomohou v rozhodnutí. Koupit či nekoupit?

I když davy hráčů po celém světě s napětím očekávají příchod střílečky Homefront: The Revolution, mě titul dosud nechával naprosto chladným. A to ani ne proto, že by mi střílečky z budoucnosti už vůbec nevoněly či proto, že se za každou cenu vyhýbám bojům v roli povstalce. Jednoduše mi nešlo do hlavy, jak by mohla Severní Korea dobýt Spojené státy. A i když příběh her není vždy realistický, tohle na mě bylo už krapet moc.

Titul jsem ale zcela neodsuzoval. Přeci jen funguje na perfektním CryEnginu a je založený na kooperaci, která je mi stále krapet bližší než klasický PvP. Když mi tedy do klína spadla možnost, abych si vyzkoušel uzavřenou betu, nemohl jsem to odmítnout. I když využité možnosti nelituji, musím razantně zdůraznit, že se jednalo o uzavřenou betu a bylo to opravdu cítit.

Když uvidíte Korejce, střílejte

Samozřejmě se beta vyznačovala naprosto klasickým rysem – málo obsahu. Bohužel si nejsem jist, že pouze nedostatek obsahu mi na hře tak trochu smrděl. Za celou betu jste si mohli vyzkoušet tři mapy (Infiltration, Enemy At The Gates a A Las Barricades), které se sice lišily vzezřením, ale jinak byly naprosto o tom samém. Ať jste se pustili do tajuplné mapy Infiltration či se rozhodli projít se po osamělé Enemy At The Gates, nikdy jste to nedotáhli dál než na bezhlavé zabíjení.

homefront_23.png

homefront_20.pnghomefront_21.pnghomefront_22.png

homefront_17.pnghomefront_18.pnghomefront_19.png

Mnozí z vás sice momentálně kroutí hlavou, že zabíjení je přeci ve všech střílečkách. Na rozdíl od jiných titulů se vám hra ale ani nesnaží dát najevo, že nejste pouze „robot na zabíjení“. Taktika nepřátel totiž vychází pouze a jenom z toho, že je jich zkrátka hodně. Nejhorší je to v A Las Barricades, kde jste doslova mohly popadnout kulomet, střílet na jedno místo a během okamžiku před vámi byla hromada mrtvých.

 

Na rozdíl od jiných titulů se vám hra ani nesnaží dát najevo, že nejste pouze „robot na zabíjení“

 

Hře to naštěstí krapet vyrovnávalo herní provedení. To více než cokoli jiného připomíná simulaci a nebál bych se to přirovnat k Rainbox Six Siege v módu hráči versus počítač. Ve hře si musíte dát pozor na každý krok, když vás nepřítel uvidí, začne střílet a než se nadějete, jste odkázáni na ostatní hráče a doufáte, že vás přijdou oživit. Důležitou roli zde hraje také léčení, které probíhá jako v Alien: Isolation pomocí pořádné jehly, kterou si bez zaváhání vrazíte do ruky.

homefront_5.pnghomefront_6.pnghomefront_7.png

Bohužel ani provedení, díky kterému váš život nikdy není v bezpečí nevyvrátilo pocit, že cílem rebelie je jednoduše vyvraždit všechny příchozí Korejce. Což mi ostatně asi vadilo nejvíc a doufám, že to způsobuje pouze nálepka uzavřené bety. Mise totiž nebyly vůbec naplňující a když zvyšování obtížnosti způsobilo jen to, že vojáci byli odolnější, způsobovali více zranění a vaše spojence jste mohli oživit jen do určitého časového intervalu, už to začínalo být opravdu otravné. Jako kdyby Severní Korea neučila vojáky taktickému myšlení.

Když budeš hodný, dostaneš kulomet

Na druhou stranu ale musím uznat, že jsem se u hry chvílemi opravdu bavil, a to oprávněně. I přes mnou již vyjmenované zápory nebyl bojový systém v jádru vůbec špatný. Nepřehlédnutelný díl v tom drží možnost celkem slušného přizpůsobení. To se nabízí hodnotit z hlediska všelijakých skillů, díky kterým můžete posílit své silné i slabé stránky. Tento úhel pohledu ale hodnotit nemohu, poněvadž beta nám z tohoto hlediska umožnila spíše nepatrné nahlédnutí a na hře se sice projevilo, se zásadní změnou v rozložení sil jsem se však nesetkal. Zcela jiné kafe byl výběr zbraní.

Co se týče bety, rozdělujeme je na brokovnice, automatické zbraně, odstřelovací a útočné pušky a kapesní pistolky. Jejich výběr způsobí sice změnu ve všech hrách, ale Homefront se pohybuje v celkem otevřených mapách. Musíte tedy silně přemýšlet o tom, co se vám bude hodit v dané mapě nejvíc. Do soubojů na blízko si třeba vezmete brokovnici, ta je ale jindy naprosto nepoužitelná. Nejlepší je, když budete mít štěstí a dostanete se do týmu, kde jsou zbraně nakombinované a nepřítel tím pádem nebude mít šanci.

homefront_14.pnghomefront_15.pnghomefront_16.png

homefront_11.pnghomefront_12.pnghomefront_13.png

Každá z daných zbraní pak nabízí i v kvalitnější možnosti, kdy například ze samopalu povýšíte na lehký kulomet. Toho docílíte za pomoci beden, což je systém notoricky známý z mnoha jiných titulů. Když se budete snažit, brzy si vyděláte na nějakou z mnoha druhů beden a doufáte, že vám přinese ten díl vybavení, po kterém horečně toužíte. Bedny nabízí mimo nových zbraní i nové oblečení, zásoby granátů, vylepšení zbraní atd. Těžko říct, jak bude probíhat nákup beden v plné verzi hry, ale mám pocit, že mikrotransakcím se asi nevyhneme. V betě však trvalo 1-2 kola si na jakoukoli z nabízených beden vydělat.

Rozběhněte se a střílejte

Snad ani není nutno dodávat, že vám toho bedny přinesly vskutku bohatě. Hrajete-li betu nějakou dobu, brzy docílíte bodu, kdy vám jejich otevírání slouží výhradně k získávání všelijakých výbušnin či hackovacích zařízení. Zrovna hackovací zařízení se stala mým nejoblíbenějším doplňkem a i když dokázala nepřátelské vozidlo přetáhnout na vaši stranu jen na chvilinku, pocit zabíjení jejich vlastní zbraní neomrzel. I přes dost slušnou škálu vybavení se ale nepřátelská vozidla ničila obvykle pomocí ručních zbraní.

Vzpomínáte si jistě na trailery, ve kterých si s radostí projížděla úctyhodně mohutná vozidla, které byste na cestě z hospody zaručeně potkat nechtěli. Ve hře se vyskytují v možná až přehnaných počtech, což hra vyrovnává jejich nesmírně malou odolností. Samozřejmě, vozidla můžete velmi účinně zničit pár granáty, ale většinou nějaký chytrák vytáhne kulomet a v mžiku je po autě. Hrozné je to zvláštně ve chvílích, kdy se vám povede dané vozidlo hacknout, váš spoluhráč ho ale v tu ránu zničí.

homefront_2.png

homefront_10.pnghomefront_8.pnghomefront_9.png

Ostatně případy podobného typu ochotně vrážely klín mezi spoluprací hráčů. Ta ve hře byla dost důležitá, ale s anonymy ji na kvalitní úrovni zkrátka neudržíte. Je to jako když se smečka vlků vydá na lov, každý ale chce ulovit jiné zvíře ze stáda – nakonec nemají nic. Ve chvíli, kdy se každý hráč rozeběhne jinam to dopadá tak, že brzy každý zemře a mise není splněna.

 

Ve chvíli, kdy se každý hráč rozeběhne jinam to dopadá tak, že brzy každý zemře a mise není splněna.

 

Dobře, reálně mnohdy misi zvládnete. Každopádně pouze na nízkou obtížnost. Betu jsem párkrát zkoušel i na normální a těžkou obtížnost, nechal jsem toho ale poté, co každý z mých spojenců s radostí dělal něco jiného a v mžiku byli všichni pod drnem. Toto si vyložte jak chcete – máte přátele, příjemná kooperace není vyloučena. Jste-li ale bez přátel, doufejte v lepší kampaň.

homefront_1.pnghomefront_3.pnghomefront_4.png

U toho ostatně váhám. Beta totiž ukázala mnoho stinných i světlých stránek a nevím, na jakou stranu se spíše přikláním. Je to zkrátka beta a doufejme, že ty stinné tato nálepka omlouvá a v plné hře bude vše klapat na plné obrátky.

Ve druhé kapitole zjistíte názor Ondřeje Selnera.

 

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,