Hráli jsme Dolmen. Nezáživné vesmírné Dark Souls

Hardcore fanoušci stále existují a souls-like hry se stále tvoří. Jednou z dalších chystaných je Dolmen, který se nám ukázal v krátkém preview těsně před koncem roku. Moc nadšení ale nevzbudil.

Dark Souls není pouze symbolem vysoké obtížnosti, ale dal také inspiraci mnoha jiným vývojářům a vytvořil subžánr souls-like. Ačkoli je dle mého názoru již trochu přesycen, vývojáře stále láká a své místo na trhu si snaží obhájit také Dolmen, který jsme si mohli zahrát před pár týdny. Ten to však nebude mít úplně snadné. Na jedné straně tu máme velkou konkurenci a na druhé straně fakt, že tvůrci z brazilského Massive Work Studios mají v portfoliu pouze mobilní hru Tap Hitz. Jak to tedy vypadá s jejich velkou prvotinou?

Je to těžkopádné a nic vám to neodpustí

Příběh hry se nějak týká vesmírné těžařské kolonie, materiálu dolmen, který způsobuje trhliny v realitě a umožňuje útok nepřátelských mimozemšťanů. Více jsem si zatím z příběhu neodnesl a ačkoli nerad kritizuji příběh pouze z předběžné verze, od příběhu Dolmen neočekávám nic víc než pozadí pro frenetickou hardcore akci. To se snaží být hororové a skoro až uměle temné. Dolmen se snaží nasadit vizáž takového „Doomovského Dark Souls“ a místy být až odporný s dost možnou inspirací z Vetřelce. A to nezní špatně. 

ss_bb4dd0da063689980864555a0d32028cb183d047.1920x1080.jpg

Jakmile není tahounem příběh, musíme se zaměřit na akci. Ani zde bohužel hra neboduje a problém je zejména v tom, že něco podobného jsme tady už měli. Dolmen je klasickou souls-like hrou ve všech představitelných ohledech a nemám pocit, že by tu byl byť jen náznak něčeho opravdu výjimečného. Hra je založena na obtížných bojích, kdy musíte poznat nepřítele, umět reagovat na to, co udělá (ideálně, než to udělá) a dokonale zvládat své bojové možnosti.

 

Již samotná chůze působí příšerně těžkopádně, což komplikuje veškeré plánování a časování.

 

V praxi to bohužel nefunguje tak dobře jak to zní. Problémem je zejména zastarale působící ovládání. Již samotná chůze působí příšerně těžkopádně, což komplikuje veškeré plánování a časování. Zhoršují to technicky nepříliš dobře provedené animace, kvůli kterým je těžké odhadnout chování vašeho nepřítele. Ten však, jak to mají souls-like hry ve zvyku, ubere nemalý kus vašeho zdraví. Mnohé boje se z uspokojení promění ve frustraci, když musíte bojovat nejen s nepřítelem a mít precizně naplánovaný boj, ale také s ovládáním samotným.

ss_0ce02f1f015372c77b8a46b19ed36d6ef9fe5ace.1920x1080.jpgss_2573db0d906d56d3240794a82d95fbbd5b021a7a.1920x1080.jpgss_f96f5533f16a823d039438894fbf6229e55f5052.1920x1080.jpg

Přitom toho vývojáři nezabudovali málo. Máte zbraň na blízko, štít, různé druhy úhybů a pušku. To se mezi sebou snadno a rychle mění a svůj útok můžete vylepšit speciály jako zmražením protivníka. Celkový pocit z jakékoli akce není uspokojivý. Potyčky jsem většinou řešil náhlým výpadem a umlácením protivníka, abych se, pokud možno, intenzivnímu boji vyhnul. Spíš jsem měl radost, že mám šarvátky za sebou, než abych se těšil na další potyčky.

Hloupé a bez stylu

Nesmím zapomenout zmínit ani umělou inteligenci, která spíš připomíná umělou blbost. Nepřátelé většinou jen stojí na místě, dokud k nim nepřijdete blíž a jejich akce snadno odhadnete. Protivníci jsou nebezpeční hrubou silou, o vysvědčení za dokončení základní školy si však mohou nechat zdát. Tytam jsou unikátní nepřátelé z Dark Souls, kteří se liší stylem boje a ke kterým musíte opravdu najít různorodý přístup. Zde jsem na něco takového zatím nenarazil.

ss_bb71cf1b81212bec7547055997a6c653a77d8be5.1920x1080.jpg

Po grafické stránce vás hra příliš neohromí. Ačkoli je zde technologie DLSS a ray tracing, prostředí není příliš detailní, aby vše patřičně vyniklo, a hlavně mu chybí nějaký unikátní styl. Upřímně mi přišlo, že vývojáři snad sáhli po nějakých základních assetech, jelikož jsem podobný vizuální styl viděl už hodně krát. Nehledě na to, že optimalizace byla otřesná a hned na začátku mi hra několikrát spadla. To doufejme bude pouze případ preview verze a do té finální se technický stav zlepší. 

 

Ačkoli je zde DLSS a ray tracing, prostředí není příliš detailní a hlavně mu chybí nějaký unikátní styl

 

Předběžná verze hry nikdy nebude perfektní, zde mě přesto nezaujalo vůbec nic. Nejde o to, že by byl Dolmen příšerný. Jde o to, že se pouští do už tak dostatečně vydojeného subžánru, a nejen nepřináší nic unikátního, ale ani dobře nezvládá základy. Pro velké nadšence souls-like her to možná nebude špatné, nikoho jiného to ale nezaujme.

Celkově vzato působí Dolmen jako ošklivější, hloupější a těžkopádnější bratranec z druhého kolena slavného Dark Souls. Po odehrání předběžné verze se na plnou hru moc netěším, přesto pokud vývojáři zaberou, udělá hra radost alespoň nadšencům náročných akčních RPG.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry ze začátku tisíciletí. Zahrajte si Call of Duty, Mafii a další legendy

Hry ze začátku tisíciletí. Zahrajte si Call of Dut…

Období po roce 2000 bylo výborné pro nadšence do her. Vznikla celá řada ikonických her, které definovaly, jak hry vypadají v dnešní době.

15.  1.  2022 | |23 N/A
Martin Nahodil
Téma
Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit za to ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutra…

Za kvalitní hry nemusíte utratit ani korunu. Máme pro vás tipy na nejzajímavější hry zdarma, které přitom snesou srovnání s draze placenými tituly a v mnohém je i překonávají. Hry žijí z drobných nákupů přímo ve hře, ale ani za ně utrácet nemusíte.

16.  1.  2022 | |108 N/A
Michal MaliarovMartin NahodilVojtěch Matušinský
TémaFree-to-play
Největší videoherní obchod historie! Microsoft kupuje Activision Blizzard za 68,7 mld. dolarů

Největší videoherní obchod historie! Microsoft kup…

Tak tohle asi nikdo nečekal… Call of Duty, Diablo, Warcraft nebo Candy Crash Saga budou brzy patřit Microsoftu

18.  1.  2022 | |42 N/A
Lukáš Václavík
Activision BlizzardMicrosoft
Wordle vás naučí hrát si se slovy. Teď už i česky!

Wordle vás naučí hrát si se slovy. Teď už i česky!

Na sociálních sítích se v posledních měsících rozjel trend s menší hrou Wordle, která stále nabírá na popularitě. Přidáte se?

17.  1.  2022 | |5 N/A
Martin Nahodil
Logické
Hry zadarmo, nebo se slevou: akce na exkluzivity pro PS5 a Galactic Civilizations III zdarma

Hry zadarmo, nebo se slevou: akce na exkluzivity p…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

14.  1.  2022 |
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
Hry zadarmo, nebo se slevou: zpětná kompatibilita na Xboxu a Relicta zdarma

Hry zadarmo, nebo se slevou: zpětná kompatibilita …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

včera | |1 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
Humble Bundle zase mění předplatné. Za 250 Kč měsíčně získáte až deset her pro PC

Humble Bundle zase mění předplatné. Za 250 Kč měsí…

Více než sto her ročně za cenu ani ne dvou AAA titulů…

13.  1.  2022 | |11 N/A
Lukáš Václavík
Humble Bundle
Největší herní obchod historie. Take-Two kupuje tvůrce FarmVille za 12,7 miliardy dolarů

Největší herní obchod historie. Take-Two kupuje tv…

Jednou se možná dočkáme mobilní free-to-play verze Mafie

10.  1.  2022 | |3 N/A
Lukáš Václavík
MafiaTake Two