Hráli jsme Code Vein: Dark Souls s příchutí anime?

Konečně si i hráči mohli osahat očekávanou soulslike akční RPG z Japonska. A my byli u toho.

Akčního RPG Code Vein od studia Bandai Namco jsme se původně měli dočkat již v roce 2018. Okolnosti však finálnímu vydání zrovna nepřály, a proto byl projekt celkem překvapivě odložen na neurčito. Ono neurčito však začíná dostávat celkem jasných obrysů, neboť v uplynulých dnech proběhl víceméně otevřený Network Test. Konkrétně se tak dělo v období o 31. května do 3. června, a to na konzolích PS4 a Xbox One.  Majitelé herních počítačů zůstali výjimečně o takovouto šanci ochuzeni. Autoři v jedné hratelné kapitole prezentovali hlavní přednosti hry, a také zodpověděli několik palčivých otázek, včetně té, jak vlastně bude hra hardcore. Pojďme se podívat, co jsme si z několika dnů odnesli.

CODE VEIN Network Test Edition_20190531234835.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190531235409.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190531235438.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190531235609.jpg
Během Network Testu jsme si mohli ozkoušet, co se chystá

Příliš času na osahání hráči vskutku neměli, alespoň tedy s přihlédnutím k poměrně bohatému obsahu hry. Již krátce po spuštění Network Testu je zřejmá jedna věc. Hodnotící soudy si skutečně budeme muset nechat až na plnou verzi, neboť Code Vein se jeví jako velice komplexní záležitost jak po stránce herní, tak rozhodně také obsahové.

V japonském stylu

Pojďme si však i tak shrnout několik krátkých poznatků, jak vlastně v tuto chvíli hra vypadá. Během čtyř dnů jsme si vyzkoušeli zmíněnou úvodní kapitolu, a to ve dvou možných dostupných variantách. V singlu s NPC a v multiplayerovém režimu s parťákem.

 

Již krátce po spuštění Network Testu je zřejmá jedna věc. Hodnotící soudy si skutečně budeme muset nechat až na plnou verzi

 

Již v úvodu jsme naznačili, že jde o produkt japonského studia Bandai Namco, což se pochopitelně odráží v samotné stylizaci titulu, ale to bylo zřejmé již z úvodních trailerů. Nyní jsme se však o této skutečnosti mohli přesvědčit i na vlastní kůži. A je dost možné, že pro Japonsko klasická anime stylizace rozhodně nesedne každému.

CODE VEIN Network Test Edition_20190531235716.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190531235837.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190601000150.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190601000228.jpg
Code Vein je akční RPG s japonskou stylizací

Série úvodních cut-scén dává jasně tušit, že po vizuální stránce se nové Dark Souls rozhodně nechystá. Stejně tak je tomu i v případě vytváření herní postavy. To nabízí sice celkem zajímavé variace krásně zapadající do dystopického prostředí budoucnosti, ty ovšem můžou pro mnohé být tak trochu kulturně vzdálené.

Bohužel tradičně chaoticky se prozatím jeví i samotný tutoriál či grafické uživatelské prostředí. Hra na hráče chrlí až přespříliš úvodních informací, navíc v poměrně nepřehledném a neatraktivním grafickém ztvárnění. Úvodních třicet minut se tak odehrávalo ve znamení sledování typických japonských animací a pročítání stovek řádků osvětlujících základní herní mechaniky.

Hardcore dungeon

Samotná herní pasáž potom nabídla útrapy v nehostinném prostředí polorozpadlého objektu. Nutno dodat, že úvodní dungeon zrovna neoslnil. Ba naopak, po dohrání zůstává pachuť prázdnoty a stereotypu. Co když je ale zrovna tenhle dojem vzhledem k zasazení tím správným? Po herní stránce je jisté to, že hra nebude v žádném případě zástupcem svižné dynamické akce, ale spíše obtěžkaným hardcore kolosem cílícím na milovníky klasiky Dark Souls či čerstvého Sekiro. Právě soubojový systém bude jistě jedním z hlavních lákadel titulu.

 

Po herní stránce je jisté to, že hra nebude v žádném případě zástupcem svižné dynamické akce

 

A právě v tomto bodě můžeme konečně pronést také několik lichotivých slov. Code Vein je opravdu těžkou hardcore akcí, která čerpá inspiraci z klasik žánru. Samozřejmostí jsou tuhé taktické souboje vyžadující jak trpělivost, tak dovednosti. Přítomny jsou také alternativy věhlasných bonfirů, tentokrát v podobě vyrůstající rostliny. Překvapením je potom poměrně komplexní soubojový systém nabízející krom lehkého a těžkého útoku také speciální útok zblízka či využití speciálních silných ataků za použití vlastního ukazatele. Pro sebeobranu jsou k dispozici jak úskok, tak klasické vykrytí úderu.

Nutno dodat, že souboje nedosahují žádné šílené obtížnosti, díky tradičnímu modelu vzdálených checkpointů je nutné však ke každému soupeři přistupovat s maximálním respektem. Mírným zklamáním je potom grafická stránka hry, která rozhodně nikoho neoslní. Kombinace prozatím nezáživného prostředí a průměrné grafiky činí z Code Vein v tuto chvíli ne zrovna atraktivního vizuálního hráče na poli akčních RPG.

Kooperace nikdy neuškodí

Co však může titul výrazně odlišit od konkurence, je možnost zahrát si příběhovou linku v kooperaci, popřípadě s počítačem ovládaným hráčem, který bude vaší poslední záchranou v těžkých chvílích, ale stejně tak i pomocníkem, jenž bude upozorňovat na zajímavé předměty rozeseté po okolí. Jedná se pochopitelně o nejrůznější lektvary, krystaly apod.

CODE VEIN Network Test Edition_20190601155100.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190601155714.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190601160022.jpgCODE VEIN Network Test Edition_20190601160416.jpg
Hlavním lákadlem jistě budou souboje a možnost kooperace

Network Test akčního RPG Code Vein nám tedy názorně naznačil, na co že se můžeme letošní podzim těšit. V současném stavu hra nikterak neohromuje, skrývá v sobě však nemalý potenciál kombinující v sobě klasické prvky hardcore RPG Souls typu a několik inovativních zajímavostí v čele s možností kooperace. Věříme, že finální verze nabídne zajímavější a poutavější herní svět a třeba i lepší grafické zpracování. S typickou japonskou stylizací však budeme muset jistě počítat. Závěrem připomeňme, že titul by měl vyjít ještě letošní rok, a to na PC, Xbox One a PS4.

Nejnovější komentáře