Hráli jsme betu Marvel's Avengers: solidní porce zábavy pro fanoušky

Co nám naznačila beta očekávané hrdinské akce?

Ohledně superhrdinské akce Marvel´s Avengers se strhla vlna diskusí již při oznámení samotné bety. Už zde se totiž promítlo plánované upřednostnění konzole PS4, která bude zahrnovat více prémiového obsahu, což se pochopitelně hráčům na konkurenčním Xboxu či PC rozhodně nelíbí. Je to překvapivé rozhodnutí, ale i před víkendem spuštěná beta byla v prvním kole určená pouze pro majitele konzole Sony, přesněji pro majitele předobjednávky hry na tuto konzoli. O takovém rozhodnutí si můžeme myslet cokoli, každopádně stejně jej neovlivníme.

Marvel's Avengers_87.jpg
Beta byla po obsahové stránce opravdu pestrá

Pro tuto chvíli tak bude jistě přínosnější věnovat se představenému obsahu a shrnout první dojmy, které jsou po prvním víkendu spíše pozitivní, každopádně s několika velkými ale…

Překvapivě velká porce

V první řadě je třeba zmínit, že si pro nás vývojáři z Crystal Dynamics a Eidos Montréal připravili skutečně velkorysou ukázku z celé hry, zahrnující jak část samotné kampaně, tak i možnost vyzkoušet si multiplayerový obsah hratelný též v sólo režimu za podpory umělé inteligence. Šlo tak skutečně o nezvykle obsáhlou dávku beta produktu, díky které jsme schopni odhadovat, jakým směrem se titul vlastně vydává. Vezměme to ovšem pěkně popořádku.

Marvel's Avengers_99.jpgMarvel's Avengers_100.jpgMarvel's Avengers_101.jpgMarvel's Avengers_102.jpgMarvel's Avengers_103.jpgMarvel's Avengers_105.jpg
Mise na Golden Gate Bridge je ukázkou nabitou akcí

Úvodní mise nás zavedla na Golden Gate Bridge, tedy do pasáže, kterou jsme již měli šanci vidět v rámci dřívějších oznámení. Během přibližně půlhodinového průchodu jsme si tak mohli osahat hru za Hulka, Thora, Kapitána Ameriku a Black Widow. Zvolený úsek hry se jeví jako perfektní prezentace celkové hratelnosti. Díky rychlému sledu hratelných postav jsme naplno pocítili nejen rozdílnou a skutečně variabilní hratelnost, ale zejména frenetičnost a filmovost celé akce. Každá z postav disponuje odlišným herním stylem, a přestože se ovládání jeví skutečně hodně casual, celá úvodní mise byla našlapaná od začátku až do samotného konce, završeného soubojem s bossem.

 

Pasáž na Golden Gate Bridge měla spád a díky filmovému pojetí prezentovala titul v nejlepším možném světle

 

V jádru se jedná o klasickou mlátičku, ve které lze využívat lehkých a těžkých útoků, ale také speciálních pohybů. Ovládání hrdinů je ve svém jádru vždy stejné, v potaz je ovšem třeba brát odlišný herní styl. Tak například Hulk je pochopitelně obrovitý tank válcující nepřátele na blízko, naopak Iron Man se díky schopnosti vznášet soustředí především na boj z dálky. Soubojový systém působí skutečně vyladěně, a hlavně maximálně zábavně. Pasáž na Golden Gate Bridge měla spád a díky filmovému pojetí prezentovala titul v nejlepším možném světle.

Hulk aneb mírné zpomalení

Mírné rozčarování a zpomalení tempa přišlo ve výpravném dobrodružství Hulka a gumové Kamaly Khan. Samotná dynamičnost akce v této pasáži výrazně zpomalila, ubylo filmovosti a do popředí se dostal systém vylepšování a managementu ovládaného hrdiny. Přestože tato mise nedosahovala kvalit zážitku na GG Bridge, stále jsme se skvěle bavili. Hra za Hulka je perfektní demonstrací pocitu moci.

Marvel's Avengers_68.jpg
Foto mód rozhodně potěší

Pozitivně musíme zhodnotit i postavu Kamaly, která sice na první pohled takové nadšení nevzbuzuje, opak je ovšem pravdou. Každý nechť si najde svého oblíbeného hrdinu, každopádně již nyní je jasné, že vývojáři v tomto ohledu hratelnost vybalancovali náramně skvěle a variabilita akčních hrdinů tak bude jedním z hlavních lákadel. Ve finále jsme tak měli možnost okusit téměř dvě hodiny z kampaně, což je opravdu slušná porce.

Marvel's Avengers_63.jpgMarvel's Avengers_64.jpgMarvel's Avengers_66.jpgMarvel's Avengers_67.jpgMarvel's Avengers_69.jpgMarvel's Avengers_70.jpg
Soubojový systém je skutečně nabušený

V praxi jsme si také vyzkoušeli systém vylepšování či získávání nových schopností. Ten se zdá být až nezvykle komplexní a na první pohled trochu nepřehledný. Zdá se, že managementem akčních superhrdinů budeme trávit možná více času, než bychom si vlastně přáli. Uvidíme, jak celý systém prolne finální podoba hry, každopádně v tento moment se zdá být opravdu hodně nadýchaný, což nemusí sedět všem. Na druhou stranu si hrdiny přizpůsobíte přesně obrazu svému a žádný se nebude hrát stejně.

Důraz na online obsah

Závěr bety obstaral multiplayerový obsah, díky bohu hratelný též s AI. Výprava do ruské tundry sice svým konceptem nenadchla, jasně a zřetelně ovšem naznačila, jak bude hra pro více hráčů fungovat. Těšit se tak můžeme na velké vlny nepřátel a místy chaotickou, ovšem zábavnou rubanici ve stylu Destiny či Anthem.

Marvel's Avengers_82.jpg
Každý si svého oblíbeného hrdinu najde

Ale to ještě stále není vše. Vývojáři si připravili ještě další kooperační obsah. HARM Room neboli tréninkovou místnost pro nacvičení a vyladění bojové techniky a Drope Zones či War Zones, neboli několik misí napříč světem, kde se musí akční hrdinové vyrovnat s řadou nepřátelských aktivit. V jádru jde o arénové souboje, ve kterých je nutné něco zničit, respektive čelit vlnám nepřátel. Tyto herní módy cílí zejména na sbírání vybavení a vylepšování herní postavy. Možností je zde více než dost.

Marvel's Avengers_54.jpgMarvel's Avengers_55.jpgMarvel's Avengers_56.jpgMarvel's Avengers_57.jpgMarvel's Avengers_58.jpgMarvel's Avengers_59.jpg
Úvodní mise měla filmové parametry

Marvel's Avengers tak nabídli skutečně solidní porci obsahu, která posloužila jako slušná reprezentativní ukázka finálního produktu. Po grafické a audiovizuální stránce se dle očekávání jedná o naprostou špičku, která pohltí i ty nejnáročnější hráče. Přítomen je i foto režim, takže o zábavu bude jistě postaráno i v tomto ohledu.

 

Po grafické a audiovizuální stránce se dle očekávání jedná o naprostou špičku, která pohltí i ty nejnáročnější hráče

 

Trochu nepřesvědčivě bohužel působilo zpracování české lokalizace nebo spíše titulky obecně. Ty občas trochu haprovaly a po zapauzování hry někdy i dočasně zmizely. Jistě nepotěší ani jejich titěrnost. Titulky tak ve frenetickém boji občas zanikají. Příběh jako takový pochopitelně nelze hodnotit, ale zdá se, že o nějakou oslavu nápaditosti rozhodně nepůjde. Pro příběh si ovšem tuto hru asi bude kupovat jen málokdo. Tím hlavním lákadlem je totiž velké množství oblíbených hrdinů a vyladěný soubojový systém. V tomto ohledu beta jednoznačně přesvědčila, a ještě více tak znásobila naše netrpělivé vyhlížení.

Marvel's Avengers_24.jpgMarvel's Avengers_25.jpgMarvel's Avengers_26.jpgMarvel's Avengers_27.jpgMarvel's Avengers_28.jpgMarvel's Avengers_30.jpg
Hulk je neskutečnou demonstrací moci a síly

Naopak mírné obavy máme z přehršle obsahu, celkové nepřehlednosti a systému lootování. Uvidíme jak bude titul fungovat v celé své kráse, každopádně již nyní musíme počítat s tak trochu jinak laděným hrdinským titulem, než jsme byli v minulosti zvyklí. Do popředí se totiž dostává online obsah a koncept hry jako služby, což asi ne všechny potěší.

Váš názor Další článek: Druhá epizoda Night City Wire ze hry Cyberpunk 2077 ukazuje zbraně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,